2020-04-19, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skibladner
Ja, men han håller för troligt att åklagaren kommer att överklaga.

Ja, det är väl också den gängse uppfattningen här i tråden, att en överklagan
av åklagare kommer att ske.
Citera
2020-04-19, 13:26
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
För dig som vill få en liten inblick i hur hemsk situationen är för offrets barn kan se de fyra händelsebilderna som N*oa's hade synligt på Instagram 24 timmar när han fick veta att SD släppts.

Fattar du inte att din spridning av dessa
bilder kan leda till åtal för förtal?

N har tydligen förstått det och tagit bort
dem från sin IG men du fortsätter att länka
till och påminna om dem.
Riktigt elakt och lågt mot N.
Citera
2020-04-19, 13:31
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det blir ju kontentan om SD ska anses trovärdig. Ljuger han inte så talar han sanning. Advokatens ord i rätten i pläderingen gick ju i liknande hjulspår.

Ja för ljuger han INTE så är han skyldig och det finns ingen medgärningsperson. (Är han oskyldig vet både han och den verkliga GM att det inte är SD som är GM)

Ljuger han så kan det i princip vara vem/vilka som helst.
Citera
2020-04-19, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det verkar ju riktigt. Men det där visste vi ju. GW får snart börja läsa fb. Om det inte är det han gör.

Ja, nu när han hoppat av sin medverkan i Brottsjournalen på TV4, så kanske läsning
av Flashback kan fylla en del av hans utökade ledighet - här finns mycket att hämta.
Både på gott och ont. Både bra och dåligt. Något för allas smaker och behov.
Citera
2020-04-19, 13:35
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Nu har jag sett dig och Piastrone lyfta fram en hel del som jag inte sett i NA referera något om (jag har bara lyssnat på del 1 och 2 av Rättegången).

Digitala spåren, raderingar, regisseringar m m - multum med ledtrådar finns i utredningen. Kan det vara så att åklagarna missade att ställa en del frågor under rättegången?

ÅH gav en vink om att Utredningen aldrig stängts och det beror nog på att man behövde ha den öppen för att kunna vidta hemliga tvångsåtgärder på de som uppenbart visat att de döljer något och nu blir det än viktigare att hålla den öppen eftersom den huvudmisstänkte är försatt på fri fot i väntan på domen?

Jag hoppas att du/ni samlar ihop det ni upptäcker och spaltar upp med hänvisningar till var man finner uppgifterna i det ofantliga FUP-materialet.
Ni kanske inte borde droppa alla upptäckter i tråden eftersom här rör sig sannolikt den misstänkte med största läsintresse när hen inte är ute och GC:ar.

Vi vet inte hur domen kommer se ut och om ÅH kommer att överklaga till HR, men OM hon gör det så krävs det nog att hon kan lyfta fram någon slags ny bevisning som inte dryftades i Tingsrätten.

Jag har tidigare nämnt att det finns skäl att ta in externa utredare och forensiker för en genomgång av förundersökningen. Kan något ha missats? Det kan ha skett fler missar än den för ögat synliga spermafläcken på Lenas kjol. Jag menar absolut inte att den misstänktes vänner hos polisen skulle ha gjort några fel medvetet, men för mig är ganska obegripligt att vänner till en mordmisstänkt får ingå mordutredningen.

Vore jag ÅH skulle jag omgående plocka in en styrka för att visuellt kontrollera beslagtaget material och kontrollera vilka undersökningar som beställdes - särskilt på kläder och HELA SDs cykel - inte bara höger handtag och trampbygel.

------------

För dig som vill få en liten inblick i hur hemsk situationen är för offrets barn kan se de fyra händelsebilderna som N*oa's hade synligt på Instagram 24 timmar när han fick veta att SD släppts.
https://www.docdroid.net/lsxnCVq/den...en-gar-fri-pdf

Varför är det så viktigt för dig att sprida N'oas bilder från insta, räcker det inte med allt han och hans syskon fått uppleva?
Citera
2020-04-19, 13:35
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Jo, det borde ta bort allt rimligt tvivel.

Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Man kan ju skriva sidor med allt konstigt han sysslade med under de dagarna.

Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
De många mordhoten mot folk i hans närhet är ju också väldigt graverande kan tyckas.

Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Exakt! Borde överväga brist på teknisk bevisning på BP.

Jaa säg, vad ska vi med rättegång till när one-liners intelligentian redan avgjort målet
Citera
2020-04-19, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
En ""bra"" arbetstagare som använder sin jobbdator för mer privat bruk än i arbetet han får betalt för, han åkte ju även med jobbilen för att leta burkar, som han fotade och lade in på ngn burkletar sida.

Han skrev i någon logg att han hade en förstående chef när han tog ut ledigt mitt i veckan efter mordet. Han kanske ljög och var beordrad semester eller var sjukskriven?
Jag har iaf sett ganska många loggar där han verkar kombinera jobb o hobby. Ingen bra marknadsföring för arbetsgivaren.
Citera
2020-04-19, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
En personlig åsikt avseende den enorma FUP som ÅK försökte framställa och tydliggöra för TR under rättegången tror jag blev för rörigt. Tror att rätten inte fick en bra överblick av händelserna på så sätt som ÅK hade hoppats och trott.

FUP innehåller mycket icke relevanta uppgifter samtidigt som jag förstår tanken bakom. Anser att man inte lade ned mer tid på faktisk bevisning som ändå finns med i FUP, såsom blod i den MT bostad, på skon och i synnerhet den MT förehavanden dagarna före samt efter mordet.

Enligt mig hade ÅK alldeles för få påståenden och en otydlig gärningsbeskrivning om vad de facto hänt mellan SD och LW natten hon dog. Detta tror jag är varför TR inte kunde fälla SD för mord.

Jag hoppas ÅK i HR är mer tydlig med vad man menar hände med Lena och hur mordet gick till.

Tror som du. Det blev överarbetat, väldigt mycket hamnade i slasken som kan ha varit mycket viktigt. Att sy ihop en klar säck av det hela blev säkerligen övermäktigt.

Men det värsta av allt är hur illa skött fallet var redan från start.

Det man får hoppas på nu är att ÅH stramar upp inför HR och kommer med en förklaring helt befriad från eventuell fluff.
Citera
2020-04-19, 13:41
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
SDs mordhot mot HD och barnen och LW och hennes barn är allvarligare än LWs trakasserier mot HD och SD.

Säkert så. Det där kan jag inte reda ut men jag skulle kunna rekommendera juristlinjen. De har alla svaren.
Citera
2020-04-19, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är konstigt. Då skulle inloggningen ha skett från en enhet som är inställd på den tidszon som gäller i Finland med andra länder, eller från en plats i Finland eller andra länder med samma tidszon.
Fast då blir det tvärtom, om jag inte tänker helt fel.
Då är datorn inställd på tiden i Portugal eller liknande.

HELT RÄTT! Och då motsvarar tiden för sökningen på "vi i femman hbtq" kl. 21:50:40. Och hon skickar en länk på en video på youtube till övriga gänget 21:50:56. Vilket passar perfekt om man jämför med samtalet i övrigt i Norgekonversationen där de håller på att dra olika språkskämt. Case closed.

Och den sökning som görs 7 oktober görs påbörjas 11.56, inte 12:56 (nu blir jag snurrig på klockslagen, men just den 7 oktober har kanske inte så stor betydelse?) Man kan konstatera att det sker vid lunchtid den söndagen. Har för mig att jag sett att SD diskuterar casher då med någon annan men hittar det inte nu.

Huvudprotokollet AB 145/99
IT-protokoll LW AB 164/7
Citera
2020-04-19, 13:45
Medlem
Citat:
Nu har jag sett dig och Piastrone lyfta fram en hel del som jag inte sett i NA referera något om (jag har bara lyssnat på del 1 och 2 av Rättegången).

Digitala spåren, raderingar, regisseringar m m - multum med ledtrådar finns i utredningen. Kan det vara så att åklagarna missade att ställa en del frågor under rättegången?

ÅH gav en vink om att Utredningen aldrig stängts och det beror nog på att man behövde ha den öppen för att kunna vidta hemliga tvångsåtgärder på de som uppenbart visat att de döljer något och nu blir det än viktigare att hålla den öppen eftersom den huvudmisstänkte är försatt på fri fot i väntan på domen?

Jag hoppas att du/ni samlar ihop det ni upptäcker och spaltar upp med hänvisningar till var man finner uppgifterna i det ofantliga FUP-materialet.
Ni kanske inte borde droppa alla upptäckter i tråden eftersom här rör sig sannolikt den misstänkte med största läsintresse när hen inte är ute och GC:ar.

Vi vet inte hur domen kommer se ut och om ÅH kommer att överklaga till HR, men OM hon gör det så krävs det nog att hon kan lyfta fram någon slags ny bevisning som inte dryftades i Tingsrätten.

Jag har tidigare nämnt att det finns skäl att ta in externa utredare och forensiker för en genomgång av förundersökningen. Kan något ha missats? Det kan ha skett fler missar än den för ögat synliga spermafläcken på Lenas kjol. Jag menar absolut inte att den misstänktes vänner hos polisen skulle ha gjort några fel medvetet, men för mig är ganska obegripligt att vänner till en mordmisstänkt får ingå mordutredningen.

Vore jag ÅH skulle jag omgående plocka in en styrka för att visuellt kontrollera beslagtaget material och kontrollera vilka undersökningar som beställdes - särskilt på kläder och HELA SDs cykel - inte bara höger handtag och trampbygel.

------------

https://www.docdroid.net/lsxnCVq/den...en-gar-fri-pdf

Det hade varit riktigt grymt om ett nytt litet team gick igenom allt!
Citera
2020-04-19, 13:48
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
En personlig åsikt avseende den enorma FUP som ÅK försökte framställa och tydliggöra för TR under rättegången tror jag blev för rörigt. Tror att rätten inte fick en bra överblick av händelserna på så sätt som ÅK hade hoppats och trott.

FUP innehåller mycket icke relevanta uppgifter samtidigt som jag förstår tanken bakom. Anser att man inte lade ned mer tid på faktisk bevisning som ändå finns med i FUP, såsom blod i den MT bostad, på skon och i synnerhet den MT förehavanden dagarna före samt efter mordet.

Enligt mig hade ÅK alldeles för få påståenden och en otydlig gärningsbeskrivning om vad de facto hänt mellan SD och LW natten hon dog. Detta tror jag är varför TR inte kunde fälla SD för mord.

Jag hoppas ÅK i HR är mer tydlig med vad man menar hände med Lena och hur mordet gick till.
Vågar du dig på att sia om utfallet i HovR?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in