2020-04-19, 12:18
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Över 2000? Enligt vem?

Bara att jämföra med SCB:s statistik.
Citera
2020-04-19, 12:19
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Är du även fast vid 6400 döda om 11 dagar?

Officiellt kommer inte siffran att vara där, beroende på att Sveriges rapporteringskapacitet inte verkar vara att klara mer än drygt hundra extra döda per dygn.

Men givetvetvis har vi 6400 döda eller mer om 11 dagar!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Vad är det för vetenskapliga råd som brittiska experter har som inte FHM har? Enligt Tegnell så gick ju Sverige UKs linje eftersom de har ”tunga” vetenskapliga rön. När UK ändrade strategi pga vetenskapen följde vi inte efter.

I nuläget finns ingen tidplan för när skolorna i Storbritannien ska öppna igen, rapporterar Reuters. Snart påbörjas den fjärde veckan av nedstängning av skolorna i landet.
- Jag kan försäkra skolor och föräldrar att de inte kommer att öppnas igen förrän de vetenskapliga råden indikerar att det är säkert att göra det, skriver den brittiske utbildningsministern Gavin Williamson på Twitter.”

Källa svt.se

Finska experter har börjat tvivla på att stänga skolorna verkligen var nån särskilt bra idé.
Fler börjar se på Sveriges strategi som en bra strategi.

https://www.hbl.fi/artikel/infektionsoverlakare-till-yle-risk-for-en-andra-vag-att-stanga-skolor-har-haft-minst-effekt/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Vi har inte räknat ut någonting.
Beräkningar är förbjudna.

Bara tvätta händerna är tillåtet.

Tvätta händerna är sjukt effektivt. Det ser vi i nedgången av kräksjuka och vanlig influensa. Är beräkningar förbjudna? Hur är det med killgissningar, är det ok?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Inte alls och jag förklarar nedan,

går man in och läser dina inlägg så är det genomgående ett stort stöd för hovnarren Anders Tegnell och vår regering med störst beröringsskräck i europa i modern tid, senast var det väl Polen 1939.

Det pågår ett ständigt sökande efter sätt att mäta katastrofen till fördel för sverige, att vi inte är sämst i klassen, att andra är sämre, att det ändå inte spelar någon roll.

Och så vidare.

Så jag tog det bara tillbaka till antalet döda, 10 gånger fler i Sverige än i Norge och vi mäter ju trots allt hur bra vi lyckats i denna kris genom antalet som dött.

Bullshit. Jag har flera gånger i tråden lyft misstag som av FHM (sen start av kris-mode, några uttalanden, smitta på äldreboenden). Nu är ju inte Sverige ensam om dessa misstag, men det hindrar inte från att de var misstag.

Det jag däremot inte sett dig skriva, är en bild av vad du tycker att FHM har gjort bra.
Citera
2020-04-19, 12:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Officiellt kommer inte siffran att vara där, beroende på att Sveriges rapporteringskapacitet inte verkar vara att klara mer än drygt hundra extra döda per dygn.

Men givetvetvis har vi 6400 döda eller mer om 11 dagar!

Så du står fortfarande helt fast vid 6400 döda i Stockholm om 11 dagar, hur i helvete ska de kunna mörka det menar du?

6400 i Stockholm är nämligen inte en liten siffra
Citera
2020-04-19, 12:20
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
Sverige har över 2000 döda och det är mitten av april...

Sverige konmer ha 60.000 döda minst pga sin taktik det är redan uträknat av toppforskare.

Helt sjukt att vi accepterar det här.

Nej, det finns inga belägg för det.
Citera
2020-04-19, 12:21
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjorno
Tvätta händerna är sjukt effektivt. Det ser vi i nedgången av kräksjuka och vanlig influensa. Är beräkningar förbjudna? Hur är det med killgissningar, är det ok?

Tydligen. För det är det som pågår borta på FHM.
Citera
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Det blir det!
Men inte TROPISKT klimat.

Sverige är ingen jävla djungel.

Nänå men finns idel betongdjunglar däremot. Och där trivs och frodas Corona, typ Rinkeby-Kista
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
Först var jag med förnekarna i denna tråden sorgligt nog.

När jag med tiden såg att siffrorna ökade och Tegnell ljög gång på gång.
Jag orkade inte förneka sanningen längre...

Detta går inte bra, det går åt helvete!
Alla mina utländska vänner är RÄDDA för mig att bli sjuk, och deras länder är stängda.

Desto mer jag läste Dr.Jeffs och andras inlägg som ville varna oss och inse hur fel vi egentligen gör i Sverige vaknade jag upp.

Tack ni i denna tråden som får en som mig att vakna upp, jag har alltid lirat på Sverige och våra myndigheter men inser nu hur fel jag haft.

Sverige kommer ha minst 60.000 döda när detta är över och vi får flockimmunitet (kanske säger dom nu!?), varför rapporterar inte media om detta?

Tack Dr.Jeff, Vitutiskemannen, Realtesto, Ganglere och fler för ni fick en svensk ung man att se sanningen!

Avgå Tegnell

Jag väntar forfarande med spänning på ett exempel på en lögn från Tegnell. Källa fb räknas inte
Citera
2020-04-19, 12:22
Medlem
arbetets avatar
Har inte uttalat mig på det viset direkt förut men Anders Tegnell måste hållas ansvarig för detta och dömas till en rejäl påföljd. Han är minst sagt årets förvillare:

Mats Eriksson (Docent i Anestesi & Intensivvård)
@uppsalamats
Polisen: Många unga är ute i parkerna i Stockholm (via
@omni_red
)

”.... hälsas av en nöjd skål från en uteservering. ’Det är ingen fara! Vi är flockimmuna nu!’”

För en sann darwinist skall detta bli intressant att följa.
https://twitter.com/uppsalamats/status/1251809257554612224?s=20
Citera
2020-04-19, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Nänå men finns idel betongdjunglar däremot. Och där trivs och frodas Corona, typ Rinkeby-Kista

Vad bra! Då har vi en härlig sommar med massa Corona att se fram emot!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in