2020-04-20, 07:23
Medlem
Honeyflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski.rage
Är du på riktigt så här dum eller VILL du att amputerade lemmar ska vara en konsekvens av covid-19?
Ursäkta mig om jag missuppfattade vad han skrev? skrev han inte att en person med covid19 som blev behandlad mot covid19, fick syrebrist och fick benet amputerat?
Om det inte var det han skrev så backar jag från mitt inlägg annars inte.
Citera
2020-04-20, 07:24
Medlem
arbetets avatar
Varför tar man in en matematikprofessor för att förklara smittspridning? Kan någon förklara det?

Jag har iofs en egen förklaring. Som i fallet Agnes Wold säger han saker som folk vill höra.
Citera
2020-04-20, 07:25
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Nej! Hade allt varit svart eller vitt hade det enda alternativet till Sveriges väg varit att alla med misstänkt coronainfektion skjutits omgående. Turligt nog är det inte så.
Hur tänker du där? Då skulle det ju inte finnas någon kvar som var immun när viruset tar fart igen till hösten ( eller när det nu blir).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyfly
Risken finns för dom tillhör onekligen den grupp som inte tar detta på allvar och utsätter sig garanterat för större risker att bli smittade.
Tragiskt säger jag bara.

Jag tror tvärtom att dom är försiktigast av alla tyvärr.

Sällan som den typen av människor lever som dom lär.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Oj jag hade lite fel. Jag sa att det låter ( i mina öron) som en följd av diabetes. Jag sa inte att det var så. Borde jag begå harakiri nu?
Inte konstigt om tråden har ett så infekterat tilltal.
Du ska dock ha en stor eloge för att du erkänner att det kan finnas andra förklaringar.

Citera
2020-04-20, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det är ju en möjlighet men beror ju på hur immuniteten fungerar i förhållande till hur viruset ser ut i round 2-3. Detta verkar ju vara ett virus som överraskar, minst sagt.

Vi får hoppas på det bästa.

Ja vi får se, rond 2 verkar vara garanterat för nu har det börjat komma stort nere i afrika.
Citera
2020-04-20, 07:27
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Varför tar man in en matematikprofessor för att förklara smittspridning? Kan någon förklara det?

Jag har iofs en egen förklaring. Som i fallet Agnes Wold säger han saker som folk vill höra.
Brist på nyheter plus att han söker uppmärksamhet. Det är ju knappast meningsfull när vi inte har korrekt data att utgå ifrån. Vi har en eftersläpning som ingen vet hur den ser ut plus att folk på ålderdomshem inte ingår (enligt uppgift).
Citera
2020-04-20, 07:28
Medlem
EveryBodyKnowsC-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Vilka åtgärder tänker du på, fetat ovan?

Skydda äldre-äldre gjorde man inte.
Riskgrupper får inte vara hemma.
Stockholm var proppfullt med glada helgfirare i lördags.

Vilka åtgärder?

Ok! Så du tycker att det är bättre med en "lockdown" för att skydda nåns mormor som är 80+ som är på väg att dö ändå, jämfört med att crasha ekonomin helt och skapa psykisk ohälsa, som följer med alkoholismen, drog problematik, hemlöshet, självmord etc etc?

En fullständig lockdown kommer skapa fler dödsfall än vad "corona viruset" har gjort.

Att ta bort framtiden för barn så att människor i 60-talet kan ha några extra månader av sorgligt förvirring och sedan hävda att detta är moraliskt bra, är inte något jag kan förstå.
Citera
2020-04-20, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Brist på nyheter plus att han söker uppmärksamhet. Det är ju knappast meningsfull när vi inte har korrekt data att utgå ifrån. Vi har en eftersläpning som ingen vet hur den ser ut plus att folk på ålderdomshem inte ingår (enligt uppgift).

Det är kul att Brittom utgör en expert vara åsikt är värd något, bara för att han kan göra en modell. Men andra experter på virologi osv bortses.
Citera
2020-04-20, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Om ni inte förstår något av COVID-19 gå inte in här och gör bort dig. Standardbehandling vid allvarlig COVID19 är blodförtunnande då den cytokinstorm som kan uppträda i många fall orsakar trombos.

Lite läskigt men blodet tycks stelna i ådrorna och vid obduktion har man sett liknande effekter som vid svåra ormbett.

Kommentera inte om du medvetet tänker missförstå.
Citera
2020-04-20, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EveryBodyKnowsC-19
Ok! Så du tycker att det är bättre med en "lockdown" för att skydda nåns mormor som är 80+ som är på väg att dö ändå, jämfört med att crasha ekonomin helt och skapa psykisk ohälsa, som följer med alkoholismen, drog problematik, hemlöshet, självmord etc etc?

En fullständig lockdown kommer skapa fler dödsfall än vad "corona viruset" har gjort.

Att ta bort framtiden för barn så att människor i 60-talet kan ha några extra månader av sorgligt förvirring och sedan hävda att detta är moraliskt bra, är inte något jag kan förstå.

hahahahaha, motsatsen till att göra ingenting är inte nödvändigtvis full lockdown.

Nu svarade du ju på ett inlägg där jag lista ett par billiga milda åtgärder och undrar om jag vill ha full lockdown, kan du inte läsa inlägget som det står skrivet?

Sen har vi den ständiga "dom skulle dött ändå", obehaglig människosyn hos en del härinne.
Citera
2020-04-20, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Bumping this again. This study is recent and pokes enormous holes in our methods. It claims that not only do asymptomatic carriers make up 40% of infections, but that they carry an equally large viral load as symptomatic carriers. Even if all our elderly homes followed the recommendations to the letter and took extra precautions, it’d still be ggwp. Huge blow to Tegnell’s strategy and our chances.

Couple this with the recent aerosol studies where they note that not only is COVID19 incredibly durable at remaining active in the air, it’s more infectious than we thought, laying evidence this is an airborne virus spread in tight areas simply by breathing. I can find those studies if anybody is interested in reading them.

Propaganda.
That report is full of flaws to anyone with a scientific degree it's already received alot of comments not only on the website but in media questioning methods.

Vem fan säger "ggwp" om man är äldre än 18?
Uppenbart att du är en dryg liten snorunge, inte konstigt med tanke på dina inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in