Citat:
Jag har hoppet kvar dock. Blir denna kris tillräckligt djup så. Om minst 30 000 dör- dvs typ halva befolkningen personligt drabbade, och att folk hinner bli rejält fattiga. Så kan det bli någon slags förändring...mardrömmen om det blir som du säger. Det vore spiken i kistan- då blir det att flytta utomlands alternativt mörda Löfvén för att få någon mening och sedan bara låsas in resten av livet utan att bry sig det minsta.
Vi får se
Vi får se
Hoppet är det sista som lämnar en människa så förstår dig. Men jag tror ändå inte att det kommer att ändras oavsett om 30 000 dör. Kolla på gatorna, både dag och natt är folk ute som vanligt. Bara igår kväll var det ett reportage om hur folk är ute i nattlivet. De allra flesta kör på som vanligt och det är så många av dagens yngre som inte ser familjen på samma sätt som förr så tror inte majoriteten av de blir särskilt illa berörda när deras far- eller morförälder dör. Det viktigaste för dagens unga svenskar är kompisar, resa, festa och instagramma. Samma beteende visar sig bland medelålderssvenskar fast i en annan version; fasaden utåt där man är världens mest sociala människa är allt för svensken. Familjen är bara viktig när kompisarna försvinner eller när förhållandet tar slut, annars värdesätter de flesta svenskar faktiskt inte sin familj. Dessutom tror jag inte att folk hinner bli rejält fattiga. Det mesta kommer vara som vanligt. Är väldigt säker på att det kommer att bli så som jag säger. Inte för att jag vill det utan för att jag registrerar det jag beskriver.