Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Det är lugnt.
Du har förstås alldeles rätt i att det finns flera förmildrande omständigheter när det gäller frågan om NW:s förtal av SD.
Dessa är givetvis SD mycket väl medveten om och det kan göra att han avstår från att väcka talan mot NW.
Men samtidigt skulle SD i domstol kunna använda sig av "NW-ärendet" för att markera mot t ex Flashback och hur han odömd här har hängts ut som mördare och göra det till det egentliga ärendet.
För att visa sin typ generositet skulle SD kunna yrka bara en krona i skadestånd från NW och samtidigt där på plats förlåta honom för inlägget han gjorde på IG.
Jag är medveten om att det här inte smakar riktigt bra i min mun nu när jag skriver det.
Vi får vänta och se hur det blir.
Den möjligheten har aldrig slagit mig förrän du tog upp scenariot. Ja, yttrandefrihet kontra förtal. Wallin torskade ju mot Virtanen, och den unga kvinnan mor Soran, så varför inte? Samtidigt gissar jag på att S är less på uppmärksamheten kring sin egen person, och inte gärna vill ha någon vidare publicitet åtminstone inte i närtid. Men det är endast en gissning. Hans ego kan ju vara större än jag förstår, dock lite väl magstarkt, och både opassande och osmakligt i min värld. Jag använder ditt begrepp Carina, "skäms" på Stefan.
Hans förtroendekapital kan ju inte ligga särskilt högt vid dags datum i sin vänskapskrets, med undantag från dem som inte läst Fup, och inte bryr sig om att en människa miste sitt liv. Hoppas att det inte gäller fler än H och hennes föräldrar. S borde få livstids karantän och social isolering pga brottets karaktär, även om staten inte lyckas fälla honom.