2020-04-19, 16:07
Medlem
Ett land som inte kan skydda de svagaste medborgarna är inget att bygga vidare på. Konsekvensen blir var och en för sig och skydda de närmaste. Den solidariska idén är tyvärr död.
Citera
Medlem
För första gången sedan 9 april ökar nu antalet corona-patienter på norska sjukhus.

https://www.aftenposten.no/norge/i/pL54lE/direktestudio-koronaviruset?
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
EN läkare!!!???

Kallar du det experter? En person?
Hahahahhahaahahahahahah!!!

Björn Olsen är en motsvarighet i Sverige, kloka personer...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
That’s my point to you, as well.

I am serious that involuntary isolation kills children and young women and increase suicide a lot more then the world series.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Kina ser inte ut att stänga ner sin industri just nu. Indien tror jag inte vi tävlar med i någon större mån.

Indien och Kina kan tävla med oss när det gäller att pressa priser. Annars inte.
Citera
2020-04-19, 16:08
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag är fruktansvärt glad att Sverige höll sig lugna när UK drabbades av panik, hade varit väldigt enkelt för oss att ryckas med där. Det värsta man kan göra är nog att vela för mycket. Jag blir inte förvånad om UK i slutändan är det land som kommer vara hårdast drabbat när dammet lagt sig.

Det har gått riktigt illa för britterna. Jag hoppas att de får effekt av sin lockdown snart.

Italien, Frankrike och Spanien har fått vänta länge på sin effekt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
UK är en överbefolkad Ö, glöm inte det.

På vilket sätt är det negativt att det är en ö? Tätbefolkat på många håll? Absolut.

Jag tror dock ändå att velande i val av strategi är oerhört kostsamt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Visst, hela världen har mycket att sörja. Men innan du börjar kasta skit godtyckligt runt dig bör du ha facit i hand. Det du sysslar med nu är meningslöst panikskapande som riskerar att göra mycket skada.

Ja hela världen bra att du inser det.

Att stoppa huvudet i sanden och försöka få andra till det som du gör är det värsta man kan göra just nu.
Citera
2020-04-19, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
That’s my point to you, as well.

Din poäng är idiotisk, du väljer att bortse från allting som kan misskreditera ditt eget synsätt.

Du kan inte förstå varför det vore dåligt att låsa in en fru med en make som i vanliga fall är ett svin, vad händer när han får sparken från jobbet och vill ha utlopp?

Ja, en frisk kvinna kan mista livet.
En frisk familj kan dö då ena föräldern anser det är bättre än att leva i fattigdom.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Eller huvudet i sanden från förnekare.
Fakta kan inte förnekas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Om du på allvar menar att dödsannonser är ett argument så är det nog inte snubbe ndu svarade på som är efterbliven, utan du. Kioskmongo.

Varför skulle inte en fördubbling av dödsannonser under en pandemi kunna användas som indikation? Det är en ganska uppenbar indikation som går i linje med siffrorna som presenteras. Återigen, du är inte bara en sopa, utan en särskilt efterbliven sådan också.
Citera
2020-04-19, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
På vilket sätt är det negativt att det är en ö? Tätbefolkat på många håll? Absolut.

Jag tror dock ändå att velande i val av strategi är oerhört kostsamt.

Man stängde försent, och hade redan för mycket av smittan.

De flesta öar i världen är de som klarat sig bäst, vissa har inte smittan alls eller lyckats stoppa den HELT med lockdown.
Men UK har som Sverige misslyckats totalt.
Men man försöker fixa det iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in