2020-04-19, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ok, that's it! Jag ger mig. Bomma igen landet och svetsa igen folks dörrar!!

Ja, nu förstår du.

Tänk om man blir steril efter covid-19!?
Vi vet inte än, så vu stänger ner tills vi har mer info och låter forskarna jobba. Sen kan vi öppna vårt land igen.

Jag vill fan inte riskera att bli steril eller andra bieffekter som börjar visa sig nu.
Citera
2020-04-19, 12:41
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Det är möjligt att fler än 5000 dör. Men 60000 är en omöjlighet. Då måste över 150 om dagen dö i ett år. Finns det ens så många i riskgruppen?

Det här kan säkert pågå i mer än ett år.
Citera
2020-04-19, 12:42
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jollo
Om mest barn, ungdomar och yngre vuxna smittas kan man nå flockimmunitet rätt snabbt utan att en massa äldre och riskgrupper blir smittade.

Och du gör tankefelet att du antar att det finns någon typ av permanent immunitet för viruset, vilket t.o.m WHO erkänt det inte föreligger några belägg för. Om det inte finns någon permanent immunitet kommer flockimmuniteten aldrig att fungera. Fatta att det är en hypotes som det än så länge helt saknar belägg för. Kom igen när du har en studie som visar att en majoritet av alla som tillfrisknat har en immunitet efter mer än 8 månader.
Citera
2020-04-19, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Är det konstigt att det är människor som länge hävdat att sverige inte skall vara socialbyrå för hela jordens bajs utan istället satsa på medborgarna i sverige, som nu är irriterade på att sverige helt saknar utrustning, kunnande , beredskap för denna pandemi? Du ser inget som helst samband?
Tack för att du bevisade min poäng av att somliga har så svårt att jonglera medmer än en boll i taget.

Kunnande har vi helt uppenbart, medan utrustningen brustit.
Citera
2020-04-19, 12:43
Medlem
Citat:
Det är möjligt att fler än 5000 dör. Men 60000 är en omöjlighet. Då måste över 150 om dagen dö i ett år. Finns det ens så många i riskgruppen?

60.000 kommer dö.

Riskgrupp? Är du i januari fortfarande?
Alla kan dö i co vid-19 speciellt utn sjukhushjälp. Det är en dödlig sjukdom.
Citera
2020-04-19, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Fast saktar den verkligen ner? Är det inte bättre att säga att den ligger på samma nivå?

Det saktar ju uppenbarligen ner om antalet fall inte ökar var tredje-fjärde dag som det gjorde tidigare.

Om det sedan är en långt gående trend eller om den hastiga ökningen bara råkade vara en funktion av att det var mycket invandrare som spridde det snabbt mellan varandra i början lär väl märkas inom 2 veckor, för ökar det inte markant då efter påskfirandet nu då alla haft chansen att sprida smitta mellan vänner och bekanta så är det väl högst osannolikt att det kommer inträffa i närtid.

Folkhälsomyndigheten har däremot visat att de är totalt inkompetenta och att stå och vråla om nedgångar och trender efter några dagar är bara så galet att man inte vet om man ska skratta eller gråta.
Citera
2020-04-19, 12:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Det här kan säkert pågå i mer än ett år.

Det kan det säkert. Men det är osannolikt att det kommer att härja fritt mer än ett år. Visar det sig att 150-200 svenskar dör per dag i flera veckor så kommer det bli total lockdown. Nu är det inte så, vi kommer snarare som det ser ut nu peaka runt 8e april med 100-120 döda.
Citera
Medlem
Citat:

Jajamän, många gamlingar i Sverige:
500.000 över 80.
1.6 miljoner över 70.

Var väl 10% dödlighet bland de som är 80+.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
Ja, nu förstår du.

Tänk om man blir steril efter covid-19!?
Vi vet inte än, så vu stänger ner tills vi har mer info och låter forskarna jobba. Sen kan vi öppna vårt land igen.

Jag vill fan inte riskera att bli steril eller andra bieffekter som börjar visa sig nu.

Vad lätt, total karantän tills mirakel medicin kommer ut.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr

Bullshit. Jag har flera gånger i tråden lyft misstag som av FHM (sen start av kris-mode, några uttalanden, smitta på äldreboenden). Nu är ju inte Sverige ensam om dessa misstag, men det hindrar inte från att de var misstag.

Det jag däremot inte sett dig skriva, är en bild av vad du tycker att FHM har gjort bra.
Några uttalanden?! Skojar du? Ge gärna exempel på dessa några, de är ju enligt mitt sätt att läsa många. Inte bara några.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
ÄLDRE COVID-PATIENTER VÄGRAS VÅRD PÅ SJUKHUS OCH RÅDS ISTÄLLET ATT DÖ PÅ ÄLDREBOENDENA OCH I SINA HEM SOM EN MEDVETEN STRATEGI, medger smittskyddsläkare.

Där får de hjälp att dö med olika andningsdepressiva läkemedel:

http://media.palliativregistret.se/2020/03/Palliativ-vård-vid-COVID-19v1.5.pdf

Jag köper helt att äldre äldre inte bör få IVA vård i de allra flesta fall.

MEN VAD ÄR TANKEN MED ATT NEKA DEM SYRGASBEHANDLING SOM I MÅNGA COVID-FALL ÄR EN AVGÖRANDE BEHANDLING ÄVEN FÖR ÄLDRE ÄLDRE ATT ÖVERLEVA?!

Varför läggs de inte in på vanlig avdelning där de kan erbjudas syrgasbehandling?

Varför köper inte äldreboendena och hemsjukvården in syrgaskoncentratorer så att denna stora grupp kan få essentiell behandling som i många fall kan förhindra att de kvävs till döds?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/smittskyddslakaren-att-folk-i-dor-covid-19-utanfor-sjukvarden-ar-en-medveten-strategi

Det framgår i materialet du länkar till varför detta sker.

Det rör sig om palliativ vård, dvs vård i livets absoluta slutskede, i.e. det spelar ingen roll vad man gör för dessa patienter, döden väldigt nära. Tanken är istället att skapa så lite lidande som möjligt med morfin, ångestdämpande och SSRI.

I PDF:en står: Hypoxi – Vid hypoxi, framför allt vid saturation under 90%, kan syrgas prövas.
Citera
Medlem
Giesecke intervjuad av UnHerd : https://www.youtube.com/watch?v=bfN2JWifLCY&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1a 0SPDdXTQS0RTxtVer-_IaJdPJRv1PHDjXdGFilWqN2VmnLy7Qu-Shgc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in