2020-04-20, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Har du varit ute så ska du ju tvätta händerna när du kommer in, annar räcker det väl att tvätta dom som vanligt (toabesök, matlagning)

Eller hur tvättar du händerna nu?

Nu tvättar jag nästan varje gång jag kommer i kontakt med något som nt är tvättad noggrant och det så mycket varje gång så de blir ju lätt överdrivet men ska trappa ner på det.
Citera
2020-04-20, 01:37
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Dax att du vaknar upp. Påhittade IVA platser är inte IVA platser. Vi har personalproblem och utr. brist till ordenarie.
https://www.facebook.com/CarinaBergfeldtSVT/videos/513969672816533/

Vad av det hon säger förstår du inte.

Matilda verkar göra ett jättebra jobb. Men att det är ansträngt läge på Karolinska betyder inte att alla IVA platser i hela Sverige är slut. Som du påstår.
Citera
2020-04-20, 01:38
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Dom har ökat personalen på IVA också. Du kanske har missat när sjukvårdspersonal från Stockholm varit på Aktuellt ett tiotal gånger?! Dom har tagit in personal från andra avdelningar in på IVA och ökat kapaciteten även gällande personal. Plus att alla jobbar enligt krisavtalet, alltså längre skift.

Next.

Kan du väl tycka och tänka.

Annars sägs det motsatta från flera olika håll både här på Flash och på face från de som arbetar.

T ex denna unga tjej.

https://www.facebook.com/watch/?v=513969672816533
Citera
2020-04-20, 01:39
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Viruset neutraliseras i 120 grader. Men det spelar ingen roll, om det sitter fast på mat går det ner i magen, och där kan det inte göra någon skada. Det är en luftvägsinfektion.

Av samma anledning spelar det ingen som helst jävla roll om man tvättar händerna och låter bli att pilla sig i fejan. Det har ingen betydelse för luftvägsinfektioner, men däremot för rinovirus och bakterier, d.v.s vinterkräksjuka och matförgiftning.

Jaa, så kan det nog va.. Men vissa smittade får magproblem och diarré så möjligen en koppling där? Va det inte så att WHO varnade för löskokta ägg??
Citera
2020-04-20, 01:40
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EveryBodyKnowsC-19
Helt sjukt att de låser in sina barn i hemmet i Spanien, för vad? För att vi måste skydda våran mormor, som är 80+ och är påväg att dö ändå. Missuppfatta mig inte nu, jag bryr mig om äldre, men varför crasha hela ekonomin och skapa psykisk ohälsa för våra barn bara för det?

För att vi är olika helt enkelt. För några känns det naturligt att skydda dom svaga. För andra är det inte så.
Citera
2020-04-20, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
De är samma här. Det är svårare att hålla på rutiner när men inte är ensam, men vi försöker att hålla koll på varandra (även om det är jag som är mest noggrann).
Man kan bara göra så gott man kan.

Ja exakt det gäller samma här att jag är den mer noggranna men alla gör ju sitt bästa. Förhoppningsvis så är det över snart och man slipper överdriva med tvättningen.
Citera
2020-04-20, 01:41
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Kan du väl tycka och tänka.

Annars sägs det motsatta från flera olika håll både här på Flash och på face från de som arbetar.

T ex denna unga tjej.

https://www.facebook.com/watch/?v=513969672816533

Ingenstans där säger hon det motsatta mot mig. Förstår inte vad du menar. Jag har inte påstått att det är lugna gatan på Karolinska t.ex. Säkert jätteansträngt för personalen där. Men det betyder inte att alla IVA plaster i landet är slut.
Citera
2020-04-20, 01:42
Medlem
Tjena vad är det ni äter och dricker i dessa tider för att förbättra immunförsvaret och andra grejer?
Citera
2020-04-20, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asskisser
Du måste även tvätta händerna innan du torkar dig i arslet så cervezan inte kommer in bakvägen.

Det där stämmer faktiskt, såg någon notis om att en forskare i Venezuela dragit en korrelation mellan minskad tillgång till skithuspapper och ökad spridning. Med antagandet att folk torkade sig i arslet utan papper, och således ökade spridningen.

Fantastiskt
Citera
2020-04-20, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Du har ALDRIG kommit med något sakligt argument som styrker dina teser.

I have come with plenty.

Du klipper in siffror från någon rapport du hittat någonstans,

Famous international case-studies.

saxar ur ett citat från någon läkare i något land, applicerar matematiska antaganden som bygger på att Sverige som land har samma samhällsstruktur som Bolivia.

I have only quoted case-studies. If anything, considering Sweden’s elderly population percentage is one of the highest in the world — those case studies would need to be skewed higher in truth.

Det är så fruktansvärt irriterande att argumentera med en sån som dig, för du flyger in med så mycket antaganden och uträkningar som totalt saknar realism.

Yes, the findings of the international scientific community are completely unrealistic.

Du kommer aldrig med några som helst trovärdiga scenarion eller något konstruktivt öht. Du flyger med dina siffror och insinuerar att allt är fel, alla har fel, alla kommer att dö. Du är så egocentrisk att du själv inte ser det här.

Disagreeing with you is ego-centric. Got it.

Firar? Vem har firat? Din google-translate har nog inte fattat vad jag skrev.

I’m not using google translate.

Tänker INTE fortsätta bränna min energi i din galenskap

My responses in bold.
Citera
2020-04-20, 01:43
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ingenstans där säger hon det motsatta mot mig. Förstår inte vad du menar. Jag har inte påstått att det är lugna gatan på Karolinska t.ex. Säkert jätteansträngt för personalen där. Men det betyder inte att alla IVA plaster i landet är slut.

Jag sa att det inte fanns nog med personal för alla IVA-platser, alltså stå står de tomma fast de finns.

Har inte sagt något annat.

Det menas inte att de är "slut", men att de inte används.
Citera
2020-04-20, 01:44
Medlem
Covids avatar
Fisk, grönsaker och vin är aldrig fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Pekerman
Tjena vad är det ni äter och dricker i dessa tider för att förbättra immunförsvaret och andra grejer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in