2020-04-19, 22:35
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snekonf
En med 13 följare på Twitter litar ni benhårt på. Men akademiker som ägnat hela sitt liv att förstå pandemier, sjukdomar, vård etc etc ja dom ljuger och mörkar.

Ni inser väl själva snart hur korkade ni är hoppas jag.

Sådana litar jag på.

https://m.youtube.com/watch?v=QwoNP9QWr4Y
Citera
2020-04-19, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Det har han sagt.
Men varför använder han då de siffrorna under tillfällen de kan stödja hans agenda??
Det är ren manipulativ propaganda.

Sverige manipulerar. Region Stockholm rapporterar 96 dödsfall under torsdagen.
På fredagen kommer FHM ut och säger 20 dödsfall för hela landet, "vi ser en avmattning".
Glöm inte eftersläpningen på 4 veckor också i dödssiffror.
Hur i helvete är inte det manipulativt?

Sedan har vi Tegnell som jämför Sverige med New York. NEW YORK????!
NEW YORK som är ett av världens huvudstäder, en riktig storstad till infrastruktur. Och grinar över att de har sämre siffror än oss, visst, men det är som att jämföra äpplen med päron. Man behöver inte ha 200 i IQ för att förstå det.
Men det går att jämföra då, för det passar hans agenda.

Lär dig skilja på rapporteringsdatum och dödsfallsdatum.
Citera
2020-04-19, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Kan med stor sannolikhet ha kommit från labbet. Möjligt att det sedan spreds vidare från deras djurplågerimarknad.
Oavsett så kom det från Kina, de tystade ned det länge.
De mesiga globalisterna som styr i väst är skyldiga till att ha släppt in eländet hit. De kunde ha stängt tidigt, vilket de inte gjorde.
Fast även kineserna är skyldiga. Vi bör bojkotta dem. Tyvärr sitter de med en stor del av världens tillverkningsindustri, både i Kina och industri de äger i andra länder.
Fast på samma sätt som industri gick att flytta till Kina går det också att flytta den därifrån. Vi måste bygga upp vår egen industri igen.

Det kan också ha kommit från USAMRIID Fort Detrick

https://taskandpurpose.com/analysis/army-coronavirus-usamriid-history
Citera
2020-04-19, 22:37
Medlem
AnnaDeas avatar
Massmordet på de äldre.

"SNÄLLA, SNÄLLA DELA DETTA 🙏 LÅT INTE VÅRA FÖRSVARSLÖSA ÄLDRE BLI BARA SIFROR 🙏

Min pappa gick bort av corona i fredags😭

Han bodde på äldreboende och dog ensam. Mer än halva av de fina äldre har fått corona och dör varje dag 😭 utan att hamna på sjukhus eller få andningshjälp😭 Det enda som de får är morfin för att inte få ångest när de dör😭 Detta kallar jag för massmord😭🤬🤬🤬 det som var värst av allt är det hära idiotiska skit besöksförbudet som gjorde att vi fick inte träffa honom i 2 månader och han dog ensam.
Varför besöksförbud när personalen har inga skyddsutrustningar och testades aldrig för corona, och de åker in och ut från boendet 🙄

De hade inte ens munskydd när vi fick facetime med pappa 🤨🤔🤬😭
Boendet fick inga hjälp alls över huvudtaget med skyddsutrustningar från kommunen 🤬😭
Besöksförbud är bara ett ord som regeringen utnyttjar för att keep the face 🤬🤬🤬
De har redan bestämt att tusentals oskyldiga, försvarslösa äldre ska dö i ensamhet 😭🤬🤬🤬🤬

Jag vill bli hörd🤛

Vad ska jag göra???"

Anhöriga meddelar vad gestapo själva försöker mörka.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10213765044840559&set=gm.2635299203 404988&type=3&theater&ifg=1
Citera
2020-04-19, 22:37
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Då blir det ju ännu viktigare med mer aggressiv social distansering än den lama jävla skiten vi kör med i dag.

Kan vi inte få fram vaccin måste vi få tid att utveckla snabba och tillförlitliga prover och inte minst få tid att anpassa oss till en ny verklighet. Gör man det effektivt som i Sydkorea går det att leva ganska normalt utan nämndvärd spridning.

Precis.
Nedstängning är vägen.
Inte detta.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Wb5zKd/langa-koer-under-mqs-utforsaljning
Citera
2020-04-19, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
That 54,000 will quickly turn into 100,000 - 150,000 if the hospitals aren’t given time to breathe and patients keep increasing.

20% would be wild af that’s a big game over

Ja jag är den största alarmisten här egentligen för jag tror mänskligheten har satt sig själv i en situation den inte kan lösa.

Varför ska miljoner människor flyga kors och tvärs över hela jävla världen när det är lika vackert utanför den egna dörren. Varför ska människor tränga ihop dig i miöjonstäder för att gå runt och skryta med sina pissjobb och lägga upp selfies på sina aw?

Mänskligheten är vidrig och nu får vi tillbaka i form av ett virus. Så kommer det fortsätta tills vi lär oss att uppskatta det lilla och ta hand om vår granne istället för att flyga till Thailand och titta på några jävla fiskar när vi har egna vackra fiskar i Sverige.
Citera
2020-04-19, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo jag tror ju mer och mer på den lösningen. Masstesta sedan in i karantän med alla som är smittade eller ens varit i kontakt med en smittad. Det verkar funka. Tills då vi förhoppningsvis fått fram ett vaccin eller bot. Men SARS var 2004 de har fortsatt varken hittat vaccin eller bot mot det. Hur vet vi att man ska lyckas göra det mot det här viruset? Noll garantier. Bara att hoppas.

Jo, men var det inte så att SARS inte var särskilt smittsamt så intresse för vaccin blev svalt?

Men tänk ett billigt, snabbt och effektivt provkit. Man kan testa sig själv flera ggr per dag. Prov tas innan ombordstigning på flyg. Osv osv.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Tror inte att detta är slutet på mänskligheten men däremot tror jag att många människor kommer att få sätta livet till under de kommande åren.

Tror inte heller på slutet för mänskligheten men om detta virus inte ger möjlighet till immunitet kommer livet att förändras ganska kapitalt. Nu tror inte jag att vi hamnar där så jag är inte så orolig för just det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Det har han sagt.
Men varför använder han då de siffrorna under tillfällen de kan stödja hans agenda??
Det är ren manipulativ propaganda.

Sverige manipulerar. Region Stockholm rapporterar 96 dödsfall under torsdagen.
På fredagen kommer FHM ut och säger 20 dödsfall för hela landet, "vi ser en avmattning".
Glöm inte eftersläpningen på 4 veckor också i dödssiffror.
Hur i helvete är inte det manipulativt?

Sedan har vi Tegnell som jämför Sverige med New York. NEW YORK????!
NEW YORK som är ett av världens huvudstäder, en riktig storstad till infrastruktur. Och grinar över att de har sämre siffror än oss, visst, men det är som att jämföra äpplen med päron. Man behöver inte ha 200 i IQ för att förstå det.
Men det går att jämföra då, för det passar hans agenda.
Så New York har alltså ingen lock down enligt dig?
Citera
2020-04-19, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Precis.
Nedstängning är vägen.
Inte detta.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Wb5zKd/langa-koer-under-mqs-utforsaljning

Ja, herregud det där...jag har inga ord faktiskt.
Citera
2020-04-19, 22:40
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Fler och fler börjar inse det att Sverige strategi varit väldigt lyckad.

Nej

Det som sker nu, och som ni förnekare missförstår hela tiden, är att länder som haft lockdown har nu råd att öppna upp stegvist.

Vi körde ingen lockdown, vi gjorde knappt nåt. Nu sitter vi här med ett öppet samhälle och med en öppen smitta utan kontroll. Vi har en enorm eftersläpning och enormt mycket mörkertal (som även Tegnell erkände).

Dessutom ligger vi 1a i norden gällande antal döda per capita
Vi har fler döda än alla våra grannländer tillsammans, flera gånger om.
Vi ligger faktiskt 8e plats i världen med antal döda per miljon invånare. I HELA VÄRDLEN förstår du?

Anser du det vara en bra strategi?
Citera
2020-04-19, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Massmordet på de äldre.

"SNÄLLA, SNÄLLA DELA DETTA 🙏 LÅT INTE VÅRA FÖRSVARSLÖSA ÄLDRE BLI BARA SIFROR 🙏

Min pappa gick bort av corona i fredags😭

Han bodde på äldreboende och dog ensam. Mer än halva av de fina äldre har fått corona och dör varje dag 😭 utan att hamna på sjukhus eller få andningshjälp😭 Det enda som de får är morfin för att inte få ångest när de dör😭 Detta kallar jag för massmord😭🤬🤬🤬 det som var värst av allt är det hära idiotiska skit besöksförbudet som gjorde att vi fick inte träffa honom i 2 månader och han dog ensam.
Varför besöksförbud när personalen har inga skyddsutrustningar och testades aldrig för corona, och de åker in och ut från boendet 🙄

De hade inte ens munskydd när vi fick facetime med pappa 🤨🤔🤬😭
Boendet fick inga hjälp alls över huvudtaget med skyddsutrustningar från kommunen 🤬😭
Besöksförbud är bara ett ord som regeringen utnyttjar för att keep the face 🤬🤬🤬
De har redan bestämt att tusentals oskyldiga, försvarslösa äldre ska dö i ensamhet 😭🤬🤬🤬🤬

Jag vill bli hörd🤛

Vad ska jag göra???"

Anhöriga meddelar vad gestapo själva försöker mörka.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10213765044840559&set=gm.2635299203 404988&type=3&theater&ifg=1

Det är bara att ta bilen till hemmet och ringa från parkeringen. Efter fem minuter har de rullat ut den anhörige och ni kan ta med den hem.
Om ni vill förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in