2020-04-19, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Jag har hoppet kvar dock. Blir denna kris tillräckligt djup så. Om minst 30 000 dör- dvs typ halva befolkningen personligt drabbade, och att folk hinner bli rejält fattiga. Så kan det bli någon slags förändring...mardrömmen om det blir som du säger. Det vore spiken i kistan- då blir det att flytta utomlands alternativt mörda Löfvén för att få någon mening och sedan bara låsas in resten av livet utan att bry sig det minsta.
Vi får se

Hoppet är det sista som lämnar en människa så förstår dig. Men jag tror ändå inte att det kommer att ändras oavsett om 30 000 dör. Kolla på gatorna, både dag och natt är folk ute som vanligt. Bara igår kväll var det ett reportage om hur folk är ute i nattlivet. De allra flesta kör på som vanligt och det är så många av dagens yngre som inte ser familjen på samma sätt som förr så tror inte majoriteten av de blir särskilt illa berörda när deras far- eller morförälder dör. Det viktigaste för dagens unga svenskar är kompisar, resa, festa och instagramma. Samma beteende visar sig bland medelålderssvenskar fast i en annan version; fasaden utåt där man är världens mest sociala människa är allt för svensken. Familjen är bara viktig när kompisarna försvinner eller när förhållandet tar slut, annars värdesätter de flesta svenskar faktiskt inte sin familj. Dessutom tror jag inte att folk hinner bli rejält fattiga. Det mesta kommer vara som vanligt. Är väldigt säker på att det kommer att bli så som jag säger. Inte för att jag vill det utan för att jag registrerar det jag beskriver.
Citera
2020-04-19, 14:46
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Pajas.

Berätta vad du grundar dina observationer på.

Hög arbetsförmåga, stresstålig, omtyckt chef för en mycket stor institution, väjer inte för intervjuer, undviker inte ögonkontakt, långvarig kärleksrelation med fru och har flera barn. Skulle säga att dessa egenskaper är kontraindikatoriska för de med autism.

1. Kan inte se saker ur någon annans perspektiv.
2. Fokuserad på en sak åt gången.
3. Låter som en känslokall robot.
4. Avsaknad av flexibilitet.
5. Dålig planering.
6. Dålig på problemlösning.

Skall jag fortsätta?
Citera
2020-04-19, 14:47
Medlem
Honeyflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janbanan74
Har varit där i 2 veckor men inte uppfattat att det finns en snubbe som dem skickar fram så som Tegnele.

Tegnell verkar få mer utrymme i Norsk media än deras egna motsvarighet.
Helt otroligt att det är så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chickenodogo
Det där är per state.

NYC, källa NYT:
8.632 döda
Befolkning (2020), källa nyc.gov:
8.700.000

Dödsprocenten: 0.099%

Så dödligheten är 0.1% om alla i New York är smittade och så får man ha 0 dödsfall i fortsättningen.

Du kan inte blanda källor på befolkningen och antalet döda. Hur många bor i området där sammanlagt 8632 personer är döda? Hur många bor i Stockholm? Allt från 700 000 till 2 miljoner beroende på hur du räknar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janbanan74
Har varit där i 2 veckor men inte uppfattat att det finns en snubbe som dem skickar fram så som Tegnele.

Tegnell verkar få mer utrymme i Norsk media än deras egna motsvarighet.

Tegnell är nog nu världens kändaste statsepidimolog, men inte för något positivt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Nej men de kanske dör när de inte har någon mat längre. Visst kan man sitta hemma och skicka lite värdelösa jobbmail ett par veckor men till slut kommer inte landet att fungera.
Därför går staten in och betalar löner permittering heter det. Hallå
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Klassisk fråga.
Vad fick vi för pengarna?
Sjukvården hade rasat långt innan corona. Vårdköer och personalbrist som bara ökade.
Sjukhus var i stabsläge i september/oktober på grund av materialbrist.
Skolorna blir sämre och sämre.
Våldet med skjutningar osv ökar.
Segregationen ökar och får en massa konsekvenser.
Äldrevården har varit helt galen i många år.
Pensionerna går inte att leva på.
Det enda som funkat i Sverige med vårt styra har varit miljöpolitiken, könspolitiken och invandringen.
Så ja vad får vi för pengarna..?

Och apropå våra äldre som man nu säger sig vilja skydda.
Kolla från 25min in i det här klippet: https://www.youtube.com/watch?v=Ve5BcknAz3I
Så här ska våra gamla vårdas nu under corona... så att man kan få ner Tegnells kurva och spara pengar till staten.

Japp håller med om allt du säger.

Har sett klippet tidigare.

Det följer samma Modus Operandi och det är just detta som gör mig så jävla förbannad.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
60,000 / 10,000,000 = 0.006

And then you move the decimal places two to the left to get the percentage. 0.6%

Learn mathematics.

Jag frågade efter en källa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Ja det var det jag menade.
Vi är överens.

Japp, orkade inte leta reda på hans inlägg och citera, så citerade ditt istället
Citera
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag skulle dock säga att han är uppgiftsorienterad och att FHM absolut borde ha en presstalesman.

Snubben är som en en robot. Rablar upp vad had han är förprogramerad och säga. Man ser inte ett endaste spår av empati i hans framträdanden.
Citera
2020-04-19, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TJABAXXX
Ekonomin går att bygga upp men inte människoliv. Och Sveriges ekonomi är körd i botten redan. Jag bor i en industriort där nästan alla har gått ner till 2 3 arbetsdagar istället för 5. Många pga undrrleverantörer till Volvo. Men i helvete heller att ekonomin kommer att bli bra när alla länder har stängt. Sen om man ser det på ett annat sätt så hur kommer länder att se på svenskar folkmords regering som vill ta död på de äldre hade du velat göra affärer med en sådan regering. Det kan då andra effekter också.
Är ju jätteliten andel av befolkningen som dör. Lite väl hysteriskt.
Citera
2020-04-19, 14:48
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Vad är det för fel på människor?

Det kan omöjligen undgått dessa personer om riskerna, dödsfallen och situationen vi har.
Där av har de medvetet tagit ett beslut att skita i detta, prioritera sin egna egocentriska och hemska person.

De riskerar alltså ytterligare spridning med ytterligare döda personer, för att få spara några kronor på en WT klädaffär som MQ?

Jag hoppas jag i mitt liv slipper ha något att göra med dessa typer av människor.

De borde få möjlighet att bete sig som de gör, om de juridiskt friskriver sig rätten till sjukhusvård om de blir smittade.
Ja många har knäck i lurarna om de sägs nåt som kan påverka deras ego.
Likadant när folk ska ut på krigen.
De är ju inte bara i Stockholm som många får de till heller även om det är värst där.
Och så här har de varit hela tiden även om man nu har börjat rapportera om de i media nu.
Men media är också del i detta som skriver stora rubriker om att smittan går ner osv. Massor av folk läser bara rubriker, eller så tolkar dom det dom läser till sin egen fördel.
Så länge man kan vinkla saker som sägs så kommer folk att göra de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in