2020-04-19, 01:20
Medlem
Dödstalen har flygit upp rejält bland judar i Storbrittannien. Måste vara långt högre döda per miljon i den gruppen.

https://www.thejc.com/news/uk-news/uk-jewish-coronavirus-deaths-covid-19-1.498714
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Ännu en som tröttnat på hemlighetsmakeriet i Nordkorea förlåt Sverige:

https://www.dn.se/asikt/tvinga-myndigheten-att-redovisa-sina-berakningar/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
2,5 % av regionen på 2,4 miljoner blir 60 000 som är smittade vid det tillfället. Veckan innan cirka 30 000, veckan innan det cirka 15 000 med en veckas fördubbling. Totalt minst 120 000 personer och då har säkert inte hot spots i Stockholm tagits hänsyn till (Järva m fl).

Det är jäkligt svårt att uppskatta dödligheten nu. Men på Island som testat mycket är dödligheten ca 0,5 % men kan öka något då 3 st är serious/critical (enligt worldometer). Samtidigt är det mycket sannolikt att inte alla smittade på Island med i statistiken, vilket i så fall sänker dödligheten i %.

I Santa Clara County, Kalifornien, USA har man nyligen testat för att se hur många i befolkningen som har antikroppar och kommit fram till att 2,5-4,2 % av befolkningen har antikroppar mot Coronaviruset. Motsvarande 50-85 000 personer. I Santa Clara county (med 1,9 miljoner invånare) har, när jag kollade nyss, 73 personer dött av Covid-19 vilket skulle ge en dödlighet på 0,09-0,14 %. Inte så mycket värre än en vanliga influensa just nu men det kan så klart ändras.

För mig är det en positiv överraskning då jag både trott och fruktat mycket, mycket högre antal döda i procent. Men mer fakta lär komma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Tror jag har kommit på varför alla är så konfunderade över att siffrorna pekar tydligt uppåt medans Tegnell med stenasikte säger att man kan skönja utplaning.

Tegnel är ju förstås så van vid att skriva massa artiklar på engelska och glömmer helt sonika av å:et under dom stressiga presskonferenserna.

Man kan helt klart skönja utplåning är det han försöker få fram.

Tillväxttakten har verkligen avmattats. Sen kommer nya fall vika ner inom någon vecka, sen dör det ut.

Så öppna upp lite mer tack.
Citera
2020-04-19, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av termozen
Du måste mena 0,25%? Influensan ligger idag på runt 0,1-0,3%.

The epidemic flus aside from the Spanish Flu had a 0.1% IFR. Normally influenza is far below a 0.1% IFR. But no, 0.0025% is the one I believe it is — it’s either that or 0.00025%.
Citera
2020-04-19, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
That is what is reflected in our death rates now. Three weeks ago we had 123 dead and around maybe 250000 infected (but not dead or recovered). That grew into 5%, then 10% - and who knows where we are now? CFR = 0.6% if you count official deaths without wondering what’s fallen between the cracks, considering that 250k is informing our death rate today.

More tests are being made (e.g. antibody tests) and I am confident that death rates will be far below 1 %. I've said it from the beginning of this thread with calculations based on closed cohorts. The cruise ship is one example which must be in the higher range of rate because of the very many old people on the boat.
Citera
2020-04-19, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
0,3% är det absolut lägsta jag någonsin hittat. Säger FHM 0,1% så vet vi att det inte stämmer

Influensan svänger ju mellan 0,1-0,3. Så om han menar svår så menar han antagligen 0,3.
Citera
2020-04-19, 01:23
Medlem
GrandCanyons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du menar kvaliteten i, inte av, äldreomsorgen antar jag?

Att överhuvudtaget tala om kvalitet är ju bara ett bevis på att politikerna inte förstår vad de pratar om.
Kvalitet är ju en egenskap som en maskin kan producera, inte något som bör användas när man har en vårdsituation. Vården och omsorgen ska ha en viss förutbestämd standard och det ska vara i enlighet med lagens krav punkt slut. Den utförare [eller medarbetare] som inte klarar det ska bort från sitt uppdrag eller sin uppgift.

Du menar kvaliteten och inte i äldreomsorgen antar jag?
Citera
2020-04-19, 01:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Man kan ju också bara låta folk som inte kan betala 50 000 - 100 000 :- om dagen ur egen ficka för sin IVA vård dö.

Ingen jävla vÄnstEr koMmenism utan helt kommersiellt driven vård helt enkelt.

Det hade nog varit mer moraliskt korrekt än att som nu kasta dem på tippen som betalat för att vi andra ska ha möjlighet till IVA-vård.
Citera
2020-04-19, 01:25
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av termozen
Tillväxttakten har verkligen avmattats. Sen kommer nya fall vika ner inom någon vecka, sen dör det ut.

Så öppna upp lite mer tack.

Hahaha. Det här är inte över förrän om 18 månader tidigast lilla vännen.

Kan glömma dina planer lång tid framöver.
Citera
2020-04-19, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
Where is the model?

I had to go back to my messages where I brought this up to other people. 0.025% was the IFR claimed.
Citera
2020-04-19, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skanstullsmannen
Det är jäkligt svårt att uppskatta dödligheten nu. Men på Island som testat mycket är dödligheten ca 0,5 % men kan öka något då 3 st är serious/critical (enligt worldometer). Samtidigt är det mycket sannolikt att inte alla smittade på Island med i statistiken, vilket i så fall sänker dödligheten i %.

I Santa Clara County, Kalifornien, USA har man nyligen testat för att se hur många i befolkningen som har antikroppar och kommit fram till att 2,5-4,2 % av befolkningen har antikroppar mot Coronaviruset. Motsvarande 50-85 000 personer. I Santa Clara county (med 1,9 miljoner invånare) har, när jag kollade nyss, 73 personer dött av Covid-19 vilket skulle ge en dödlighet på 0,09-0,14 %. Inte så mycket värre än en vanliga influensa just nu men det kan så klart ändras.

För mig är det en positiv överraskning då jag både trott och fruktat mycket, mycket högre antal döda i procent. Men mer fakta lär komma.

Jag har nämnt det många gånger tidigare baserat på aktuella data att dödligheten är under 1 % och mest troligen runt 0,2-0,6 %. Det var flera sådana tidiga studier samt beräkningar på indexfall när det spreds till Europa, samt båten som jag räknade på. Då krigade jag med de på fb som hela tiden hävdade allt från 10-50 % dödlighet.

Men de som hävdade 10-50 % dödlighet verkar inte riktigt finnas kvar längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in