Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Ja, genomsnittsmänniskan är ju så, att den hör det den VILL höra... Man måste tänka sig för hur man uttrycker sig!
Gäller yngre. De äldre är fortfarande skiträdda de vågar inte ens träffas en och en. Jag går som jag brukar i affärer men undviker att vara för nära andra. Men alla andra äldre jag känner sitter hemma några handla inte ens mat till sig själv. Det kommer dom att tvingas sluta med för dem som hjälper dom kommer att ledsna på att vara till hjälp.
Problemet är som tidigare odödlighets tänkandet men de har ju samtidigt ett visst stöd för det många har haft smittan eller de utsattes för den utan att få den. Men den procent som ändå smittas blir det och svårt och får ligga i respirator.
Men FHM, Socialstyrelsen, IVO och MSB har inte varit professionella på att informera och väga sin ord. De babblar för mycket om onödiga saker som hotet mot vattenförsörjningen. Många fyllde sina vattenflaskor helt i onödan.
Vi som uppskatta det fria informationsflödet får tyvärr acceptera att kreti och pleti inte kan ta det och därför är hålla käften det bästa. Att de på något av de första mötena sa att vissa uppgifter skull sekretessbeläggas vara ett misstag Bäst är att inte säga något alls.
Låta murvlarna stå där med sina dumma och fiskande frågor, dom är bara ute efter klick och lösnummerförsäljning.