Citat:
Ursprungligen postat av
krabbankonrad
Det är otroligt frustrerande att se att så mycket av utredningen gjorts så sent. Nätverkstrafik är lika mycket färskvara som ett fotspår på brottsplatsen.
Det är väl tveksamt om hans arbetsgivare använder en rysk VPN-tjänst. Troligare att det är något SD fixat med själv?
Haha, du ser ju att det är värdelöst att diskutera detta med mig!
Det enda jag tänkte var att om det var operatören som använde sig av underleverantörer som kanske använde sådana tjänster. Jaja, det är bäst att jag håller mig från de här diskussionerna, eftersom jag tror att jag förvirrar mer än tillför något av värde.
Jag misstänker att detta att utredarna började kolla på det här, berodde på att de märkte att SD laborerade med Telegram, att det fanns raderat material här och där mm.
Då de började med dessa undersökningar var det kanske redan för sent? Men visst, det 'r föst i april-19 som man skickade en förfrågan om hjälp. Kanske hade man försökt själv tidigare, inget jag vet:
"Den I 0/4 skickade undertecknad en begäran till NOA:s IT-brottsdesk..." (Aktbil 164 C, sid 1212)
Det finns annat som kanske har varit viktigare som har missats och det kan ha gjort att man inte kunnat binda mgm till brottet och mordplatsen för tidpunkten för mordet.
Det är många indicier som pekar mot mg.
IG sökningarna är kanske inte så graverande om det varit SD, men tillsammans med de andra sökningarna( redan i mars-19 och därefter
upprepade gånger ända fram till 11 maj-18) på hur man "
Hitta, låsa och rensa en borttappad Android·enhet• Google-konto" blir ett otrevligt mönster.
Mordet är mycket mer planerat än vad jag har fattat.