Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Det beror ju på vad man menar med "rätt" och "fel". Jag tycker att vi borde ha räddat så många människoliv som möjligt, och då är Tegnells taktik "fel". Men vill man bara bli av med problemet så fort som möjligt, och kunna leva så normalt som möjligt fram till dess, utan hänsyn till människoliv - ja, då har ju Tegnell "rätt".
Problemet var att Tegnell inte var ärlig med sina avsikter. Och att Löfven inte förstod bättre. För jag tror inte att Löfven skulle ha offrat våra gamla och andra svaga grupper, om han hade vetat att det ingick i Tegnells strategi. Löfven är lite dum och mycket osäker, men jag tror inte att han är kall eller ond. Jag tror att han faktiskt tror på socialdemokratins grundläggande värderingar, även om just hans godtrogenhet, osäkerhet och brist på utbildning och studietradition, ställer till det ibland...
Men är du helt säker på att Tegnells taktik kommer innebära fler döda när det här är över? Att det dör fler på kort sikt är nog rätt, men om det innebär att man räddar fler på lång sikt. Vad är då bäst?
Är du helt säker på att det är Löfven som inte förstår eller finns det någon möjlighet att det faktiskt är du som inte förstår?
Detta är absolut inte menat som något hånfullt inlägg.