2020-04-19, 14:48
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så länge SD går fri så är de "mitt i sorgeprocessen". Tyvärr. Detta är ett långfinger till familjen från rättsväsendets sida. Nu revs såren upp. De sår som kanske fått läka till en skorpa. Men det kommer du aldrig begripa pga olika saker som skulle göra mig avstängd om jag skrev dom här. SD ska lagföras. Han ska sys in. Han skall som de flesta andra mördare få ta konsekvenserna av sitt handlande. Sen behöver du inte bekymra dig över N och hans familj. Tror de klarar sig utan dina "sanningar".

Du är välkommen att skriva PM till mig om
det är något du vill säga som du inte kan
skriva här.

Vi kanske borde koncentrera oss på att läsa
SDs brev och jämföra med vad som står i
FUP? Om det är solklart att han är GM eller
om han kan ha rätt i något som visar på
att någon annan är GM?
Citera
2020-04-19, 14:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krabbankonrad
Det stämmer att man inte kan binda en person till adressen. Det man kan se är att alla inloggningarna är gjorda från samma vpn-tjänst. Det gör det troligare att det är en och samma person bakom skärmen, men inte heller det kan bevisas.

Ok, det gör ju att det inte är så många som det kan handla om.
En person som har inloggningsuppgifter.

Jag vet inte om åklagaren tar upp detta i rätten.
Eftersom det inte går att bevisa, så kan man inte ta upp det som bevis eller ens indicier?

Men sunt förnuft säger mig att det inte är en slump.
Citera
2020-04-19, 14:52
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Planering 1,5 år sen nov '16 kanske? Han indikerade ju om att geocaching var farligt, lade ut bild på en död fågel, spanade på en svarthårig bekant som han "lät" FTF:a? Fast 3 månader senare sökte han eller båda på flygbiljetter till Kilimanjaro "för livet tillsammans".
Då var nog HD farligt nära en klätterolycka med dödlig utgång.
Här är du nog inne på något.

När skrev Hanna ”hon får leva”?
Citera
2020-04-19, 14:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Planering 1,5 år sen nov '16 kanske? Han indikerade ju om att geocaching var farligt, lade ut bild på en död fågel, spanade på en svarthårig bekant som han "lät" FTF:a? Fast 3 månader senare sökte han eller båda på flygbiljetter till Kilimanjaro "för livet tillsammans".
Då var nog HD farligt nära en klätterolycka med dödlig utgång.

Jag minns att någon av L*enas vänner (frågan mig inte vem nu!!) berättade att L*ena berättade för dom (kanske var det ett par??) att SD och L'ea hade diskuterat om barn och om hur de utvecklades, och att SD hade kommenterat att om man inte tyckte att barnet utvecklades som man förväntade sig, kunde man (ja hur uttryckte hon det?), kunde man "ta bort" det.

Som jag minns det reagerade paret på det, och de undrade lite över hur L*ena tänkte kring sådana yttranden.

Någon som minns vem som förhördes?

SD har nog alltid haft lätt att tänka att döda är en lösning på problem.

Så ja, det kan ha funnits tidigare, det kan ha varit HD också i tankarna.

Man blir ju galen av att han får springa i buskarna.

Tänk vad jobbigt för familjen W! Och grannarna. J*udith, var det inte hon som fick vittna via länk?
Nä, det här är gräsligt.
Citera
2020-04-19, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Haha, du ser ju att det är värdelöst att diskutera detta med mig!

Jag tycker inte alls att det är värdelöst att diskutera detta med dig (även om du inte skrev just till mig denna gång). Jag, och antagligen ganska många andra i tråden, vet inte hur tekniken fungerar, och genom att frågor ställs och svaren söks så tydliggörs vissa händelser och skeenden.

Det är ju detta som för tråden framåt tycker jag.
Citera
2020-04-19, 15:03
Medlem
Citat:
Jag minns att någon av L*enas vänner (frågan mig inte vem nu!!) berättade att L*ena berättade för dom (kanske var det ett par??) att SD och L'ea hade diskuterat om barn och om hur de utvecklades, och att SD hade kommenterat att om man inte tyckte att barnet utvecklades som man förväntade sig, kunde man (ja hur uttryckte hon det?), kunde man "ta bort" det.

Som jag minns det reagerade paret på det, och de undrade lite över hur L*ena tänkte kring sådana yttranden.

Någon som minns vem som förhördes?

SD har nog alltid haft lätt att tänka att döda är en lösning på problem.

Så ja, det kan ha funnits tidigare, det kan ha varit HD också i tankarna.

Man blir ju galen av att han får springa i buskarna.

Tänk vad jobbigt för familjen W! Och grannarna.
J*udith, var det inte hon som fick vittna via länk?
Nä, det här är gräsligt.
Det är nog ytterst obehagligt för många vittnen, både i enbart polisförhör men även vittnesförhör i rätten, att SD är fri. Han deklarerade att han skulle hämnas på flashbackare. Men han har nog även en del oförrätter med ett gäng förhörda personer också. Han har ju precis hela utredningen och kan grotta ner sig, granska förhör - "vem sa vad" - och sätta onda ögat på dom.

Önskar ingen SDs onda öga. Fan vet vad han kan ta sig till. Jag tror inte han begrep, innan häktet, att folk faktiskt inte gillade honom. Förutom en handfull personer. Guds gåva till mänskligheten tyckte han nog att han var. Mr Nice - som LW beskrev att han manipulerat omgivningen till att tro att han var.
Citera
2020-04-19, 15:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Här är du nog inne på något.

När skrev Hanna ”hon får leva”?

Sept -16.

https://www.flashback.org/p70762865#p70762865
Citera
2020-04-19, 15:07
Medlem
Lyssnade på polisen angående telefontrafiken igen lite snabbt. Visst var det så att vid tiden för mordet så kunde man påvisa att mobilen kopplade upp som att den kunde befinna sig bakom ett plank?!
Eller vill någon förklara?

Del 28 på rättegången tror jag
Citera
2020-04-19, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Att skriva sanningen är inte elakt.
Det kan hjälpa de anhöriga mycket i
sorgeprocessen att se LW som den hon var.
Att inte sätta henne på en piedestal för
att hon är död.

Jag har hela tiden försökt komma på vem
som mördade LW. Och varför. Det tror jag
är vad de anhöriga också vill. För att hitta
sanningen så kanske man måste vara
beredd att skita ner sig lite?

Har du uteslutit SD i ditt sökande efter gärningsmannen?
Citera
2020-04-19, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
En personlig åsikt avseende den enorma FUP som ÅK försökte framställa och tydliggöra för TR under rättegången tror jag blev för rörigt. Tror att rätten inte fick en bra överblick av händelserna på så sätt som ÅK hade hoppats och trott.

FUP innehåller mycket icke relevanta uppgifter samtidigt som jag förstår tanken bakom. Anser att man inte lade ned mer tid på faktisk bevisning som ändå finns med i FUP, såsom blod i den MT bostad, på skon och i synnerhet den MT förehavanden dagarna före samt efter mordet.

Enligt mig hade ÅK alldeles för få påståenden och en otydlig gärningsbeskrivning om vad de facto hänt mellan SD och LW natten hon dog. Detta tror jag är varför TR inte kunde fälla SD för mord.

Jag hoppas ÅK i HR är mer tydlig med vad man menar hände med Lena och hur mordet gick till.
Ditt inlägg sammanfattar det hela rätt bra.
Oklart och rörigt är ord som passar in i detta åtal
Citera
2020-04-19, 15:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag tycker inte alls att det är värdelöst att diskutera detta med dig (även om du inte skrev just till mig denna gång). Jag, och antagligen ganska många andra i tråden, vet inte hur tekniken fungerar, och genom att frågor ställs och svaren söks så tydliggörs vissa händelser och skeenden.

Det är ju detta som för tråden framåt tycker jag.

Ja, du är ju en av dom som verkligen för fram tråden. Alla kan vi bidra på olika sätt med olika bitar.

Nu har ju tråden fått många nya deltagare och tillsammans kanske man blir lite klokare. Redan har ju några tillfört information som gör det begripligare (för mig iaf).
Citera
2020-04-19, 15:48
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Jo, jag skrev ett inlägg för ganska länge sedan om dessa sökningar, hitta, låsa rensa borttappad android. Det försvann nog i flödet...

Har nu gjort två nya inlägg om både IG och sökningarna om hur man rensar hittar borttappad mobil.

Som vanligt är du systematisk och noga, Nötis! Vilket tålamod! Tack för detta! Intressant läsning.

Öppna gärna Pentagon-porten med.

#TeamÅsaHiding
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in