2020-04-19, 09:12
Avstängd
sherms avatar
De har fått nog av nedstängning i USA. Covid-19 är inte lika farligt som att döda ekonomin och det är en hysteri som skapats.

‘Open Ohio’ Protester: ‘This Disease Is Not as Dangerous as Killing the Economy’
They never calculated the cost of their actions.
<klipp>
This is madness, and it’s a hysteria that was caused by bad data, but now we need to change course.
https://www.breitbart.com/clips/2020/04/18/open-ohio-protester-this-disease-is-not-as-dangerous-as-killing-the-economy/
Citera
2020-04-19, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Lockdown och utrotning av viruset är det enda som fungerar. Har aldrig funnits
något annat alternativ. De stoppade det sista stora Ebola utbrottet i Afrika.
Ingen skillnad i vad som krävs och måste göras.

Vet inget land som gjort en "lockdown". Bara halvmessyrer.

Varför gör dom inte det då? Du verkar ju sitta inne med den bästa strategin. Konstigt att ingen annan i hela världen förstår det..
Citera
2020-04-19, 09:14
Medlem
På Ekot 09.00 da man nåt om att Australien börjat ifrågasätta Kinas version. Var det ett biologiskt vapen som "gick sneyt"?
Citera
2020-04-19, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Taiwan är ett modernt land med mycket testning. Att du jämför Taiwan med Somalia visar hur lite du förstår
Taiwan har testat en bråkdel av vad Sverige har gjort så du får gärna förklara vad det innebär?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Men problemet är att man rapporterar på olika sätt och registrerar döda i covid på olika sätt. Dessutom är inte det här någon tävling. Resultatet kommer att visa sig om något år. Jämförelser i dagsläget är mer för stollar och hobbyepidemiologer

Nej det är Ingen tävling, det handlar om att rädda människoliv och där är sverige solklart sämre än vara grannländer.

Man behöver inte vara Hobbyist för att man vill rädda människoliv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Tja du kan väl räkna upp dödsfall kring ekvator-länder. Brasklapp eventuellt på Ecuador men det är väl Andernas klimat som spökar

Så att Italien har så höga siffror visavi Finland eller Norge, beror på att dessa inte ligger på ekvatorn?

Om du tänker efter, innan du säger något, så slipper du framstå som dum varje gång du öppnar munnen.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Kryllar vet jag inte, men det finns 119 vårdtillfällen (av mer än 1 000) registrerade vad gäller patienter under 40 hos SIR. Här bör man nog ha en reservation för att en del registrerats dubbelt då de nog i högre grad flyttas än de äldre.

https://portal.icuregswe.org/siri/report/corona.alderkon

Hon sa det. Men då var det Wales också. Men sant kanske inte kryllar av personer under 40 här i Sverige. Men det är ju främst de unga som kan klara av det som får intensivvård. Äldre dör redan innan de sätts i respirator, eller dör av att sättas i respirator.
Senast redigerad av Zaedrews 2020-04-19 kl. 09:17.
Citera
2020-04-19, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Vår tids deppression var i korten ändå, coronaviruset var bara den "svarta svanen".

Man har väl gjort så vid alla tidigare epidemier, karantän, ända sedan böldpesten härjade?
Böldpesten är mig obekant, men vid Hongkongflunsan som väl hade någon miljon dödsoffer infördes besökförbud på sjukhusen, thats it, någon karantän eller
nerstängning i övrigt var aldrig aktuellt.
Citera
2020-04-19, 09:17
Medlem
Inte fan borde risken vara särskilt stor att träna på ett stort o luftigt gym nu om man spritar allt ordentligt o inte pillar sig i ansiktet? Folk som går dit lär ju inte gå runt o nysa o hosta precis. Är rädslan för gym överdriven? Jaja behöver träna för att må bra o utegym o hemma träning funkar inte för mig. Hur skall jag göra?
Citera
2020-04-19, 09:18
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Till skillnad mot dig inser jag att samtliga siffror från samtliga länder är osäkra. Dessutom är dom i sig ointressanta
Siffror är enbart ointressanta för den som inte vill nå en lösning. Du gaggar om att vänta på en utvärdering utan att begripa att man kan påverka situationen. Varför ska någon lyssna på ditt maniska svamlande, du vill ju ingenting?
Citera
2020-04-19, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Vore intressant att höra din definition faktiskt. Du ska väl låsa in alla läkare, sopgubbar, bönder, kaptener, vattenreningsverksingenjörer osv.. Att du är en samhällsfara kanske du inte ens inser själv

Lär man sig stänga gränser, när sådant här uppstår i världen, behöver man inte låsa in någon.
Citera
2020-04-19, 09:19
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Till skillnad mot dig inser jag att samtliga siffror från samtliga länder är osäkra. Dessutom är dom i sig ointressanta

Att det inte finns en osäkerhet i siffror har jag aldrig påstått. Däremot är det helt klart så att Taiwans strategi är mycket mer framgångsrik o human än Tengeles farliga fascination av en icke bevisad flockimmunitetsstrategi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in