2020-04-18, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Tyskland har gett EU dödsstöten. Inte läge att ge dem lovsånger just nu.

Bryr mig inte om EU, som organisation har den varit tämligen värdelös och kostsam, lite som svenska myndigheter. Dock bryr jag mig om att ta upp goda exempel på länder i Europa som klarar av att hantera och strypa smittspridningen väl, för att peka på att det är möjligt.
Citera
2020-04-18, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Varför hoppas du det? Är du med där?
Jag är en högst begränsad användare av Facebook.
Dock besitter jag förmågan att se en smula nyktert på problematiken som finns.
Hur ser din utbildningsnivå ut? Vad arbetar du med?
Skonummer, sexuell preferens...?
Citera
2020-04-18, 21:12
Medlem
Så glad är jag och positiv. Nya vaccin/ läkemedel på G. Snart kommer äntligen värmen tack gode Gud. Jag lever enbart för sommaren faktiskt trotts att jag är viking. Ha det så bra! 🍻🍺🙂🙂🙂😁😁
Citera
2020-04-18, 21:12
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Palliativ vård är populärt i Sverige. Det är ett annat namn för dödshjälp som är förbjuden.
Man undrar hur det kommer att gå för Stockholms sjukhem när patienterna dör. De fär väl ersättning från landstinget för patienterna. Skulle många dö så minskar intäkterna.
Det som är märkligast är hur denna smitta lyckas komma in på vartenda äldreboende.
Personal som har smittat ner patienter borde avskedas.
Men man menar ju att asymtomatiska smittar så kanske de inte ens visste själva att de bar på covid-19?
Citera
2020-04-18, 21:13
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Herreminskapare. Hur länge har du sovit?
Legat sjuk i 5v.... Så ett tag. Vad har T gjort?
Citera
2020-04-18, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Bryr mig inte om EU, som organisation har den varit tämligen värdelös och kostsam, lite som svenska myndigheter. Dock bryr jag mig om att ta upp goda exempel på länder i Europa som klarar av att hantera och strypa smittspridningen väl, för att peka på att det är möjligt.
Eftersom Sverige uppenbarligen inte har någon överdödlighet så förstår jag inte varför vi ska slita vårt eget samhälle i bitar med kontraproduktiva åtgärder.
Citera
2020-04-18, 21:15
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Varför hoppas du det? Är du med där?
Jag är en högst begränsad användare av Facebook.
Dock besitter jag förmågan att se en smula nyktert på problematiken som finns.
Hur ser din utbildningsnivå ut? Vad arbetar du med?

Nej, jag är ingen av de som anser att Corona-Bob Tegnell är vår frälsare från COVID-19.

I övrigt har jag ett normalt pappersjobb sedan några år tillbaka och en examen från Lunds universitet. Dock var min examen en annan än det jag jobbar med idag. Så kan det ju bli ibland eller ganska ofta tror jag.
Citera
2020-04-18, 21:15
Medlem
okok1s avatar
Citat:
The study from Stanford University, which was released Friday and has yet to be peer reviewed, tested samples from 3,330 people in Santa Clara county and found the virus was 50 to 85 times more common than official figures indicated.
Citat:
That also means coronavirus is potentially much less deadly to the overall population than initially thought. As of Tuesday, the US’s coronavirus death rate was 4.1% and Stanford researchers said their findings show a death rate of just 0.12% to 0.2%.
https://www.theguardian.com/world/2020/apr/17/antibody-study-suggests-coronavirus-is-far-more-widespread-than-previously-thought

Dödligheten är mellan 0.12%-0.2%...
Citera
2020-04-18, 21:16
Medlem
joffrey.baratheons avatar
Nobelspriset folkmord borde gå till Anders "dr tengele" Tegnell.
Citera
2020-04-18, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Man kan undra vad gränsen går för vad som skall benämnas som en äldre. En 15-åring tycker ju exempelvis att 30 40-åring är en äldre.

Undrar om Adam Alsing fick morfin behandling eftersom han var över 50 år?

Du tror det kan vara risk att läkarkåren går efter en 15årings perspektiv när de ska klassa vad som är en"äldre" person..
Citera
2020-04-18, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Skonummer, sexuell preferens...?

Är du korkad eller varför svarar du irrelevant på en fullt saklig och genuint undrande fråga?
Citera
2020-04-18, 21:18
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Åt dig?
Vad har tyskland gjort under corona epidemin som påverkar EUs framtid ? .................
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in