2020-04-18, 21:52
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Nu är jag förvisso av annan härkomst än nuvarande regeringen. Men förklara gärna på vilket sätt andra partier agerat i detta.
Inte ett ord har yppats, annat än att M har velat ha något bättre ekonomiska medel för företag.
Sjukvården och civilförsvaret är nedmonterat av precis hela den Svenska partilinjen sedan 20 år tillbaka.

Alla partier i riksdagen har lydigt följt regimen. Det är nu enormt tydligt att i Sverige finns det ingen opposition öht. Inte i riksdagen iaf.
Citera
2020-04-18, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Från Kina kunde man se skräckvideos på folk som föll ihop skrikandes mitt på gatan. Nu finns viruset över hela världen. Har det läckt ut fler såna här videoklipp?

Nej för att dom filmerna är ungefär som skräckfilmerna inifrån intensivvårdsavdelningar som är uppenbart fake.
Citera
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Om något gott kan komma ur denna epidemi så är det att brister uppdagas och syns klart och förhoppningsvis att eländet EU faller.

Ja, nu kommer Europa söder om alperna behöva enorma mängder cash, och vem tror du kommer bli tvungna att betala? Festen är över och jag är glad jag aldrig blev bjuden...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Det cirkulerar så många olika alternativa beräkningar.
0,37% från kommunen Gangelt i Tyskland.
0,1% i Santa Clara County.

Justja, Stanford testet som verifierar falska positiva med 30 samples och kommer fram till 100% Specificitet
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
Detta avslutades i Sverige på 70-talet men det orsakades väl av bakterie så det borde inte ha något samband, eller ? Någon med stort kunnande som kan utveckla detta ?

Jag vet inte men klistrade in en länk om det. Spanien och Italien är ju hårt drabbade av covid 19 och de har aldrig haft allmän vaccination av TBC medans de Europeiska länderna i öst fortfarande har med det i allmänna vaccinationsprogrammet och dessa länder är inte alls så hårt drabbade av covid 19

Det kan vara en slump men intressant information och det bedrivs forskning om det kan ha något samband
Citera
2020-04-18, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1198743X19301971

Tack.
Mycket intressant. Verkar ju lovande. Hoppas det lyckas och snart kan bli användbart.
Citera
2020-04-18, 21:54
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Staten har lagt 1 miljard på solceller i sin vårbudget.

Pengar finns.

Om man skrotar allt flum.

Vad skall du flumöverföra till? Staten har inte kontroll över den anarki som blir följden av stränga åtgärder. Sverige är det mest slappliberala samhälle som någonsin funnits på denna jord.
Citera
2020-04-18, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Stanfordstudien indikerade 1.2 - 2 promille.
Jag använde nedre gränsen för att pigga upp diskussionen lite.

De använder 30 personer för att konkludera att Specificiteten är 100%.
Citera
2020-04-18, 21:55
Medlem
Citat:
Alla partier i riksdagen har lydigt följt regimen. Det är nu enormt tydligt att i Sverige finns det ingen opposition öht. Inte i riksdagen iaf.

Och regimen heter näringslivet. De har givit dubbelt så mycket ekonomiskt stöd till företag än de givit kommuner och regioner.
Citera
2020-04-18, 21:56
Medlem
Citat:

Det är Riksdagen som är relevant, men finns det en politisk opposition någon annanstans menar du?
Citera
2020-04-18, 21:56
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
– Trycket på IVA verkar lätta, även i Stockholm, säger statsepidemiolog Anders Tegnell i en intervju med TV4.

Sverige befinner sig i ett bra läge tack vare att många varit duktiga på att följa reglerna, säger han.

Det börjar ljusna för Sverige nu. Förhoppningsvis kan vi resa runt under semestern, när den nu blir.
Citera
2020-04-18, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag vet inte men klistrade in en länk om det. Spanien och Italien är ju hårt drabbade av covid 19 och de har aldrig haft allmän vaccination av TBC medans de Europeiska länderna i öst fortfarande har med det i allmänna vaccinationsprogrammet och dessa länder är inte alls så hårt drabbade av covid 19

Det kan vara en slump men intressant information och det bedrivs forskning om det kan ha något samband

Fick denna intressanta länk på min fråga.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.sciencedirect.com%2F science%2Farticle%2Fabs%2Fpii%2FS1198743X19301971
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in