2020-04-19, 18:11
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Vården är klart med stressad nu pga av att Covid är en ny smittsam sjukdom utan några vaccin, mediciner eller immunitet i befolkningen. Har inte heller förnekat detta. Vad som är den viktigaste frågeställningen är subjektivt och den är viktig och må vara viktigaste för dig.

I övrigt så jämförs siffror i denna tråd ständigt. Till stor del kan jag säga att siffror säger väldigt lite förrän det gått en lång tid. Viruset är här för att stanna, så bättre i så fall att summera effekterna årsvis eller säsongsvis. Alla rapporterar olika på fall och dödsorsaker, eller befinner sig i olika faser i epidemin, är nedstängda, på väg att öppna upp etc. Ingen vet vad slutresultatet blir. Det enda som är klart är att det inte finns någon konsensus, siffrorna spretar oavsett vad länderna gjort eller inte gjort.
Här är mitt inlägg med lektyr om de som överlever. Läs det:

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Nej, han sa att få fall rapporteras på helger, så det hade han räknat med och ser ändå en minskande tendens,.

Hur kan han göra det när eftersläpningen är över 2 veckor.

Har han en spåkula eller?
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carolas_manager
Inget förtroende ökar, det är propaganda för att lindra en jävulsk smäll som kommer nu i veckan. Det är därför du ser så många Tengele-minions och botar i tråden ikväll.

Jag tror samma sak. Läser man de olika FB-grupperna eller för all del Covid19-grupperna på Flashback verkar snarare 90% vara kritiska eller starkt kritiska till FHM hantering. Däremot märks det att Aftonbladet stöttar FHM eftersom de jobbar så nära regeringen. Regeringen säger åt FHM vad de ska säga. Regeringens hållning utåt blir att de gör/följer FHM rakt av. Aftonbladet säger att personalen på FHM är hjältar. Regimtrogna individer köper skådespelet då regeringen förlitar sig på "expertisen". Cirkeln är sluten. Allt bevisas när Aftonbladet gör en undersökning på beställning.

Verkar vara viktigt med opinion. Jag skulle önska att man lade mer kraft på att rädda liv istället.
Citera
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Stackars dig att din profet får skit för att han inte klarar av sitt arbete.

Ta det lugnt med de magiska svamparna så kanske vi kan prata på samma nivåer.

"Hjälte" bahahahhaahha

Han sköter sitt jobb som statsepidemiolog alldeles galant! Bäst i världen helt enkelt, fullständigt betydelselöst vad en samhällsfientlig nolla såsom du själv har för invändningar.
Citera
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Har jag påstått detta? Har bara hållt med om att Tegnell är både inkompetent och korrupt.
Jo, precis så sa du:
Citat:
Vi kunde lika gärna singlat slant så hade åtminstone 50% av besluten blivit dom rätta i strategin att bekämpa denna pandemi...
50% rätt vid slantsingling gäller i längden bara om, och endast om det alltid bara finns två alternativ i varje beslut, dvs "svart eller vitt". Så enkel är inte världen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
OK, då var det mycket intressant att han testade negativ så många gånger. Det skulle kunna betyda att många fler har viruset än vad stickprovskontroller ger sken av.
Precis min tanke.
Citera
2020-04-19, 18:12
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Jo har läst den och även denna:

https://www.norden.org/sv/news/stora-skillnader-i-aldreomsorgen

Personligen ser jag att det är inte mycket högre utbildning hos många inom äldrevård och hemtjänst. Den finns, men de är inte många, särskilt av det jag sett i Sverige.

Det är som jag skrev tidigare ett stort problem att den offentliga verksamheten ska dela budget med en massa andra väsensfrämmande verksamheter och inte minst en tung administration. Vissa kommuner har till och med skrivit in i äldrenämndens reglemente (uppdrag) att de ska avsätta delar ur sin budget till samnhällsutvecklande insatser. Den offentliga verksamheten i sig själv är ofta stor och oöverblickbar och den ena handen vet sällan vad den andra gör.

Utbildningen inom omsorgen är låg och många anställda kan inte ens svenska.
Citera
2020-04-19, 18:12
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Länkade var jag tog citatet. Gå tillbaka och kolla så fattar du kanske. Antagligen fattar du inte.

Du länkade fortfarande ett ofullständigt citat som har två olika innebörder.

Det är skillnad på att säga att Olsen inte har något emot Tegnells beslut, och att han inte har emot tegnells beslut, men skulle gjort annorlunda.
Citera
2020-04-19, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vad menar du med det? Ser du inte att det mesta gäller de som får sjukdomen och överlever. Det kanske är så i många fall att döden är en befrielse från framtida men.
Jaha sorry jag har nog misstolkat dig. Trodde du var en sådan som skrikit om dödstalen sedan mars.
Citera
2020-04-19, 18:13
Medlem
avmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
I mars månad svarade 50 procent att de hade ganska eller mycket stort förtroende för Folkhälsomyndigheten. Nu har den siffran stigit till 71 procent.
Motsvarande siffror för regeringen är 53 procent i dag mot 32 procent i mars månad.
Ett mentalt efterblivet folk och nation som förtjänar våldtäkter och massmord.

Det är sorgligt men 100% sant.
Citera
2020-04-19, 18:14
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Du länkade fortfarande ett ofullständigt citat som har två olika innebörder.

Det är skillnad på att säga att Olsen inte har något emot Tegnells beslut, och att han inte har emot tegnells beslut, men skulle gjort annorlunda.

Hur kan man inte ha något emot något men samtidigt säga att man hade gjort annorlunda? Haha, det är ju ett paradoxalt påstående. Jag gissar att du misstolkat något, du verkar vara rätt svagbegåvad trots allt.
Citera
2020-04-19, 18:14
Medlem
Antar att förnekarna får fira idag tyvärr...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70OzwW/fortroendet-for-tegnell-och-lofven-okar

Förtroendet för tegnell ökar... Förstår ingenting..... Antar att förnekarnas hjärntvättning fungerat, man ser dom i denna tråden i stor skala och antagligen likadant runt omkring i landet.....

Erkänner mig besegrad idag, trodde vi hade vaknat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in