Citat:
Ursprungligen postat av
rrpiper
Mycket av Feds stimulans är bara likviditet. Det kan förhindra en och annan konkurs men det hjälper inte företag att skapa vinster. Det är endast i den mån lånen är subventioner som det direkt påverkar företagens resultat. Då får man jämföra det mot hur mkt stryk företagen tagit. Har också svårt att förstå nasdaq.
Jag förstår inte alls just nu. 2008-2009 betedde sig kurserna solklart och man visste bra vart det var på väg. Denna gång... ingen jävla aning.
Är det snabb ned och uppgång?
Snabb nedgång och tuff bulltrap och sedan en längre nedgång?
En snabb ned gång och en snabb uppgång följd av en långsammare uppgång?
En snabb ned och uppgång och sedan efter en lite längre tid den verkliga kraschen med en långsammare uppgång...?
Vet inte hur mycket Feds stödpaket har faktisk inverkan på likviditeten eller om det är investerarnas förtroende som går genom taket. Kommer staterna att kunna låna sig ur denna kris utan massiva ekonomiska fall som påverkar börserna?
Kommer de att kunna överbrygga denna kris och många investerare ser mera långsiktigt och håller marknaden tillräckligt likvid?
Är själv helt ute och försöker spela så säkert som möjligt utan att ändå köpa det sista först när det toppar. Hur det nu går är en annan fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Glossus
[/b]
Vi tänker väldigt olika. Varför inte vara mer offensiv när tillfälle bjuds? Lundagubben, som tydligen är avstängd nu, klev in med 60 mille(?) för en månad sen. Lite mer effektfullt än din hariga plan..
Varför skulle jag gå all in om jag känner mig osäker på vartåt marknaden svänger? Jag kan ta mig med ett visst medeltal framåt oberoendes av om det går upp eller ner nu.
Jag hinner verkligen inte daytradea. Finns veckor då det gått 3-4 dagar utan att jag hunnit kolla på kurserna så hinner inte reagera på snabba svängningar om så krävs.
En taktik skulle förstås ha varit att ha slängt in praktiskt taget allt för några veckor sedan då jag köpte för en hel del och sedan inte titta på kurserna eller mina aktier på två år, men vill lite se just nu.
Börsen går på ett helt annat sätt än jag tänkte och ena dagen tänker jag köpa massor, andra dagen undrar jag om jag snarare borde sälja det jag tagit med vinst. Otroligt svårt läge för mig.
Kanske sprider riktigt rejält på 20 bolag och drar ett täcke över mig.
EDIT: Mina tankar kort just precis nu:
https://youtu.be/hAQA_29Htts?t=35