2020-04-19, 11:47
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
200-300 dör i Sverige av influensa-relaterade sjukdomar. Källa Nationalencyklopedin.

Ja det betyder att dessa fortfarande dör av den vanliga influensan..Corona är en extra risk förutom den vanliga influensan. Så ditt argument är så idiotiskt att man kan undra hur du tänker..Det verkar som om du tror att corona helt ersätter den vanliga influensan..Så är inte fallet..Den vanliga influensan fortsätter sin vanliga dödlighet och coronan är en yttligare influensa som tar liv..Så varför ens jämföra dessa ?
Citera
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Det gör det inte alls, 2018-2019 var det 451 som dog.
3000 dog i säsongsinfluensan 2018 https://www.di.se/nyheter/epidemiolog-nara-3000-dog-i-sasongsinfluensan-i-sverige-for-tva-ar-sedan/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Ja, jag förstår att detta. Om en vecka eller så när dom inser att jag hade rätt så kommer dom inte ens svara på mina inlägg. Har jag fel och vi har 600 döda i början av april kommer jag komma tillbaka och säga att jag hade fel. Men just nu är det som att diskutera med en trotsig 14-åring... Suck

Sverige har över 2000 döda och det är mitten av april...

Sverige konmer ha 60.000 döda minst pga sin taktik det är redan uträknat av toppforskare.

Helt sjukt att vi accepterar det här.
Citera
2020-04-19, 11:48
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Har någon en ide om hur man uppskattar Sveriges antal ej rapporterade döda i covid19 ?
Nej, inte såhär tidigt.
Citera
2020-04-19, 11:49
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
https://edition.cnn.com/2020/04/18/uk/nhs-love-affair-uk-intl-gbr/index.html

Storbritanniens älskade NHS (National Health Service) går på knäna, trots att de har mycket bättre kapacitet per capita än Sverige, och trots att Storbritannien införde en ganska tuff lockdown för ett antal veckor sedan.

I Sverige är allt lugnt på intensivvårdsmottagningarna sägs det. Varför?
Jo för att vi som enda land i världen har infört i skrift en prioritering att ingen över 60/70/80 år (beroende på övrigt hälsotillstånd) längre tas in på på sjukhud överhuvudtaget.

Detta syns i DN's dödsannnonser, sanna mina ord.
Citera
2020-04-19, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hade detta varit skrivet i mitten av februari så hade jag hållit med dig. Nu tycker jag en lockdown bara skadar mer än den gör nytta.

Vad vi måste MÅSTE göra är stoppa människoimporten i form av flygplan som landar på Arlanda och Skavsta.

Om vi inte gör en lockdown och börjar masstesta kommer vi ha minst 60.000 döda.

Vi hade alla förutsättningar för att lösa detta snyggt som våra grannländer tidigt men vi kastade bort det för att leka världsmakt, nu kommer vi få betala priset i sommar....

Lockdown nu!
Citera
2020-04-19, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
https://edition.cnn.com/2020/04/18/uk/nhs-love-affair-uk-intl-gbr/index.html

Storbritanniens älskade NHS (National Health Service) går på knäna, trots att de har mycket bättre kapacitet per capita än Sverige, och trots att Storbritannien införde en ganska tuff lockdown för ett antal veckor sedan.

I Sverige är allt lugnt på intensivvårdsmottagningarna sägs det. Varför?
Jo för att vi som enda land i världen har infört i skrift en prioritering att ingen över 60/70/80 år (beroende på övrigt hälsotillstånd) längre tas in på på sjukhud överhuvudtaget.

Detta syns i DN's dödsannnonser, sanna mina ord.

Folkmord kallar jag det.
Citera
2020-04-19, 11:51
Medlem
Robocraps avatar
Långa Köer på MQ:s utförsäljning..

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Wb5zKd/langa-koer-under-mqs-utforsaljning
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensknorrman
Men din lilla idiot. Sverige jobbar fortfarande efter den evidensbaserade metodiken, men denna förändras kontinuerligt, begriper du inte det? Inte ens du kan påstå att det enda FoHM, inte tegnell begriper du fortfarande inte detta sluta skriv, föreslår är tvätta händerna. Om beslutsfattare skulle jobba utifrån känslor och gissa skulle det bli katastrof. Sverige har, oavsett vad alarmisterna här inne sitter och skriker om, klarat sig bra utifrån att vi haft ett relativt öppet samhälle. Tittar du på nyheterna runtom i världen så börjar folk redan nu strunta i karantänen, till och med i Belgien som är ett av de värst drabbade länderna, struntar fler och fler i karantänen.

Sverige klarar sig extremt dåligt för att vara ett så påstått framstående land.

Tack vare den katastrofala "strategin" kommer vi vara bland dom sista länder ut från den här krisen i europa. Så ni som tror att vi kommer kunna leva som vanligt om ungefär en månad kommer få ett bryskt uppvaknande när ni inser att det här kommer hålla på 18 månader till.

Tråkigt som fan men tanken på att sådana som du kommer lida många gånger värre utav det underlättar.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
Sverige har över 2000 döda och det är mitten av april...

Sverige konmer ha 60.000 döda minst pga sin taktik det är redan uträknat av toppforskare.

Helt sjukt att vi accepterar det här.

Vi har definitivt minst 5000 döda i Corona redan nu:
- Bara justera för eftersläpningseffekten (lågt räknat) ger 2500
- Sen vet vi att mörkertalet är minst faktor två, det syns redan i SCB's dödsstatistik
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popetoteror
Tycker detta spridningen som sker nu på detta forum börjar spåra ut, som alla vet så dör det ca: 1500-2000 i den årliga influensan, visst nu har vi en helt ny spridning av ett virus som hela välden jobbar med , men samtidigt så kommer det inlägg av sk experter som vet bättre.
Om vi nu ska börja jämföra med exempelvis Spanska sjukan https://sv.wikipedia.org/wiki/Spanska_sjukan där det dog ofantligt mycket mer personer så har media frossat på detta i för hög grad.
Samtidigt så blir man tagen när exempelvis Adam Alsing gick bort alldeles för tidigt och som var så folkkär.
Men uppmanar folk att inte lägga in tveksamma länkar om denna spridning, för det gör endast att folk som mår dåligt att må sämre...

Mvh
Alla dör, det är 100 % dödlighet för alla människor. De vetenskapliga bevisen för detta är entydiga.
Så varför bekämpa och försöka utrota sjukdomar? Vi får väl lära oss att leva med dem. Typ, Polio, Boskapspest, Smittkoppor, Malaria, Rabies etc. Folk ska ju ändå dö förre eller senare, så de kan väl lika gärna dö lite tidigare av dessa.

Tegnell om vårisar: det finns inga säkra bevis för att de kan brista, iofs inte heller att de håller. Folk kan gå ut på isen som vanligt.

Nu har vi nya fakta som säger att isen kan brista, men det är ovanligt, mest överviktiga, inga entydiga bevis på att man skulle drunkna och om det händer är det äldre medborgare som vi inte behöver.

Regeringen bestämmer att det inte får vara mer än 500 tillsammans på isen. Men annars gå på isen som vanligt.
Senast redigerad av nbsp 2020-04-19 kl. 11:53.
Citera
2020-04-19, 11:52
Medlem
Motacilla.albas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Har någon en ide om hur man uppskattar Sveriges antal ej rapporterade döda i covid19 ?
Multiplicera dödtalen med två. För att täcka dödlighet i ålderdomshem utan testning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in