Officiellt kommer inte siffran att vara där, beroende på att Sveriges rapporteringskapacitet inte verkar vara att klara mer än drygt hundra extra döda per dygn.
Men givetvetvis har vi 6400 döda eller mer om 11 dagar!
Vad är det för vetenskapliga råd som brittiska experter har som inte FHM har? Enligt Tegnell så gick ju Sverige UKs linje eftersom de har ”tunga” vetenskapliga rön. När UK ändrade strategi pga vetenskapen följde vi inte efter.
”
I nuläget finns ingen tidplan för när skolorna i Storbritannien ska öppna igen, rapporterar Reuters. Snart påbörjas den fjärde veckan av nedstängning av skolorna i landet.
- Jag kan försäkra skolor och föräldrar att de inte kommer att öppnas igen förrän de vetenskapliga råden indikerar att det är säkert att göra det, skriver den brittiske utbildningsministern Gavin Williamson på Twitter.”
Källa svt.se
Finska experter har börjat tvivla på att stänga skolorna verkligen var nån särskilt bra idé.
Fler börjar se på Sveriges strategi som en bra strategi.
Vi har inte räknat ut någonting.
Beräkningar är förbjudna.
Bara tvätta händerna är tillåtet.
Tvätta händerna är sjukt effektivt. Det ser vi i nedgången av kräksjuka och vanlig influensa. Är beräkningar förbjudna? Hur är det med killgissningar, är det ok?
går man in och läser dina inlägg så är det genomgående ett stort stöd för hovnarren Anders Tegnell och vår regering med störst beröringsskräck i europa i modern tid, senast var det väl Polen 1939.
Det pågår ett ständigt sökande efter sätt att mäta katastrofen till fördel för sverige, att vi inte är sämst i klassen, att andra är sämre, att det ändå inte spelar någon roll.
Och så vidare.
Så jag tog det bara tillbaka till antalet döda, 10 gånger fler i Sverige än i Norge och vi mäter ju trots allt hur bra vi lyckats i denna kris genom antalet som dött.
Jag släpper det faktum att du försöker ducka för ditt feltänk kring deathrate.
Bullshit. Jag har flera gånger i tråden lyft misstag som av FHM (sen start av kris-mode, några uttalanden, smitta på äldreboenden). Nu är ju inte Sverige ensam om dessa misstag, men det hindrar inte från att de var misstag.
Det jag däremot inte sett dig skriva, är en bild av vad du tycker att FHM har gjort bra.
Officiellt kommer inte siffran att vara där, beroende på att Sveriges rapporteringskapacitet inte verkar vara att klara mer än drygt hundra extra döda per dygn.
Men givetvetvis har vi 6400 döda eller mer om 11 dagar!
Så du står fortfarande helt fast vid 6400 döda i Stockholm om 11 dagar, hur i helvete ska de kunna mörka det menar du?
Tvätta händerna är sjukt effektivt. Det ser vi i nedgången av kräksjuka och vanlig influensa. Är beräkningar förbjudna? Hur är det med killgissningar, är det ok?
Har inte uttalat mig på det viset direkt förut men Anders Tegnell måste hållas ansvarig för detta och dömas till en rejäl påföljd. Han är minst sagt årets förvillare:
Mats Eriksson (Docent i Anestesi & Intensivvård)
@uppsalamats
Polisen: Många unga är ute i parkerna i Stockholm (via
@omni_red
)
”.... hälsas av en nöjd skål från en uteservering. ’Det är ingen fara! Vi är flockimmuna nu!’”
För en sann darwinist skall detta bli intressant att följa.