2020-04-22, 00:26
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Vad är det förnekarna förnekar?

Det börjar när man slutar ifrågasätta och förlitar sig blint på vad som sägs i hopp om att bli belönad för att man innerst inne är rädd att dö.

World Health Organization har bytt namn till Wuhan Health Organization.
Citera
2020-04-22, 00:27
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Då ansåg de inte att det smittade mellan människor speciellt bra.

Vet de bättre nu?
Citera
2020-04-22, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karpus
Härligt! Ser omedelbart en chans här att lära mig något nytt.

Känner du till andelen avlidna som varit i behov av IVA som blivit nekade pga ordinarie bortprioritering? Pre-Corona alltså. Har sökt svar på detta hela dagen, så kan du detta får jag sinnesfrid!

Post-Corona verkar andelen ligga omkring 7-9 av 10 avlidna.

Det är ovanligt att gamla sjuka och dementa inom äldrevården läggs in på IVA.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Och där slog USA sitt rekord för antal registrerade döda på ett dygn. Och då är det fortfarande delstater som inte ännu rapporterat in.

Ser att Washington inte rapporterat ännu, bland annat. Kan närma sig 3000 döda i USA.
Citera
Medlem
Karpuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrandCanyon
Intressanta synpunkter. Letar efter sånt här eftersom jag inte tror sjukvården har kapacitet att klara detta, så man undrar ju; hur gör de? Blir ju misstänksam när kurvan planar ut precis då det finns c:a 20 IVA-platser kvar i Stockholm, men jag vet inte. Kanske överskottet dött på äldreboenden.

Om det är så att avlidna har nekats IVA trots god prognos till överlevnad OCH ledig kapacitet på IVA, så är ju den stora frågan; VARFÖR? Tror då nästan att de är mer sannolikt att man mixtrat med siffran "lediga IVA-platser", att det i själva verket är fullt. Kanske de 20 lediga platserna är för VIP (kungahus, regering, Greta osv.)

Ja vi får anta att dom inte låter folk dö i onödan bara för att det är lite fräckt att säga "ledig kapacitet på IVA" under pressträffen.

Hur som, det verkar vara vårdslöst många som inte får komma till IVA. Tycker det är dags att kommunicera det till folket så att folket får ännu en dimension att förhålla sig till när de står inför valet att gå till gymmet, eller jogga ett varv runt kvarteret.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Sverige är fortf mycket värre.

Ville bara ha det sagt.

Jag skulle ha uttryckt det som att Sverige ligger steget före.
Citera
2020-04-22, 00:29
Medlem
** Aktuell kurva med FHMs dagliga uppdateringsdata **
Här kommer en aktuell kurva över totala antalet döda i Sverige samt ett rullande värde på antalet döda under 4 dar, så att var och en själva kan avgöra ifall kurvan håller på att plana ut eller inte…
https://www.bildtagg.se/file/0csktpfu86vh83luhvk59c5o

Datan kommer från FHMs rullande presskonferenser…
Citera
2020-04-22, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Västerländska demokratier är såklart sämst på att hantera sånt här. Vi VILL ju inte ens stoppa det och börjar böla om ens ordet karantän nämns, rasism att stoppa flyg och testa folk.
I Gambia fattar man vilken katastrof det skulle bli så man vidtog åtgärder i tid och kan mycket väl slippa undan hela skiten. Inget konstigt alls. Alla ni som tror man inte kan göra nåt för att stoppa en pandemi är patetiska och rätt dumma i huvudet.

Gambia nästa för dig, eller?
Yemen är annars ett annat utopia som klarat sig fint som snus!
Citera
2020-04-22, 00:31
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nummer-1
** Aktuell kurva med FHMs dagliga uppdateringsdata **
Här kommer en aktuell kurva över totala antalet döda i Sverige samt ett rullande värde på antalet döda under 4 dar, så att var och en själva kan avgöra ifall kurvan håller på att plana ut eller inte…
https://www.bildtagg.se/file/0csktpfu86vh83luhvk59c5o

Datan kommer från FHMs rullande presskonferenser…

Vad händer om du tar 8 dagar?
Citera
2020-04-22, 00:31
Medlem
Jaaaa!! Nu kmr Löfvén och Tegnell få ytterligare ökat förtroende!
Vi gick om Schweiz idag i flest döda per capita
Det är en liten bit upp förbi Holland sedan men jag tror vi kan ta det! Kom igen nu! Mot toppen!
Heja Sverige friskt humör!
Citera
2020-04-22, 00:33
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subwoofer15
Du ska ha en stor eloge för det. För övrigt kan man se reklamen på TV för att hjälpa till de i nöd. Projekt av Hemvärnet.

Många människor är jourhavande medmänniskor utan att ens tänka på det.
Man behöver liksom inte vara synlig man kan verka i det fördolda.
Jag skulle aldrig vilja presentera mig som en jourhavande medmänniska. Alltså ha den titeln.
Min granne, en gammal dam, brukar vilja prata om sjukdomen och hon i sin tur är orolig för mig. Hon ringde mig för någon dag sedan och frågade hur det var. Jag har inte sett dig på ett par dagar, sade hon. Gulligt tyckte jag. Jag kan tycka att sådant är att vara medmänniska. Låta någon få prata.
Citera
2020-04-22, 00:36
Medlem
Covids avatar
"Vi har kommit längre" med sosseretorik.

Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Jag skulle ha uttryckt det som att Sverige ligger steget före.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in