2020-04-19, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Tack. Preliminära resultat (ej peer review, oklar metod) men ändå intressant.

Källan pratar om något helt annat än vad du skriver.. Fel länk eller blåljuger du för att sprida rädsla?
PS. Vilket land har inte social distans (jämfört med innan covid-19)?
Såg att det det va fel länk sen. Men finns om 20% på lancet. Du kan söka lite själv också. Denna studie jag länka nu kom dock ut mycket senare. Den om 20% kom 3 veckor innan denna studien som säger 0.66%. Finns en massa hypoteser.
Citera
2020-04-19, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Kanske är det som FHM och "våra" styrande har räknat med. De säger ju inte hur många döda som de har beräknat att deras vanvettiga vägval ska resultera i. Beräkningar finns givetvis.

En med 13 följare på Twitter litar ni benhårt på. Men akademiker som ägnat hela sitt liv att förstå pandemier, sjukdomar, vård etc etc ja dom ljuger och mörkar.

Ni inser väl själva snart hur korkade ni är hoppas jag.
Citera
2020-04-19, 22:24
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Det står så på CNN idag.

Det är fortfarande en tre månader gammal nyhet.
Citera
2020-04-19, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Confusion
Många tankar i huvudet just nu, men oavsett vad Folkhälsomyndigheten, CDC eller WHO säger, så är det ju egentligen ingen som egentligen vet vad som är rätt väg, då ingen vet hur det här viruset fungerar, egentligen.

Jag är inget jättefan av Tegnell, men det beror mest på hans allmänna attityd. Tänker på den där artikeln i DN, där han sa att det inte skulle göra så mycket om Estelle dog i covid-19, då det finns så många andra tronföljare i kungafamiljen. Det uttalandet tyder antingen på dålig taktkänsla eller total brist på empati, vilket kanske är lätt att utveckla när man arbetat med ebola under många år, som en skyddsmekanism. Jag gillar inte honom hursomhelst, Föredrar Wallensten. Man kan säga mycket om hans framträdanden, men dryg är han inte.

Som någon som faktiskt blivit sjuk, så är det oroväckande att läsa detta om T-celler och covid-19. Det får mig att känna mig som en tickande bomb. Det är faktiskt inte alls okej..

Källa på att Tegnell sagt att det inte skulle göra något om Estelle dog. Tack.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Problemet är ju att skiten kan mutera sig så vaccin blir värdelöst. Man hittade ju inget vaccin mot t.ex SARS och om man fick det och hade lyckan att överleva så var man bara immun i två år. Men vi får inte ge upp utan fortsatt hoppas. Om det är någon dag världens genier borde slå sina smarta skallar ihop för att få fram vaccin eller bot är det idag.

Då blir det ju ännu viktigare med mer aggressiv social distansering än den lama jävla skiten vi kör med i dag.

Kan vi inte få fram vaccin måste vi få tid att utveckla snabba och tillförlitliga prover och inte minst få tid att anpassa oss till en ny verklighet. Gör man det effektivt som i Sydkorea går det att leva ganska normalt utan nämndvärd spridning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
NY 8,3 miljoner människor, lockdown. 242,570 Bekräftade och 18.000 döda
Är det döda på sjukhus som räknas i NY?
Citera
2020-04-19, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Jag kräver inte att Tegnell ska ha rätt.
Jag kräver dock är det osäkert så är det osäkert.
Han har underspelat COVID-19 sen dag 1.
Dag 1.
Och har haft fel sen, dag 1.

Och nu utgår han ifrån felaktiga siffror och säger att vi plattat kurvan och pekar neråt när vi har en eftersläpning på 4 VECKOR. Snälla.
Ingen manipulerar lika mycket som Sverige gör.

Han säger själv att antal döda är en dålig indikator på smittspridning och kurvans utseende. Detta då det är så pass lång ledtid från smitta till död. Eller vilken siffra pratar du om med sådan eftersläpning?

Hur manipulerar Sverige? Nu har jag inte koll på alla länder men en jämförelse mellan USA och Sverige gör ditt sista uttalande ganska löjligt. Här beskrivs vad som händer, inte vad ledningen tycker att de gör.
Citera
2020-04-19, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RespeckTheName
lol danska smittskyddsexperten i Agenda tyckte att svenska modellen är bäst och den norska experten tillstod att Sverige blir flockimmuna långt innan Norge

Fler och fler börjar inse det att Sverige strategi varit väldigt lyckad.
Citera
2020-04-19, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Tack. Preliminära resultat (ej peer review, oklar metod) men ändå intressant.

Källan pratar om något helt annat än vad du skriver.. Fel länk eller blåljuger du för att sprida rädsla?
PS. Vilket land har inte social distans (jämfört med innan covid-19)?
https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(20)30195-X/fulltext

Här är rätt artikel. De syftar väl till att mortaliteten kan va upp till 20% om man går runt med viruset och inte känner till det. Social distans sker inte om man inte vet att en epidemi pågår, samtidigt som sjukvården plötsligt snabbt kollapsar.
Citera
2020-04-19, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Då är det bara för dem att fortsätta på den inslagna vägen.
Ja, absolut. Ifall Tysklands strategi är att skapa en flock av icke-immuna, mitt i en union med fri rörlighet.

Det är ungefär som att bilda en fårflock i Jurassic Park.
Senast redigerad av aw 2020-04-19 kl. 22:33.
Citera
2020-04-19, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
skojar du eller? Etablerad vetenskap uppskattade för en vecka sedan 15-30% immunitet i Sverige, en siffra som idag är högre.

Din länkar är ett skämt:

exakt24 (är det en seriös sida?): De hänvisar till en liten studie som gjordes för flera månader sen på en begränsad grupp människor, med metoder som inte var förfinade och med antaganden som inte längre är aktuella idag.

Friatider.se: WHOs uttalande är alla överens om var rent utsagt konstigt. De sa att det inte finns några bevis än, vilket det inte gör. Men det är väl inte bevis för motsatsen?
All sannolikhet i världen säger att immunitet uppstår, de empiriska studierna runt detta är dock inte klara än.

Men jag orkar inte argumentera med ytterligare en alarmist som av någon absurd anledning blundar för sannolikheter, och istället letar efter suspekta artiklar som ska underbygga deras skeva teori.

Det måste va rätt jobbigt att leva under övertygelsen att vi alla kommer att gå under nu, förstår inte hur du då kan spendera din sista tid på Flashback...

30% infected is a joke. It was appraised at roughly 10% last week in Stockholm and it’ll have to eat those deaths shortly if that’s true. I’d reckon it to be about 10-15% now myself and I’d be a lot more worried about that than this country is currently.
Citera
2020-04-19, 22:31
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pampiniformis
Mycket möjligt att detta spreds av misstag på labbet i Wuhan. Jag tycker att alla i västvärlden, både länder och inivider ska bojkotta allt som har med Kina att göra. Det finns mängder med billig arbetskraft i andra delar av världen, t.ex. balkan.

Kan med stor sannolikhet ha kommit från labbet. Möjligt att det sedan spreds vidare från deras djurplågerimarknad.
Oavsett så kom det från Kina, de tystade ned det länge.
De mesiga globalisterna som styr i väst är skyldiga till att ha släppt in eländet hit. De kunde ha stängt tidigt, vilket de inte gjorde.
Fast även kineserna är skyldiga. Vi bör bojkotta dem. Tyvärr sitter de med en stor del av världens tillverkningsindustri, både i Kina och industri de äger i andra länder.
Fast på samma sätt som industri gick att flytta till Kina går det också att flytta den därifrån. Vi måste bygga upp vår egen industri igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in