2020-04-18, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Håller med.
Skulle i dagsläget gärna se att vi blev invaderade av något annat land som tar över styret. Jag välkomnar vilket som helst. Vad som helst är bättre än detta vansinne.
Framtida kriser har väl Msb redan gått ut med säkert militär invasion från Ryssland redan kört på förhand.

Stefan Löfvén är en fara för svenska samhället kommer dra in oss i framtida problem.
Senast redigerad av x2016 2020-04-18 kl. 22:33.
Citera
2020-04-18, 22:31
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Ok, 1000-2000 döda i Sverige? Då är vi i hamn typ.

1500 nu så efter nästa helg dör ingen fler

Tror inte på det......
Citera
2020-04-18, 22:31
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Jag förstår inte. Kan man se via app alla som en smittad varit i närheten av de senaste 14 dagarna eller vad?

https://www.fhi.no/sv/smittsomme-sykdommer/corona/slik-har-fhi-utviklet-smittestopp/
Citera
2020-04-18, 22:32
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellsiii
Nu har min mormor avlidit på ett äldreboende pga att personalen inte tvingades ha skyddsmasker osv... SKANDAL men Löfven o Co ler väl brett... Folkmord pågår.

Beklagar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Går inte att räkna på påhittat antal smittade. Det är bara taget ur luften. Ska man räkna döds raten så räknar man döda mot friskskrivna. Då blir det ett jävligt högt tal men det kommer att lägga sig till rätta när allt fler blir friskskriva. Hur tänker ni räka ut döds raten när det inte finns några smittade kvar?

Jag vet inte vilket land du bor i men "vi" ska inte "räka" någonting
Det är ju det jag säger, att man inte kan räkna ut dödligheten eftersom man inte vet mörkertalet av smittade. Att varje smittad person smittar 5 andra är bara en av alla beräkningar som har gjorts och det är en ögonblickssiffra. För ett tag sedan trodde man att varje smittad smittade 2,5 personer. Ingen vet.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX7
Mycket tjafs i tråden så jag hittar inte om någon har skrivit om detta, men har någon tillgång till plus-artikeln i Aftonbladet i dag med rubriken: Tecknen på coronasmitta som du kan märka före hostan och febern

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0nAKxA/det-kan-vara-nya-symtom-pa-coronaviruset
Citera gärna ur artikeln, den kostar.
Citera
2020-04-18, 22:33
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Läste någonstans att Turkiet ska dela ut till hela befolkningen. I många länder har företag ställt om produktionen. Vill man så går det. Finns folk som gör hemma. Har provat göra själv enligt beskrivning på tuben. Skulle tro att t.ex. bygghandel har. Går även att beställa på nätet. Ska inte länka då det är mot reglerna men lätt att hitta om man söker.

Hittar massor med munskydd på nätet men då får man betala cirka 10 ggr eller mer av det normala priset.
Citera
2020-04-18, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavydutybody
Det var nästan helt borta innan det kom tillbaka med invandringen.

Vissa vaccineras fortfarande:

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/vaccinationer/vacciner-a-o/tuberkulos-tb/

Är tbc-vaccinet det som lämnar ett litet ärr på överarmen? Isåfall har jag fått det efter 1975 och även mina barn.
Citera
2020-04-18, 22:35
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Ja, nu kommer Europa söder om alperna behöva enorma mängder cash, och vem tror du kommer bli tvungna att betala? Festen är över och jag är glad jag aldrig blev bjuden...

Ja, ex. Norge kommer komma gott ur denna kris om smittade och senare dödstalen inte helt plötsligt vänder uppåt, iom "öppnande" utav riket, om så i små steg så är risken överhängande för ökade smittade och döda, en tid framöver. med detta sagt så har Norge sin oljefond som repat sig efter en skaplig ned gång, som värst var det ändå inte mer än 700 miljarder minus. Dessa är nu tillbaks i bankrullen (över 10 biljoner, igen). Hur det kommer gå beror självklart hur länge man törs ha landet någorlunda stängt.

Tror norrmännen iom detta är riktigt glada att de aldrig gått med i EU och att de nu verkligen ALDRIG kommer göra det. Detta öppnar upp för mängder utav "exits" inom EU, detta då de visat på att i tider av nöd så står varje stat ensamma och inte enade såsom stadgarna och tanken var...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag tror inte att du blir smittad om du stoppar fingret i munnen, ögonen eller näsa ska det vara om jag fattat rätt.

Så klart. Varför annars så noga med handhygien
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
https://www.fhi.no/sv/smittsomme-sykdommer/corona/slik-har-fhi-utviklet-smittestopp/

Jag följer inte länkar för jag är svensk och väldigt försiktig med virus ! Och jag läser ikke norska. Du kan väl berätta lite?
Citera
2020-04-18, 22:38
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Sluta hitta på och ljug.
Sverige har ju i princip inte vidtagit NÅGRA åtgärder överhuvudtaget.

97% av all luftfart har upphört, All gymnasieutbildning, komvux och universitetsutbildning har upphört, All idrott har upphört, alla evenemang har upphört, 200000 tandundersökingar har ställts in, mer än 1000 operationer har ställts in, antal inkommande i hjärtinfarkter har minskat dramatiskt. Flera stora industrier har stannat av produktion, 50% av befolkningen jobbar hemifrån. Riksbanken har pumpat in 2000miljarder kronor hittills i systemet för att ekonomin inte ska kollapsa, bland många andra åtgärder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in