2020-04-19, 17:56
Medlem
joffrey.baratheons avatar
https://www.aftonbladet.se/

"Förtroendet för Tegnell och Löfven ökar"

man blir bara så förbannad! är befolkningen mentalt handikappade...
Citera
2020-04-19, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfgh31
Hoppet är det sista som lämnar en människa så förstår dig. Men jag tror ändå inte att det kommer att ändras oavsett om 30 000 dör. Kolla på gatorna, både dag och natt är folk ute som vanligt. Bara igår kväll var det ett reportage om hur folk är ute i nattlivet. De allra flesta kör på som vanligt och det är så många av dagens yngre som inte ser familjen på samma sätt som förr så tror inte majoriteten av de blir särskilt illa berörda när deras far- eller morförälder dör. Det viktigaste för dagens unga svenskar är kompisar, resa, festa och instagramma. Samma beteende visar sig bland medelålderssvenskar fast i en annan version; fasaden utåt där man är världens mest sociala människa är allt för svensken. Familjen är bara viktig när kompisarna försvinner eller när förhållandet tar slut, annars värdesätter de flesta svenskar faktiskt inte sin familj. Dessutom tror jag inte att folk hinner bli rejält fattiga. Det mesta kommer vara som vanligt. Är väldigt säker på att det kommer att bli så som jag säger. Inte för att jag vill det utan för att jag registrerar det jag beskriver.

Nej så är det ju.
Väldigt få svenskar bryr sig om sin familj ja, så de kan dö allihop och skita i det.
Vidrigt. Jag drar efter detta.
Citera
2020-04-19, 17:57
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Absolut vilket är varför jag inte stödjer det, men jag gör det inte för att jag tror att vi skulle få en epidemi av misshandel i hushållen, jag tror snarare att vi skulle få det i form av skilsmässor samt barnafödande.

En total nedstängning lär inte påverka spridningen i en positiv riktning just för att vi ser hur folk bryter mot dem i andra länder samt hur spridningen fortfarande sker i dessa länder.
Väldigt konstigt argument faktiskt med tanke på situationen i våra grannländer. Väldigt märkligt indeed!

Tänk om snuten hade kunnat skriva ut saftiga böter till de öldrickande Stockholmarna i helgen.
Citera
Medlem
I mars månad svarade 50 procent att de hade ganska eller mycket stort förtroende för Folkhälsomyndigheten. Nu har den siffran stigit till 71 procent.

Motsvarande siffror för regeringen är 53 procent i dag mot 32 procent i mars månad.

Ett mentalt efterblivet folk och nation som förtjänar våldtäkter och massmord.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antonius.Block
Tror inte det, han blev sjuk redan på skidresa i Alperna.
Undrar hur många de har missat som positiva då, och som har gått till jobbet, skolan, med mera.
OK, då var det mycket intressant att han testade negativ så många gånger. Det skulle kunna betyda att många fler har viruset än vad stickprovskontroller ger sken av.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
"Professor Björn Olsen understryker att han inte är emot Folkhälsomyndigheten eller Anders Tegnell. Men han gör andra bedömningar i vissa frågor."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/RRe0y2/tegnell-kritiska-forskare-vi-ville-ha-dialog-inte-ett-skyttegravskrig
Gör du rätt nästa gång?

Va? Vad är det jag har gjort fel?
Citera
2020-04-19, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Tegnell är väl känd för 10 år sedan för att ge vissa barn bestående men efter svininfluensan.

https://www.friatider.se/tegnell-forsvarar-vaccination-som-gav-500-unga-svenskar-narkolepsi

Det går fan inte bra för den här mannen

Tegnell peaked with Ebola bicycles. Downhill ever since.
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berkut
Ge gärna en länk där de sagt att vi har peakat? Jag har mest hört att de sagt att kurvan ser ut att plana ut?

Länkar finns under https://tegnellcitat.se/

Där har Tegnell påstått att det har peakat men haft fel i sitt uttalande. Det har ökat. Sen har han haft åtskilliga fel i sina uttalande under https://c19.se/live och i andra uttalanden i media. Munskydd hjälper inte för friska endast sjuka, barn smittar inte, man smittar inte före symtom osv...

Han vill uppnå flockimmunitet, så varför inte låta Kina fixa det då sprids inte smittan därifrån. Tegnell är farliga än vad Corona viruset är för Sverige. Men det är helt meningslöst att förklara för dom som inte förstår. Dom får dyrka Tegnell tills dom ligger där i respirator och väntar på döden. Då kanske dom inser att det var inte rätt väg att lyssna på en inkompetent PK nolla på FHM. Tacka vet jag ett FHM som inte är PK.
Citera
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Det som är värre är att vårt land drabbas hårt av hans vanskötsel av denna c19 pandemi. Total handlingsförlamning och enerverande pladder och förmågan att ha fel i alla sina förutsägelser.

Vi kunde lika gärna singlat slant så hade åtminstone 50% av besluten blivit dom rätta i strategin att bekämpa denna pandemi...
Så enkel är inte världen. Allt är inte svart eller vitt.
Citera
2020-04-19, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Va? Vad är det jag har gjort fel?
Du påstod att jag tog bort delar av meningen och du hittade på en helt egen mening.
Citera
Medlem
Många Tengele-minions som är utskickade på Söndag för damage control. Detta tyder på mycket dåliga siffror på Tisdag, alltså dåliga till och med när dom friserats av kommunistasen på FHM.

Vi har fler döda än hela Norden sammanräknat. Dödligheten i Sthlm är värre än New York.
Det har dött dubbelt så många i Sthlm som det vanligtvis gör under den senaste månaden.

Jag förstår inte hur ni sossar och kommunistjävlar kan sova på nätterna, skämmes tammefan!!!
Jag var förberedd på en katastrof under min livstid, jag var dock inte förberedd på att den skulle orkestreras från klappmongon i vår egen regering. FY FAN säger jag bara!!
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
”Föredetting”

Giesecke är nog en av de främsta vi har på det här området i hela landet. Han har varit med om FEM pandemier sedan 40 år tillbaka.

Men du som kan så mycket bättre, tala om för alla hur landet ligger!

Du låter lika begåvad som en 18-åring som precis fått körkort och försöker läxa upp en F1-förare i hur man kör bil.

Du får säkert kyssa hans fötter om du hör av dig till honom. Han vill nog fortfarande vara i rampljuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in