2020-04-19, 14:21
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Och då måste det ju finnas något att klaga över. Så det är som det är. Just nu.

Blir han frikänd i TR så kan hon överklaga själva frikännandet till HR. Det behövs inte mer för att överklaga.
Citera
2020-04-19, 14:24
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Blir han frikänd i TR så kan hon överklaga själva frikännandet till HR. Det behövs inte mer för att överklaga.

Jo jag vet. Jag tänkte om TR givit honom livstid redan så hade ju ÅH inte haft mycket att klaga över. Men då hade ju ändå försvaret överklagat.
Citera
2020-04-19, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Med den infon ser det då lite hopplöst ut.
Det kan då tyvärr inte användas mot någon person som bevis.

Men, det är mycket konstigheter med sökningarna och inloggningarna, så att det ska vara en slump känns helt uteslutet för mig.
Det stämmer att man inte kan binda en person till adressen. Det man kan se är att alla inloggningarna är gjorda från samma vpn-tjänst. Det gör det troligare att det är en och samma person bakom skärmen, men inte heller det kan bevisas.
Citera
2020-04-19, 14:29
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jo jag vet. Jag tänkte om TR givit honom livstid redan så hade ju ÅH inte haft mycket att klaga över. Men då hade ju ändå försvaret överklagat.

Ja och då hade utfallet kunnat bli vad som helst, Hemska tanke livstid i TR och frikänd i HR.
Citera
2020-04-19, 14:30
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Ja, även om man inte kan se vem som gjort det via IP-adresserna så vet vi att det måste vara någon med inloggningsuppgifter.

Ja just det.

Hinna invadera Ryssland före domslutet nu vore väl lite väl optimistiskt. Sett till hur sånt brukar gå.
Citera
2020-04-19, 14:32
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
NW berättade hur han kände på Instagram i funktionen "Händelse" som försvinner med automatik efter 24 timmar.

Istället för att dela den vidare på Instagram så tog jag skärmbilder som beskars för att hans namn inte ska synas. Den misstänkte benämns endast med förnamn och offret nämns som mamma.

Om du tittar på vad han skrivit så står det "Känn er fria att dela min story..."
Story = Händelse på Instagram.

Om jag ska spekulera så tror jag att NW skulle skicka mig tack-emojis i form av hjärtan, medan du kan tänkas få något helt motsatt. Å

https://www.docdroid.net/lsxnCVq/den-skrattande-och-sjalvbelatna-mordaren-gar-fri-pdf

Det är på insta han skriver detta till sina följare/vänner att de ska sprida hans inlägg, hade han menat att detta skulle spridas på flera ställen så skulle han säkert skrivit det. Han skriver: citat eller rent av skicka till folk som han kallar vänner, slut citat.

Är det tack-emojis i form av hjärtan ❤ du är ute efter, låter väldigt motbjudande.
Senast redigerad av Smhf 2020-04-19 kl. 14:39.
Citera
2020-04-19, 14:34
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ja och då hade utfallet kunnat bli vad som helst, Hemska tanke livstid i TR och frikänd i HR.

Ja, det vill man ju helst slippa se.

Då hade man fått sätta allt sitt hopp till HD.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-04-19 kl. 14:42.
Citera
2020-04-19, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Är det empatilöst att önska att han
fokuserar på sig själv?

Jag tycker att det är empatilöst att
uppmuntra honom till att slösa bort
sitt liv på att strida mot och hämnas på
LWs ev mördare.

Det var sådana råd LW fick av sina
”vänner”. Att hon skulle strida och hämnas
på SD och HD.
Jag vill inte se historien upprepa sig.

Hämnas? Genom att uttrycka sina känslor att mammas mördare går fri? Hur tolkar du egentligen ett inlägg som N*as? Sorgligt. Låt nu grabben OCH hans mamma vara ifred. Tycker DU skall fokusera på brottet som faktiskt är topic i tråden. Själva brottet, mordet, har du sorgfälligt lyckas undvika att prata om.

Jag väntar nu in tingsrättens dom. Så får vi se vad som händer senare. Dock är jag övertygad om att saker och ting händer bakom kulisserna - saker som vi inte får veta något om. Och som kanske inte ens är formellt förankrat. Men det sista oroar mig inte, så länge man får resultat och kan sy in skithögen igen.
Citera
2020-04-19, 14:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krabbankonrad
Det är otroligt frustrerande att se att så mycket av utredningen gjorts så sent. Nätverkstrafik är lika mycket färskvara som ett fotspår på brottsplatsen.

Det är väl tveksamt om hans arbetsgivare använder en rysk VPN-tjänst. Troligare att det är något SD fixat med själv?

Haha, du ser ju att det är värdelöst att diskutera detta med mig!

Det enda jag tänkte var att om det var operatören som använde sig av underleverantörer som kanske använde sådana tjänster. Jaja, det är bäst att jag håller mig från de här diskussionerna, eftersom jag tror att jag förvirrar mer än tillför något av värde.

Jag misstänker att detta att utredarna började kolla på det här, berodde på att de märkte att SD laborerade med Telegram, att det fanns raderat material här och där mm.

Då de började med dessa undersökningar var det kanske redan för sent? Men visst, det 'r föst i april-19 som man skickade en förfrågan om hjälp. Kanske hade man försökt själv tidigare, inget jag vet:

"Den I 0/4 skickade undertecknad en begäran till NOA:s IT-brottsdesk..." (Aktbil 164 C, sid 1212)

Det finns annat som kanske har varit viktigare som har missats och det kan ha gjort att man inte kunnat binda mgm till brottet och mordplatsen för tidpunkten för mordet.

Det är många indicier som pekar mot mg.

IG sökningarna är kanske inte så graverande om det varit SD, men tillsammans med de andra sökningarna( redan i mars-19 och därefter upprepade gånger ända fram till 11 maj-18) på hur man "Hitta, låsa och rensa en borttappad Android·enhet• Google-konto" blir ett otrevligt mönster.

Mordet är mycket mer planerat än vad jag har fattat.
Citera
2020-04-19, 14:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Ja, även om man inte kan se vem som gjort det via IP-adresserna så vet vi att det måste vara någon med inloggningsuppgifter.

Jo, just det!
Och trots att det inte går att bevisa, så är det något som ligger där och skaver att hur många skulle det kunna vara i världen som det handlar om. Och som inte kommer fram och erkänner för att inte förstöra utredningen?

Om det var de anhöriga, då har de alla skäl till att det inte ska förstöra utredningen.

De som möjligen kan ha dessa uppgifter är en handfull personer.
Citera
2020-04-19, 14:46
Medlem
Skibladners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så länge SD går fri så är de "mitt i sorgeprocessen". Tyvärr. Detta är ett långfinger till familjen från rättsväsendets sida. Nu revs såren upp. De sår som kanske fått läka till en skorpa. Men det kommer du aldrig begripa pga olika saker som skulle göra mig avstängd om jag skrev dom här. SD ska lagföras. Han ska sys in. Han skall som de flesta andra mördare få ta konsekvenserna av sitt handlande. Sen behöver du inte bekymra dig över N och hans familj. Tror de klarar sig utan dina "sanningar".
Absolut är det så att frisläppandet orsakar upprivna känslor hos de närmaste. Att behöva möta mgm på gatan. Man förstår N*a. Brrr...
Citera
2020-04-19, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Haha, du ser ju att det är värdelöst att diskutera detta med mig!

Det enda jag tänkte var att om det var operatören som använde sig av underleverantörer som kanske använde sådana tjänster. Jaja, det är bäst att jag håller mig från de här diskussionerna, eftersom jag tror att jag förvirrar mer än tillför något av värde.

Jag misstänker att detta att utredarna började kolla på det här, berodde på att de märkte att SD laborerade med Telegram, att det fanns raderat material här och där mm.

Då de började med dessa undersökningar var det kanske redan för sent? Men visst, det 'r föst i april-19 som man skickade en förfrågan om hjälp. Kanske hade man försökt själv tidigare, inget jag vet:

"Den I 0/4 skickade undertecknad en begäran till NOA:s IT-brottsdesk..." (Aktbil 164 C, sid 1212)

Det finns annat som kanske har varit viktigare som har missats och det kan ha gjort att man inte kunnat binda mgm till brottet och mordplatsen för tidpunkten för mordet.

Det är många indicier som pekar mot mg.

IG sökningarna är kanske inte så graverande om det varit SD, men tillsammans med de andra sökningarna( redan i mars-19 och därefter upprepade gånger ända fram till 11 maj-18) på hur man "Hitta, låsa och rensa en borttappad Android·enhet• Google-konto" blir ett otrevligt mönster.

Mordet är mycket mer planerat än vad jag har fattat.

Planering 1,5 år sen nov '16 kanske? Han indikerade ju om att geocaching var farligt, lade ut bild på en död fågel, spanade på en svarthårig bekant som han "lät" FTF:a? Fast 3 månader senare sökte han eller båda på flygbiljetter till Kilimanjaro "för livet tillsammans".
Då var nog HD farligt nära en klätterolycka med dödlig utgång.
Senast redigerad av Ulanna 2020-04-19 kl. 14:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in