2020-04-19, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Som jag förstod SD:s inlaga till tingsrätten häromdagen så hade det väl varit en del ganska allvarliga brister i saklighet och opartiskhet från åklagarens sida i slutpläderingen. Skulle vara intressant att höra ljudupptagningar från sakframställan och slutplädering. Någon som vet om de finns tillgängliga på nätet?
Vad får dig att tro på SD:s uppgifter, vad anser du är "brister i saklighet och opartiskhet från åklagaren sida"?
Citera
2020-04-19, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Det kanske är på sin plats att upplysa vederbörande att det bara går att lyssna på de som är utlagda om man betalat 49 kr/mån.

Eller du kanske var ironisk i ditt svar?! Vad vet en idiot som jag..... .
Jag sa INTE att det bara var att gå in och lyssna, jag sa att de finns på nätet och att ljudfiler är släppta. Däremot hos Jottacloud kan man ladda ner. Men det kommer ett gratisavsnitt varje dag. Så om 1,5 månad finns samtliga avsnitt gratis att läsa på YT.

Begriper inte att vissa härinne verkligen LETAR efter grejer att hacka på, trots att ni begriper vad som faktiskt menas.
Citera
2020-04-19, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det är lugnt.

Du har förstås alldeles rätt i att det finns flera förmildrande omständigheter när det gäller frågan om NW:s förtal av SD.
Dessa är givetvis SD mycket väl medveten om och det kan göra att han avstår från att väcka talan mot NW.

Men samtidigt skulle SD i domstol kunna använda sig av "NW-ärendet" för att markera mot t ex Flashback och hur han odömd här har hängts ut som mördare och göra det till det egentliga ärendet.
För att visa sin typ generositet skulle SD kunna yrka bara en krona i skadestånd från NW och samtidigt där på plats förlåta honom för inlägget han gjorde på IG.

Jag är medveten om att det här inte smakar riktigt bra i min mun nu när jag skriver det.
Vi får vänta och se hur det blir.

Den möjligheten har aldrig slagit mig förrän du tog upp scenariot. Ja, yttrandefrihet kontra förtal. Wallin torskade ju mot Virtanen, och den unga kvinnan mor Soran, så varför inte? Samtidigt gissar jag på att S är less på uppmärksamheten kring sin egen person, och inte gärna vill ha någon vidare publicitet åtminstone inte i närtid. Men det är endast en gissning. Hans ego kan ju vara större än jag förstår, dock lite väl magstarkt, och både opassande och osmakligt i min värld. Jag använder ditt begrepp Carina, "skäms" på Stefan.

Hans förtroendekapital kan ju inte ligga särskilt högt vid dags datum i sin vänskapskrets, med undantag från dem som inte läst Fup, och inte bryr sig om att en människa miste sitt liv. Hoppas att det inte gäller fler än H och hennes föräldrar. S borde få livstids karantän och social isolering pga brottets karaktär, även om staten inte lyckas fälla honom.
Citera
2020-04-19, 12:42
Medlem
Leif GW pratade i dagens Nyhetsmorgon, där tar han upp bland annat mordförsöket
på advokat L*ilja och domen mot hans förövare.

Sista delen av intervjun pratar GW om mordet på Lena. Han tar upp att utredningen
tyvärr sköttes väldigt dåligt från början, alla misstag som gjordes, att en viss polis,
Peter Springare gick på semester, osv.

https://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/leif-gw-persson-han-kommer-bli-frik%C3%A4nd-12581502

GW tror dessutom att SD kommer att bli frikänd.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2020-04-19 kl. 12:45.
Citera
2020-04-19, 12:44
Medlem
Skibladners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Som jag förstod SD:s inlaga till tingsrätten häromdagen så hade det väl varit en del ganska allvarliga brister i saklighet och opartiskhet från åklagarens sida i slutpläderingen. Skulle vara intressant att höra ljudupptagningar från sakframställan och slutplädering. Någon som vet om de finns tillgängliga på nätet?
Ljudinspelningar finns för alla, förutom för dig tydligen! Trögfattarföreningens ordförande?
Citera
2020-04-19, 12:46
Medlem
gloriouslifes avatar
Kommer någon ihåg var man kan läsa om
SDs bråk med barnen och HD strax innan
mordet? Då när han inte ville att barnen
skulle bo hos honom längre och han skrev
att han skulle åka ensam till USA. Han ville
att HD skulle ha barnen 11-13 maj. När
hon sa nej så skrev han att han skulle be
svärmor att ta hand om flickorna.

Vad var så viktigt den helgen så att han
inte ville ha flickorna hos sig?
Hade det hänt något mellan honom och LW
då?
Var det då han började planera att mörda
henne?

Det verkar ha varit ett konstigt beteende
om han försökte vinna tillbaka HD.
Citera
2020-04-19, 12:50
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Han skulle mörda Hanna och barnen samt Lena och hennes barn.

När det gällde Hanna och barnen skulle det vara av barmhärtighet då hon var så deprimerad.

När det gällde Lena och barnen var det bara rena dödshot för att skrämma henne till tystnad.

”Barmhärtighet” hade kunnat klinga falskt i ett annat fall.
Citera
2020-04-19, 12:52
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Den möjligheten har aldrig slagit mig förrän du tog upp scenariot. Ja, yttrandefrihet kontra förtal. Wallin torskade ju mot Virtanen, och den unga kvinnan mor Soran, så varför inte? Samtidigt gissar jag på att S är less på uppmärksamheten kring sin egen person, och inte gärna vill ha någon vidare publicitet åtminstone inte i närtid. Men det är endast en gissning. Hans ego kan ju vara större än jag förstår, dock lite väl magstarkt, och både opassande och osmakligt i min värld. Jag använder ditt begrepp Carina, "skäms" på Stefan.

Hans förtroendekapital kan ju inte ligga särskilt högt vid dags datum i sin vänskapskrets, med undantag från dem som inte läst Fup, och inte bryr sig om att en människa miste sitt liv. Hoppas att det inte gäller fler än H och hennes föräldrar. S borde få livstids karantän och social isolering pga brottets karaktär, även om staten inte lyckas fälla honom.

”S borde få livstids karantän och social isolering pga brottets karaktär, även om staten inte lyckas fälla honom.”

Jag älskar att läsa det du skriver!
Citera
2020-04-19, 13:00
Medlem
En personlig åsikt avseende den enorma FUP som ÅK försökte framställa och tydliggöra för TR under rättegången tror jag blev för rörigt. Tror att rätten inte fick en bra överblick av händelserna på så sätt som ÅK hade hoppats och trott.

FUP innehåller mycket icke relevanta uppgifter samtidigt som jag förstår tanken bakom. Anser att man inte lade ned mer tid på faktisk bevisning som ändå finns med i FUP, såsom blod i den MT bostad, på skon och i synnerhet den MT förehavanden dagarna före samt efter mordet.

Enligt mig hade ÅK alldeles för få påståenden och en otydlig gärningsbeskrivning om vad de facto hänt mellan SD och LW natten hon dog. Detta tror jag är varför TR inte kunde fälla SD för mord.

Jag hoppas ÅK i HR är mer tydlig med vad man menar hände med Lena och hur mordet gick till.
Citera
2020-04-19, 13:04
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Kan ”bara jag vet” vara ett sätt att plantera att det inte finns en medgärningsperson?

Det blir ju kontentan om SD ska anses trovärdig. Ljuger han inte så talar han sanning. Advokatens ord i rätten i pläderingen gick ju i liknande hjulspår.
Citera
2020-04-19, 13:05
Medlem
notknapparens avatar
Intressanta sökningar på SDs jobbdator:

L*enas facebook och Softpochahontas, Telegram: hide my last seen time, wo can see me online,även ratsit UW. Mycket läsning om mordet.

(Undrar vad arbetsgivaren anser om att datorn används till mer privata ärenden än till jobbet?)

Aktbil 163B, sid 864:
"Stefans arbetsdator - 20 l 9-5000-BG92862-l
Datum Tid
2019-09-11 14:42
Funktion
Uppgiftslämnare
Den manuella undersökningen av datorn är begränsad till att avse perioden
2018-01-01 tom datum för beslag då innehållet är mycket omfattande.
Datorn innehåller mycket arbetsrelaterat men även privata sökningar och inloggningar.
Dom vanligaste kontona som används är stefan.davidsson@tyrens.se och
saabstefan@gmail.com.
Datorn har även använts en del till geocaching och det återfinns även en stor mängd
arbetsrelaterade dokument. Vid en kontroll av Chrome Web History upplevs datorn
användas mer privat än till arbetet.

Det som redovisas i rapporten är utvalda delar som hittats i datorn rörande det aktuella
ärendet.
I övrigt, inget av intresse för ärendet såsom det ser ut 2019-09-11.
"
Exempel på sökningar:

- 27/6- 19
https://www. faceboo k. com/sea rch/to p/? q = softpoca honta s&epa = S EARC H _BOX
WebKit Browser Web History (Carved)

- 18/6-19
https://www.facebook.com/Soft pocahonta s
Chrome Web Visits

-8/2-18
https ://telegram .o rg/faq
o��□�f1-i-hide-my-last-seen-time < D

-8/2-18
https:/ /tel eg ra m.org/f aq
D 11\1.1!_ D-iwf'io-ca n-see-me-o n I in e < □

- 25/6-19
(1) lena wesström - Facebook-sökning
WebKit Browser Web History (Caived)

-10/6-19
Lena Wesström - Grattis YankeeDude till din logg #2000. Tack ..

7/8-19
https://www.ratsit.se/19690629-La rs_ Ulf_ Wesstrom_ Orebro/klJq bH 5 MU2 m Ls9We YR u 7 -dxl-d h 6X2u H 0
Citera
2020-04-19, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Framför allt borde polisen ha haft spaning på mobilen så att de kunde se när meddelandet lästes, dvs när någon loggade in på telefonen.
Det var väl ett SMS han skickade?
Vad jag känner till så kan SMS bara läsas från mobilen och då finns det inga frågetecken om vilken enhet som har använts.

Om den var i bruk borde de spårat den - det kanske går att spåra ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in