2020-04-19, 19:36
Medlem
AnnaDeas avatar
Alla förnekare.

Beskriv hur det kommer att se ut om 2 veckor.

Vad kommer att hända då?
Citera
2020-04-19, 19:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Det är inte unikt för Sverige, utan det är väl något de har planerat från början när de stängde.

Det är inte samma sak som att följa Sverige.

Sverige valde flockimmunitet.

That's that.

Taktiken är den samma. Nämligen att låta smittan gå igenom befolkningen i den takt som sjukvården mäktar med. Många som varit för karantän här i tråden trodde bara för några veckor sedan att smittan skulle försvinna automatiskt bara karantän infördes.
Citera
2020-04-19, 19:37
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Eller så kommer han framstå som den största dåren som Sverige någonsin fått fram...

Jag har onekligen oddsen på min/Tegnells sida. Hoppas du ändå kunde hoppas och tro på honom i stället för att smida apokalyptiska tankar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Bra argument.

Tillför tråden med din visdom.

Fortsätt.

Tillför gärna tråden med din panik. 😃
Mr Tunnel
Citera
Medlem
Det handlar inte i överdrivet stor grad om vad som sker just nu. Oavsett om vi stannar på 50-100 döda per dag eller om det fortsätter öka hela tiden så kvarstår faktum att detta virus kommer finnas kvar i cirkulation även i framtiden. Så medan ni tjafsar om dagens siffror kan man istället fråga sig, men sen då!?

Vi vet inte om vi blir immuna mot detta virus. Man har antagit att man blir det och man har antagit att man blir immun åtminstone en period. Inget är säkert.

Vad som är värre dock är att ingen vet hur detta virus kommer påverka oss om en andra eller tredje våg kommer, eller ännu värre, hur det påverkar kroppen och dess organ på lång sikt. Vad är planen om det visar sig att detta är ett riktigt vidrigt och farligt virus som inte bara är kroniskt, utan sakta men säkert bryter ner kroppen? Vad fan i helvete hjälper "flockimmunitet" då? Inte ett skit kan jag tala om. Nu får vi hoppas att det inte är så illa, men OM det är det, då kommer vår approach ha varit den värsta tänkbara.

I teorin åtminstone skulle detta kunna innebära hundratusentals, om inte miljoner döda bara i vårt land på sikt.

Jag inser att jag låter som en alarmist och jag hatar att låta som en alarmist, men jag tycker det är FEL att det finns människor som tar detta med en axelryckning, som går ut på stan för att ta en fika eller hänga med polare tills vi VET MER. Herregud, är man en sån jävla sociopat att man inte kan vänta åtminstone 3-4 månader tills mer är känt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Då borde det väl ha dött minst 300000 i Italien och en, två miljoner i USA ?
Hur ska jag tänka egentligen.

I Italien kommer för övrigt inte dö 300 000 just pga de har varit i lockdown SAMT tar viruset på ett extremt seriöst sätt, till skillnad från Sverige. Så deras tanke är inte att alla ska smittas. Därav mindre kommer att dö.
Citera
2020-04-19, 19:38
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Du har totalt missförstått. Det finns inte ett enda land i världen som går mot Sveriges linje.
De länder du nämnde har gått till så kallad fas 2. Inget land hade nånsin tänkt leva resten av 2020 i lockdown.
Kanske bara i den dumma förnekarnas mardrömmar.

Suputen Giesecke och senilkärringen Agnes kan omöjligen vara mer kompetenta än resten av experterna runt om i världen.
Så att dem påstå att det är bra det som görs i Sverige är ingen trovärdig indikation på att det stämmer.

Toppen.

Du har koll!

Och bra språkbruk och sakliga argument.

Fortsätt så!
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Tack Anders Tegnell

Vi har nått den flacka delen av kurvan, volvo öppnar, scania sparkar igång o Sverige ser fram emot en midsommar med snaps o nubbe. vi bekämpade viruset i dess linda, motade olle i grind!

Som ett föredöme visade vi världen vår strategi vann o var överlägsen. Minimalt med dödsfall, minskad smitta o det är snart över.

Tack Tegnell, en honnör o applåd av vårt land är du värd! Heja Sverige!

Japp, 29 döda idag. Synd att folk ska behöva dö men bra jämfört med vilken misär vissa antog skulle komma.

Skicka gärna iväg ett stödmail till Tegge, längst ner på denna sida:

https://anderstegnell.se/

Visa kärlek om omtanke till mannen bakom taktiken.
Senast redigerad av Biggedy 2020-04-19 kl. 19:41.
Citera
Medlem
obbelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Frågan är hur höga dödstalen blir i länder där medelslivslängden är under 65 år.
Många västeuropeiska länder som varit hårdast drabbat har medellivslängd på 81 år. Vi har alltså extremt många fler som är i den bräckligaste riskgruppen.

Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Det kan du fråga en rökare om. Men rökning är verkligen inget fullgott skydd, det är bara färre covid-19-sjuka rökare än det finns rökare i befolkningen.

Kan det ha att göra att andelen rökare är lägre i åldern 70-100 än 15-45?
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victore
Corona smittad pizzabagare,hur svårt kan det vara att tänka lite bara.

Då kan väl även de som jobbar i mataffären vara coronasmittad.
Citera
2020-04-19, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
80% är skitsnack.

Det var 80% av ”iva case med utgång” där 80% överlevde, när 65% fortfarande ligger kvar så är siffran såklart missvisande.

Det var så det såg ut när den artikeln matades ut, hur det ser ut nu vet jag inte.

Herregud vad det går arr vrida siffror hit och dit... jag är förvånad
Citera
2020-04-19, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Paranoia

Måste kännas otroligt jobbigt 😃

Kalla det vad du vill, better safe than sorry!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in