2020-04-19, 22:51
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Vem bryr sig?

Samma egocentrerade individer som dagligen sitter på uteservering och skålar, tränger sig i affärer, sitter och myser på restauranger osv alltså samma ignoranta idioter

Har aldrig sett köer utanför vid öppning när andra skitbutiker har 50% rea.
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Varför säger du att ganglere2 vill förstöra?
Förstöra vad? Vill ganglere2 förstöra Sverige?
Genom att stänga ner? Och hur då då?
Så om Sverige stänger ner förstörs landet. På vilket sätt menar du?
Ekonomiskt?
Och på vilket sätt skulle användaren dra nytta av det?
Är ganglere2 anställd av ryska staten och vill att Sverige ska bli ett fattigt land?
Eller hur tänkte du?
Vore kul att få höra mer om dessa begåvade analyser som fick dej att komma fram till påståendet ovan.
Oj, oj, oj. Jag får be tusen gånger om ursäkt till ganglere2. Det är visserligen en riktigt negativ användare men det där blev helt fel. Tar bort mitt inlägg - trodde i min enfald att det var AnnaDea jag citerade och svarade. Får ta på mig glasögonen och läsa noggrannare. Otroligt klantigt av mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Om Kina har medvetet släppt ut denna virus vad kommer Donald Trump och övriga Europa att reagera?

Ibland känns det som att Kina har tillräckligt med makt nu att göra vad de vill. De kan för mycket pengar be vår statsminister säga saker som låter skumt

Varför skulle de gjort det? Och varför skriver du så konstig svenska?
Citera
2020-04-19, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
folk är ju fan helt hjälplösa
hur i helvete kan man ställa sig
och köa till nån jävla klädaffär
bara för att få köpa nån förbannad
jävla skjorta och jeans för halva priset
idioter som inte kan tänka längre
än fram till nästippen
Där ser man...det är viktigare med "status" än med livet i behåll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Massmordet på de äldre.

"SNÄLLA, SNÄLLA DELA DETTA 🙏 LÅT INTE VÅRA FÖRSVARSLÖSA ÄLDRE BLI BARA SIFROR 🙏

Min pappa gick bort av corona i fredags😭

Han bodde på äldreboende och dog ensam. Mer än halva av de fina äldre har fått corona och dör varje dag 😭 utan att hamna på sjukhus eller få andningshjälp😭 Det enda som de får är morfin för att inte få ångest när de dör😭 Detta kallar jag för massmord😭🤬🤬🤬 det som var värst av allt är det hära idiotiska skit besöksförbudet som gjorde att vi fick inte träffa honom i 2 månader och han dog ensam.
Varför besöksförbud när personalen har inga skyddsutrustningar och testades aldrig för corona, och de åker in och ut från boendet 🙄

De hade inte ens munskydd när vi fick facetime med pappa 🤨🤔🤬😭
Boendet fick inga hjälp alls över huvudtaget med skyddsutrustningar från kommunen 🤬😭
Besöksförbud är bara ett ord som regeringen utnyttjar för att keep the face 🤬🤬🤬
De har redan bestämt att tusentals oskyldiga, försvarslösa äldre ska dö i ensamhet 😭🤬🤬🤬🤬

Jag vill bli hörd🤛

Vad ska jag göra???"

Anhöriga meddelar vad gestapo själva försöker mörka.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10213765044840559&set=gm.2635299203 404988&type=3&theater&ifg=1

ja du vad ska man göra frågar jag mig också
finns inte mycket att göra Herren ger och Döden tar
de svagaste och sjukaste går under först
det är detta som är det orättvisa kan man tycka
naturens lag?
Citera
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Precis så är det. Kanske dags för folk att ta lite mer eget ansvar i stället för att bara böla?

Eget ansvar är det sista vi behöver. Har ju inte funkat de senaste 6 veckorna har ni inte fattat nåt??

Vi har babblat om en LOCKDOWN i 6v eftersom vi VISSTE att våra medborgare inte skulle lyssna på rekommendationer.

Hur jävla svårt ska det va att fatta.

Vi som hela tiden sagt detta, det är vi som lyssnar på rekommendationerna trots att FHM suger. De som förnekat covid-19 allvar är de som INTE lyssnar

Visst är det vrickat
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Helt ofattbart att Sverige har flera gånger så många döda som mycket större länder och ändå ökar stödet för S och Lövet.

Nej det är inte ofattbart alls. Svenskarna är kloka nog att förstå att en strategi inte bara kan utvärderas utifrån antal döda. Förstörda liv och förstörelsen av samhället är viktiga aspekter som alla tänkande individer tar in i sin omvärldsanalys. Svenskarna är med andra ord klokare än de flesta andra.
Citera
2020-04-19, 22:53
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Det kan också ha kommit från USAMRIID Fort Detrick

https://taskandpurpose.com/analysis/army-coronavirus-usamriid-history

Ser också en möjlighet att USA är inblandat ja.
Läste någonstans att de samarbetade med kineserna i denna forskning. Den ansågs så farlig att den förbjöds i USA och därför flyttades allt till Kina.
Citera
2020-04-19, 22:53
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Det är bara att ta bilen till hemmet och ringa från parkeringen. Efter fem minuter har de rullat ut den anhörige och ni kan ta med den hem.
Om ni vill förstås.
Vad är det där för jäkla svar?!?
Vågar du framträda offentligt med det svaret? Ring Expressen och säg att du har nåt att säga åt alla som inte får ta farväl av sina äldre släktingar.
Vågar du det?
Citera
2020-04-19, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
kan det vara denna?
"– Inga kommentarer. Men tronföljden är väl rätt ordentligt säkrad med tanke på hur många barnbarn som Kungen har. Det är väl sällan vi har haft så säkrad tronföljd historiskt. Även om några hoppar av."
https://www.dn.se/nyheter/sverige/statsepidemiolog-anders-tegnell-sverige-har-valdigt-svart-att-acceptera-risker/

Citat:
Ursprungligen postat av Confusion
Visst..

Var det Estelles skola? Är det tronföljden ni ska säkra?

– Inga kommentarer. Men tronföljden är väl rätt ordentligt säkrad med tanke på hur många barnbarn som Kungen har. Det är väl sällan vi har haft så säkrad tronföljd historiskt. Även om några hoppar av.

Säger skämtet något om skämtaren? Statistisk premiss, följt av historisk referensdata, och så en brasklapp om oförutsedda variabler som kan påverka det slutgiltiga utfallet.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/statsepidemiolog-anders-tegnell-sverige-har-valdigt-svart-att-acceptera-risker/

Olustigt skämt men han verkar ju vara medveten om att han är lite bättre på siffror och statistik än det medkännande läkare-patient mötet och det låter kanske kallt men är nog bättre i sådana här situationer. Jag tror ändå att det inte spelar någon vidare roll vad man gör. Det här viruset kommer att ha sin gång så är det bara.
Citera
2020-04-19, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Ha, ha, ha. Vi kan öppna våra gränser, men ingen jävel kommer vilja komma hit. Tveksam om de kommer ta emot en svensk i sina länder heller.

Vi är fortfarande välkomna i Italien och Spanien och det är kanske det viktigaste
Trevliga länder som alltid varit populära bland svenskar.
Citera
2020-04-19, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Eventuellt kan det bero på att personen som skrivit det befinner sig i en svår psykisk situation då man precis förlorat en anhörig och dessutom på ett extremt ovärdigt sätt. Så att skriva så många emoticons är ett självklart sätt att uttrycka sina känslor.

Men jag förstår att det finns avtrubbade, ensamma och emotionellt störda människor som kan tycka det är konstigt med emoticons i en sån situation. Alla har inte turen att ha ett fin socialt liv.

antar att du syftar på mig he he he
ingen fara bara undrade varför det var
så överdrivet många lite störande faktiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in