2020-04-19, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Vi har redan förlorat 1578 personer på 5 veckor.

När denna kris är över ska vi utvärdera hur strategier fallit ut i olika länder. Innan dess är det bara billiga poäng från alarmister.
Citera
2020-04-19, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Finska experter ifrågasätter om det var rätt av Finland att stänga de finska skolorna.
https://www.hbl.fi/artikel/infektionsoverlakare-till-yle-risk-for-en-andra-vag-att-stanga-skolor-har-haft-minst-effekt/

EN läkare!!!???

Kallar du det experter? En person?
Hahahahhahaahahahahahah!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Come on, stay serious!

That’s my point to you, as well.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
Problemet är att båten sjunker.

Så länge dödstalen inte ökar så sjunker inte båten.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Vi har mindre än förr, det är sant. Detta pågrund av en prispress från Kina och Indien. Dock har vi mycket mer avancerad industri än dem och jag ser en möjlighet här att komma ikapp när de stänger.

Kina ser inte ut att stänga ner sin industri just nu. Indien tror jag inte vi tävlar med i någon större mån.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Jag har sagt det förut men tål att sägas igen. Världens samlade expertkår inom pandemiforskning och Nobelpristagarna i virus har samlats i denna tråd.
Kunskapen vet inga gränser och högskolepoäng är maxad.
Precis allt som Sverige gör är fundamentalt fel såklart och Tegnell och hans 500 medarbetare på FHM ska brännas på bål.

Har du missat detta solklara?
Japp! Här sitter vi alla och diskuterar viruset och pandemin och tycker olika saker om Tegnell tex.
Helt ok för min del.
Yttrandefriheten tillhör alla.
Citera
2020-04-19, 16:05
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
När denna kris är över ska vi utvärdera hur strategier fallit ut i olika länder. Innan dess är det bara billiga poäng från alarmister.

Eller huvudet i sanden från förnekare.
Citera
Medlem
Citat:
Skåne förbereder sig på en ökning: ”Kommer att ske”
Citat:
Sydsvenskan beskriver hur den skånska sjukvården nu rustar för ”stormen”.
https://omni.se/skane-forbereder-sig-pa-en-okning-kommer-att-ske/a/Qob63q

Smittan är snart överallt i Sverige men Tegnell bryr sig inte och inte Löfven heller??
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
Över 1500 döda på ungefär fem veckor, och forskare tror att detta bara är början
Tro fan att jag sörjer!
Visst, hela världen har mycket att sörja. Men innan du börjar kasta skit godtyckligt runt dig bör du ha facit i hand. Det du sysslar med nu är meningslöst panikskapande som riskerar att göra mycket skada.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag är fruktansvärt glad att Sverige höll sig lugna när UK drabbades av panik, hade varit väldigt enkelt för oss att ryckas med där. Det värsta man kan göra är nog att vela för mycket. Jag blir inte förvånad om UK i slutändan är det land som kommer vara hårdast drabbat när dammet lagt sig.

UK är en överbefolkad Ö, glöm inte det.
Citera
2020-04-19, 16:06
Medlem
Citat:

Säg det till dig själv och andra förnekar som firar varje dag och låtsas att allt är lugn och ro.
Det är ni som firar i förskott under en pandemi!
Citera
2020-04-19, 16:06
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Your strategy will kill healthy young women and children. In the long run older people too, because of the economy.

Men du borde vid det här laget lärt dig hur vissa i tråden argumenterar. De använder feministisk retorik. De känner någon som sagt att det triageras, alltså triageras det. De känner någon som säger att det mörkas dödstal, alltså mörkas det. De känner någon som säger att nedstängning är trivsamt och trevligt, alltså är det trivsamt och trevligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in