2020-04-19, 13:06
Medlem
Skibladners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Leif GW pratade i dagens Nyhetsmorgon, där tar han upp bland annat mordförsöket
på advokat L*ilja och domen mot hans förövare.

Sista delen av intervjun pratar GW om mordet på Lena. Han tar upp att utredningen
tyvärr sköttes väldigt dåligt från början, alla misstag som gjordes, att en viss polis,
Peter Springare gick på semester, osv.

https://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/leif-gw-persson-han-kommer-bli-frik%C3%A4nd-12581502

GW tror dessutom att SD kommer att bli frikänd.
Ja, men han håller för troligt att åklagaren kommer att överklaga.
Citera
2020-04-19, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Hahaha men herregud människa du kan väl iaf försöka dölja din agenda?! 😂

Moschata, här har du Malin Hilgendorfs helt jävla sinnessjuka blogg

https://anonymousfiles.io/jhM0o8eI/

Ingenting. Men Malin har ju engagerat sig rätt mycket i fallet men framförallt i smutskastning av Lena. Och projicerande av sitt dåliga mödraskap på henne såklart.

Någon råkade sen hitta Malins unga dotters instagram och den är fylld av lättklädda bilder, anspelningar på sex, död, ångest och typ satanism. Vilket ju blir så in i helvete jävla roligt. Det är liksom fööör stereotypiskt, tycker du inte?

Tack, ska läsa och återkomma. Som vanligt i denna tråd försöker jag läsa på två sätt.
Citera
2020-04-19, 13:08
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Leif GW pratade i dagens Nyhetsmorgon, där tar han upp bland annat mordförsöket
på advokat L*ilja och domen mot hans förövare.

Sista delen av intervjun pratar GW om mordet på Lena. Han tar upp att utredningen
tyvärr sköttes väldigt dåligt från början, alla misstag som gjordes, att en viss polis,
Peter Springare gick på semester, osv.

https://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/leif-gw-persson-han-kommer-bli-frik%C3%A4nd-12581502

GW tror dessutom att SD kommer att bli frikänd.

Det verkar ju riktigt. Men det där visste vi ju. GW får snart börja läsa fb. Om det inte är det han gör.
Citera
2020-04-19, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
”S borde få livstids karantän och social isolering pga brottets karaktär, även om staten inte lyckas fälla honom.”

Jag älskar att läsa det du skriver!

Tack Glorian, jag tycker helt enkelt inte synd om S.
Citera
2020-04-19, 13:12
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Har nyligen gjort två nya inlägg om detta. Jag är dock inte IT kunnig. Slänger upp detta då jag tycker att det är intressant och att jag har svårt att tro att det är en slump att dessa sökningar har gjorts:

https://www.flashback.org/sp71257014
https://www.flashback.org/p71256082#p71256082

Nu har jag sett dig och Piastrone lyfta fram en hel del som jag inte sett i NA referera något om (jag har bara lyssnat på del 1 och 2 av Rättegången).

Digitala spåren, raderingar, regisseringar m m - multum med ledtrådar finns i utredningen. Kan det vara så att åklagarna missade att ställa en del frågor under rättegången?

ÅH gav en vink om att Utredningen aldrig stängts och det beror nog på att man behövde ha den öppen för att kunna vidta hemliga tvångsåtgärder på de som uppenbart visat att de döljer något och nu blir det än viktigare att hålla den öppen eftersom den huvudmisstänkte är försatt på fri fot i väntan på domen?

Jag hoppas att du/ni samlar ihop det ni upptäcker och spaltar upp med hänvisningar till var man finner uppgifterna i det ofantliga FUP-materialet.
Ni kanske inte borde droppa alla upptäckter i tråden eftersom här rör sig sannolikt den misstänkte med största läsintresse när hen inte är ute och GC:ar.

Vi vet inte hur domen kommer se ut och om ÅH kommer att överklaga till HR, men OM hon gör det så krävs det nog att hon kan lyfta fram någon slags ny bevisning som inte dryftades i Tingsrätten.

Jag har tidigare nämnt att det finns skäl att ta in externa utredare och forensiker för en genomgång av förundersökningen. Kan något ha missats? Det kan ha skett fler missar än den för ögat synliga spermafläcken på Lenas kjol. Jag menar absolut inte att den misstänktes vänner hos polisen skulle ha gjort några fel medvetet, men för mig är ganska obegripligt att vänner till en mordmisstänkt får ingå mordutredningen.

Vore jag ÅH skulle jag omgående plocka in en styrka för att visuellt kontrollera beslagtaget material och kontrollera vilka undersökningar som beställdes - särskilt på kläder och HELA SDs cykel - inte bara höger handtag och trampbygel.

------------

För dig som vill få en liten inblick i hur hemsk situationen är för offrets barn kan se de fyra händelsebilderna som N*oa's hade synligt på Instagram 24 timmar när han fick veta att SD släppts.
https://www.docdroid.net/lsxnCVq/den...en-gar-fri-pdf
Citera
2020-04-19, 13:12
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Kommer någon ihåg var man kan läsa om
SDs bråk med barnen och HD strax innan
mordet? Då när han inte ville att barnen
skulle bo hos honom längre och han skrev
att han skulle åka ensam till USA. Han ville
att HD skulle ha barnen 11-13 maj. När
hon sa nej så skrev han att han skulle be
svärmor att ta hand om flickorna.

Vad var så viktigt den helgen så att han
inte ville ha flickorna hos sig?
Hade det hänt något mellan honom och LW
då?
Var det då han började planera att mörda
henne?

Det verkar ha varit ett konstigt beteende
om han försökte vinna tillbaka HD.

Man vet inte om han skriver saker med tanke på att andra ska läsa dem.
Citera
2020-04-19, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
”Barmhärtighet” hade kunnat klinga falskt i ett annat fall.

SDs mordhot mot HD och barnen och LW och hennes barn är allvarligare än LWs trakasserier mot HD och SD.
Citera
2020-04-19, 13:17
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Intressanta sökningar på SDs jobbdator:

L*enas facebook och Softpochahontas, Telegram: hide my last seen time, wo can see me online,även ratsit UW. Mycket läsning om mordet.

(Undrar vad arbetsgivaren anser om att datorn används till mer privata ärenden än till jobbet?)

Aktbil 163B, sid 864:
"Stefans arbetsdator - 20 l 9-5000-BG92862-l
Datum Tid
2019-09-11 14:42
Funktion
Uppgiftslämnare
Den manuella undersökningen av datorn är begränsad till att avse perioden
2018-01-01 tom datum för beslag då innehållet är mycket omfattande.
Datorn innehåller mycket arbetsrelaterat men även privata sökningar och inloggningar.
Dom vanligaste kontona som används är stefan.davidsson@tyrens.se och
saabstefan@gmail.com.
Datorn har även använts en del till geocaching och det återfinns även en stor mängd
arbetsrelaterade dokument. Vid en kontroll av Chrome Web History upplevs datorn
användas mer privat än till arbetet.

Det som redovisas i rapporten är utvalda delar som hittats i datorn rörande det aktuella
ärendet.
I övrigt, inget av intresse för ärendet såsom det ser ut 2019-09-11.
"
Exempel på sökningar:

- 27/6- 19
https://www. faceboo k. com/sea rch/to p/? q = softpoca honta s&epa = S EARC H _BOX
WebKit Browser Web History (Carved)

- 18/6-19
https://www.facebook.com/Soft pocahonta s
Chrome Web Visits

-8/2-18
https ://telegram .o rg/faq
o��□�f1-i-hide-my-last-seen-time < D

-8/2-18
https:/ /tel eg ra m.org/f aq
D 11\1.1!_ D-iwf'io-ca n-see-me-o n I in e < □

- 25/6-19
(1) lena wesström - Facebook-sökning
WebKit Browser Web History (Caived)

-10/6-19
Lena Wesström - Grattis YankeeDude till din logg #2000. Tack ..

7/8-19
https://www.ratsit.se/19690629-La rs_ Ulf_ Wesstrom_ Orebro/klJq bH 5 MU2 m Ls9We YR u 7 -dxl-d h 6X2u H 0

En ""bra"" arbetstagare som använder sin jobbdator för mer privat bruk än i arbetet han får betalt för, han åkte ju även med jobbilen för att leta burkar, som han fotade och lade in på ngn burkletar sida.
Citera
2020-04-19, 13:18
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
SDs mordhot mot HD och barnen och LW och hennes barn är allvarligare än LWs trakasserier mot HD och SD.

Absolut. Men varför trakassera och tvinga
till sig kontakt med någon som har
mordhotat henne och hennes barn?
Citera
2020-04-19, 13:18
Medlem
Citat:
Okända inloggningar L*enas IG, 18-06-27- 19-01-12

Här kan man konstatera att det inte finns en enda IP-adress som är samma, utan sökningarna har gjorts i kluster i tid, men med olika IP-adresser.
Slumpen? Ska olika människor ha råkat logga in på L*enas IG just den 2019-01-08 03:25 och sedan också 06:22:51, dvs med bara tre timmars mellanrum men med två olika IP-adresser.

Nu är detta vintertid och då ska 1 timme läggas till för tidpunkterna. Då blir tidpunkterna 04:25 och 07:22. Nattuggla och/eller morgonpigg.

Den 8 januari-19 är en tisdag. Det borde vara osannolikt att det är två olika personer som gör de här två olika inloggningarna?
Kan SD ha varit tidigt på jobbet och använt olika datorer för de här sökningrna?

Aktbil 164,del C, id 1212
"Okänd inloggning på Lenas Instagram
Uppgift
Datum Tid
2019-05-08 11 :07
Mottaget datum Tid
Den 10/4 skickade undertecknad en begäran till NOA:s IT-brottsdesk om att få ut
inloggningar på Lenas Facebook och Instagram.

Vald period var 2018-05-13 till 2019-03-01.
I svaret som kom 25/4 från NOA framgår att inga inloggningar har skett på Lenas Facebook
efter 20 I 8-05-14 kl. 19.53 UTC (21.53 lokal svensk tid).
Vad gäller Instagram har någon eller några loggat in 27 gånger mellan 2018-06-27 och
2019-01-12.
Det har skett från ip-adresser som ligger i Ryssland hos en tjänsteleverantör som inte svarar
på upprepade mail från Polismyndigheten.
Operatören tillhandahåller sannolikt tjänster som kan göra en enhet mer anonym på internet,
ex. VPN eller VPS tjänster.
Adresserna och tidstämplarna följer här nedan. OBS. På tidstämplarna ska I timme läggas till
vid dagar för svensk vintertid och 2 timmar för dagar med svensk sommartid.

Jag gick igenom de där ip-adresserna och alla utom två går till vpsville llc, vpsville.ru. De andra två innehas av mittnät, mittnat.nu. Jag känner nånstans att det borde ha gått att undersöka dem närmre. Tyvärr är sån här information färskvara då adresser kan allokeras om, och loggar roteras ut.

Dessa adresser går till mittnät:
IP Address 2a0c:f740:c8d5:a6ba:a086:57de:8447:ca39
Time 2018-11-11 14:43:31 UTC
IP Address 2a0c:f740:9281 :b357:5678:ad54:93f4:8acc
Time 2018-10-22 05:17:40 UTC

EDIT:Ser nu att mittnät fick sin allokering för bara några dagar sedan.
Senast redigerad av krabbankonrad 2020-04-19 kl. 13:28.
Citera
2020-04-19, 13:19
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
En personlig åsikt avseende den enorma FUP som ÅK försökte framställa och tydliggöra för TR under rättegången tror jag blev för rörigt. Tror att rätten inte fick en bra överblick av händelserna på så sätt som ÅK hade hoppats och trott.

FUP innehåller mycket icke relevanta uppgifter samtidigt som jag förstår tanken bakom. Anser att man inte lade ned mer tid på faktisk bevisning som ändå finns med i FUP, såsom blod i den MT bostad, på skon och i synnerhet den MT förehavanden dagarna före samt efter mordet.

Enligt mig hade ÅK alldeles för få påståenden och en otydlig gärningsbeskrivning om vad de facto hänt mellan SD och LW natten hon dog. Detta tror jag är varför TR inte kunde fälla SD för mord.

Jag hoppas ÅK i HR är mer tydlig med vad man menar hände med Lena och hur mordet gick till.

Det låter som en lovande utgångspunkt. Kan Åkl bara lägga till lite lösa blad eller blir det i form av en omformulerad åtalsbeskrivning, tro? Alltså hur går det till formellt?
Citera
2020-04-19, 13:21
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Efter Onsalamordet, som är mer tydligt med två personer närvarande, där båda skyllde på den andre och man visste att båda varit där, men inte lyckades döma ngn först för att det inte gick att visa vem av dem som dödat, har man delvis täckt sådana hål.

Om varsig SD eller HD kan bindas till MP är det knepigare här.

Tack för svar! Ser att flera nu diskuterat frågan och onekligen är det ju något man undrar över som själv icke juridiskt kunnig. Jag har svårt att komma från misstanken att SD och HD båda är involverade och ser till att sprida misstankarna så pass att alla kan med sunt förnuft begripa att de har delaktighet men att det blir en jäkla härva att reda ut juridiskt så att någon kan beläggas med nog skuldbörda för en fällande dom. Om man tillämpat rutiner som kan förebygga den typen av strategier efter Onsalamordet så vore det ju förträffligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in