2020-04-18, 21:25
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Vad har tyskland gjort under corona epidemin som påverkar EUs framtid ? .................

Nu hoppar jag bara in här, har inte läst er tidigare diskussion. Tyskland la vantarna på en sändning narkosmedel till Sverige - narkosmedel som behövs till coronapatienter för att hålla dem sövda i respiratorerna. Nu måste vi i stället använda ett veterinärläkemedel, som används för att söva hästar som ska opereras...

Och Frankrike la tidigare beslag på en enorm sändning skyddsmasker, -förkläden och -handskar. Men den sändningen fick vi senare loss.

Jag tror att EU kommer att upphöra efter det här, faktiskt...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Nu ska man eventuellt ge morfin till äldre hellre än syrgas, det är ju billigast.
Det är ingen kostnadsfråga. Syrgas använts aldrig för att lindra känslan av andnöd, eftersom det inte fungerar mot det. Ibland erbjuder man det som placebo.

Fungerar gör däremot morfin.
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joffrey.baratheon
Nobelspriset folkmord borde gå till Anders "dr tengele" Tegnell.

Tegnell är inte ensam om att trixa med siffror, vilseleda och mörka.

Coronavirus: Ecuador sees massive surge in deaths in April
Ecuador's official coronavirus death toll is 403, but new figures from one province suggest thousands have died.
The government said 6,700 people died in Guayas province in the first two weeks of April, far more than the usual 1,000 deaths there in the same period.
Guayas is home to Guayaquil - the nation's largest city and the part of the country worst-hit by Covid-19.
Footage obtained by the BBC showed residents forced to store bodies in their homes for up to five days.

Källa BBC
Citera
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavydutybody
Ges till och med ut instruktionsvideos om hur man snabbast gör det med bl a morfin.

26 min in:

https://www.youtube.com/watch?v=Ve5BcknAz3I

Instruktionsvideon från Stockholms sjukhem som det refereras till verkar borttagen, finns den tillgänglig någon annanstans? Någon som som sparat ner den?

https://www.youtube.com/user/StockholmsSjukhem/videos
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Bättre ha panik tidigt än sent. Intressant intervju med Nassim Taleb som skrev boken svarta svanen. Hade man tagit åtgärder i januari så hade det kostat miljoner dollar. Nu kostar det biljoner.

– Jag och de andra som jobbar med mig för att modellera den här typen av risker gick ut med en varning den 26 januari, säger han. Vi bad folk att minska rörligheten mellan länder och införa kontroller. Ingenting hände. Den ekonomiska notan för att göra något åt pandemin i januari hade varit på miljoner dollar. I dag är den på biljoner dollar. Minst.*

https://www.dn.se/ekonomi/riskanalytikern-nassim-taleb-jag-har-varit-forvanad-att-vi-inte-haft-en-pandemi-tidigare/

Tack! Mycket bra läsning!
Citera
2020-04-18, 21:26
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det är ingen kostnadsfråga. Syrgas använts aldrig för att lindra känslan av andnöd, eftersom det inte fungerar mot det. Ibland erbjuder man det som placebo.

Fungerar gör däremot morfin.

Om andnöden kommer sig av syrebrist, fungerar Syrgas.
Citera
2020-04-18, 21:26
Medlem
Lögnerna fortsätter.
Det har bekräftats i USA att man manipulerat med antal dödsfall för att det ska verka mycket högre än vad det egentligen är.
Ryktena har gått att både Italien och Spanien kraftigt överdrivit sina dödsfall i Corona. Samma lär det vara i nästan varenda land i väst.

Covid-19 är en av de största bluffarna någonsin i världshistorien
Citera
2020-04-18, 21:27
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
:
Ursprungligen postat av Krillolero
Herreminskapare. Hur länge har du sovit?
''Legat sjuk i 5v.... Så ett tag. Vad har T gjort?''
Åt dig?

Tyskland har inte gjort mig någonting...... Har ingen aning vad du pratar om.......
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
”Personlig åsikt” och ”intellektuell” är i allmänna termer två direkta motsatser.
Bara så du vet.
Ditt svar här bevisar mitt påstående. 🤦🏼‍♀️
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Följ Belgien. Vi kan få samma utveckling här. Är helt sjukt att självaste EU:s hjärta drabbades som hårdast i världen, som det ser ut nu, eller en ögonblicksbild som Anders skulle ha sagt. Hur som, Belgiens kurva har varit lik Sveriges på många vis i tidigt skede. Hur har restriktionerna sett ut i Belgien vs Sverige? Kan lugnet före stormen vara lika utdraget här som där eller vågar vi lita på Anders profetior om flockimmunitet i Stockhom maj månad...?
Belgien har ju legat långt värre till än Sverige i x antal veckor, likaså Nederländerna och Schweiz (som dock tyck ha fått stopp på sin spridning tillfälligt, vilket innebär att Sverige precis har gått om dem i antal dödsfall).
Citera
2020-04-18, 21:28
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Jag ber om ursäkt för min oförmåga att vara kortfattad. Det fanns mycket att säga om Johan Giesecke.

- Vilken mirakelmetod har Turkmenistan tillämpat?

Johan Giesecke och Anders Tegnell har förklarat att stängda gränser inte är en fungerande metod att stoppa epidemier.

Har inte Giesecke en central roll i organisationen: "Läkare utan gränser" Jag misstänker att S%ros på något sätt finansierar Gieseckes affärer i Somalia.
Citera
2020-04-18, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Jösses vilken intervju med Giesecke. Den trendar på twitter. Intressanta punkter från intervjun.

- regeringen tog beslut redan i januari om planen
- planen skulle vara evidence baserad
- det inte finns någon vetenskap om lockdowns, stängda gränser, stängda skolor så då är de inte bra metoder (hur tänker de)
- ingen vetenskap mer än handtvätt

Så regeringen bestämde redan i januari att Sverige ska bli av med alla dyra åldringar om man ska hårdra det hela. Regering och FHM har inte varit sena på bollen. De såg bollen och spelade den redan i januari.

Alla bör se intervjun.

https://www.youtube.com/watch?v=zh4tGKTHBD0&feature=emb_rel_end

Detta borde alla lyssna på !

Argumentet varför FHM och Sveriges regering valde taktik (redan i januari !) som de gjorde är ju hårresande !!
Det måste bli efterräkningar eftersom inga förberedelser gjordes !!!
Senast redigerad av curlingstaten 2020-04-18 kl. 21:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in