2020-04-19, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Lika bra att inse att mördaren är en smart jäkel ...

Tror han själv. Han har lämnat för många spår efter sig men hade skittur att utredningen klantade sig initialt.
Citera
2020-04-19, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Tanken har aldrig slagit dig att SD kan ha ngt fel på stämbanden, men det kanske är överkurs för dig?
DET tänker jag inte ens diskutera här. Vi får mötas i ett medicinskt forum där man i så fall diskutera larynx etc. SD är ett svin, med eller utan manlig röst.
Citera
2020-04-19, 18:47
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Tror han själv. Han har lämnat för många spår efter sig men hade skittur att utredningen klantade sig initialt.

Ja hur är det med sådana som blir frisläppta INNAN domen är klarlagd?

Är det beviset på ATT de har klarat sig från fängelsestraff ?
Citera
2020-04-19, 18:49
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Att missa att offret ligger 50 meter från bostaden är oerhört klantigt. Svårt att säga om ex länskrim Stockholm kunde löst frågan, men det jag menar är att Örebropolisen hade så mycket interna stridigheter så arbetet fick lida för det.
Helt övertygad om att det hade varit bättre om Peter S hade fått vara kvar.
Han som gick på semester mitt i och tyckte att fler utredningsåtgärder ändå inte behövde göras då.
Minst ett av hans förhör med SD finns med i FUP:et.
Det är ett riktigt dåligt förhör då han hela tiden avbryter SD.
Är det så hans förhör brukar gå till så är det svårt att förstå att han är polis.
Senast redigerad av hoppsann 2020-04-19 kl. 19:06.
Citera
2020-04-19, 18:50
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

50/50 måste jag svara på din fråga.
Citera
2020-04-19, 18:52
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
50/50 måste jag svara på din fråga.

Okej ,tack firebird1974.
Citera
2020-04-19, 18:52
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
DET tänker jag inte ens diskutera här. Vi får mötas i ett medicinskt forum där man i så fall diskutera larynx etc. SD är ett svin, med eller utan manlig röst.

Men varför tar du öht upp SD röst då, då kanske ditt inlägg platsar bättre i ett medicinsk forum?

SD kan väl inte rå för att hans röst inte tillfredsställer dina begär av en manlig röst!
Citera
2020-04-19, 18:53
Medlem
.
Citera
2020-04-19, 18:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
HELT RÄTT! Och då motsvarar tiden för sökningen på "vi i femman hbtq" kl. 21:50:40. Och hon skickar en länk på en video på youtube till övriga gänget 21:50:56. Vilket passar perfekt om man jämför med samtalet i övrigt i Norgekonversationen där de håller på att dra olika språkskämt. Case closed.

Och den sökning som görs 7 oktober görs påbörjas 11.56, inte 12:56 (nu blir jag snurrig på klockslagen, men just den 7 oktober har kanske inte så stor betydelse?) Man kan konstatera att det sker vid lunchtid den söndagen. Har för mig att jag sett att SD diskuterar casher då med någon annan men hittar det inte nu.

Huvudprotokollet AB 145/99
IT-protokoll LW AB 164/7

Fast om man klickar på den länken som finns kl 21:50:56 då kommer man till Action Aid.
Underligt dock att Vi i femman inte finns med i huvudprotokollet dock.
Citera
2020-04-19, 18:57
Medlem
Citat:

Det kan se ut så, ja, men är inget bevis på smarthet som jag ser det. Återstår dessutom HR.
Citera
2020-04-19, 18:57
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Ser att mordvapnet flitigt diskuterats och kastar in min teori som tog fart efter bilderna på trädstammen offentliggjordes. (tillägger möjligheten om att ett par arbetsskor med stålhätta kan skapat några av skadorna)

Slagytan på en ev hammare har diskuterats, dels p.g.a de märken som anträffats på trädstam vid BP, men även det obduktionsprotokoll där det framgår att det skulle varit skador som INTE motsvarar en hammare. Skador på kraniet har "vassare" träffyta, OM INTE det handlar om en s.k "bänkhammare" alt "penhammare" där förstnämnda har en fyrkantig slagyta respektive en rund. Båda är dock försedda med en baksida som har en "vassare kant". se bild på nedanstående länk)...
https://www.jula.se/catalog/verktyg-...ammare-100042/

(Det skall tilläggas att en s.k "hammer" är ett vanligt verktyg bland klättrare).

I det s.k eftersöket då man "krattade slänten", fann man 1 st vinkelslip samt 1 st "vanlig hammare" bredvid varandra. Fyndet gjordes i andra änden av planket! (150 m från BP/FP, där även chaufför vittnat om "nattvandrare", aktuell mordnatt)

För egen del tror jag inte dessa har med mordet att skaffa. Det kan t.o.m vara "planterat". Vad som gör mig konfunderad är de beslag man gjorde vid "husis" (eller rättare sagt, INTE gjorde). (Akt bil 157 sid 267) Det finns inga noteringar om någon hammare men en hel del klätterutrustning som skickats till NFC för analys. (tot 240 beslag)

Skor med stålhätta ,hmm ?
Vanliga Arbetsskor ....

Så då skulle alltså mördaren ha sparkat ihjäl LW - sparkat hennes huvud .....och ibland missat och råkat sparka i trädets bark ?

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-04-19 kl. 19:01.
Citera
2020-04-19, 18:59
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det kan se ut så, ja, men är inget bevis på smarthet som jag ser det. Återstår dessutom HR.

Men om Åklagaren tar upp det i HR och om då SD:s advokat också gör det ,blir det ju som om hela rättegången tas OM IGEN på något sätt !?

Kan det förändra något ....?
Senast redigerad av landbandy 2020-04-19 kl. 19:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in