2020-04-18, 19:06
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men hur tror du HD vågar säga så till sin chef?

Ja. Det är svårt att fatta. Varit vaken hela natten och så "slank det bara ur"?

Men så sa hon i alla fall enligt chefens vittnesmål FUP. Och jag har väldigt svårt att tro att hennes chef hittade på det. Jag upplever att alla - utom just SD, HD och JG - ger raka svar och håller sig till sanningen.

Det och SD´s snackade om att det "kommer att komma otrevliga löpsedlar snart", säger väl allt om att de inte vet vad man säger eller inte säger, om man fungerar normalt och känner empati.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-18, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag är inte heller IT expert.

Men hur sannolikt är det att det är flera personer som skulle ha loggat in på L*enas olika konton?
Nu har jag precis kommit in, och har inte datumen framför mig, men det finns ytterligare ett datum för inloggning på något av hennes media.

Det är alltså inloggningar på mordnatten, 7 okt-18 och sedan ett tillfälle till.
Det kanske finns någon i tråden som är bättre bevandrad i frågan än vad jag är, men det är ändå märkligt.

Särskilt inloggningen vid 05:23 känns viktig då ingen annan än mördaren kan ha haft intresse av att logga in. Säkert för att radera.

Att någon av L*enas familj ska ha gjort det verkar inte troligt. UW har redan sagt att han absolut inte skulle äventyra utredningen och det borde gälla barnen också. UW har förmodligen frågat dom, och säkerligen även utredningen.

10 nov är tillfälle 2. Finns noterat några inlägg innan ditt inlägg jag citerat ovan.
Citera
2020-04-18, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Ok Lönnrot, som du ser det visst. Samtidigt, barn härmar sina föräldrar och det önskar jag undvika här. Att hävda sina rättigheter är bra och balanserat under vissa förutsättningar och inom vissa ramar. Men utanför vissa omständigheter anser jag det distanslöst, gränslöst, obalanserat och skyddslöst. Där krävs istället integritet och skyddsaspekt av en vuxen som fångar upp den ungdom som faller fritt. Mitt hopp går till UW i detta fall. Att någon närstående åtminstone innehar förmåga till skadereglering eller skadereduktion i samband med ett ångestfyllt trauma.

Visst, jag har en fallenhet och en allmän och generell ovilja att omyndighethetsförklara vuxna medelålders människor och deras fria vilja och beslut, och det ligger mig säkert i fatet? Den typen av omyndigförklaranden leder alltid till att vi behöver ersätta den fria viljan med diagnoser och allehanda psykologiska och beteendemässiga förklaringar och benämningar. Vad vi vet blev dock aldrig L diagnosticerad eller definierad utifrån en sådan status av sjukdom eller personlighetsstörning.

Samtidigt upplever jag efter att ha läst Fup, att den mentala statusen på L degenererade mellan 20015-2018, med ett uppsving de sista 3 veckorna av hennes liv. Trots detta, tog hon initiativ till samvaro med misstänkt den sista dagen av sitt liv. Ville bjuda in, dela med sig och erbjuda tid, rum och tillfälle i vanlig ordning.

Så visst, hon såg inte klarsynt eller klarade av ett självständigt liv utan bekräftelse och uppmärksamhet ända in i slutet. Den såriga barndomen gjorde sig dessvärre påmind. Tyvärr, manipulerad eller inte, blev hon inte mer än en bajstrasa, för misstänkt. Han ville aldrig henne något seriöst trots sin separation med H. Inte alla män är intresserad av promiskuösa beteenden som förutsättning i en seriös relation. Han förstod att hennes intresse för honom skulle svalna direkt de inledde en seriös relation. L, var främst intresserad av oåtkomliga och ouppnåeliga objekt. De som visade henne intresse avvisade hon, medan de oåtkomliga hängde hon sig fast vid och trånade efter. Är det en sjukdom eller inte? Vet ej, men destruktiva relationer fick därmed en grogrund att växa vidare.

S både uppmuntrade flerfaldiga relationer samtidigt som han sinsemellan visade svartsjuketecken.. Hans manipulation var aldrig inom rimliga gränser. Rimliga gränser saknade L för egen del också, men missttänkt kände till hennes svaga punkt, när han önskade hennes evig ensamhet. Separation, avståndstagande och dylikt generar ständigt ett underläge. UW, misstänkte för egen del att L jagade livet ur S, eftersom hon inte accepterade ett avvisande. Närmare än så lär vi inte komma.

För egen del uppfattade L, ett överläge men det känslomässiga underlaget hann hon inte bryta sig ur.

Ja, det verkar helt klart att det förhöll sig på det sättet och SD satte kniven i det öppna såret hos Lena och vred om allt efter eget behag.
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-18 kl. 19:20.
Citera
2020-04-18, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ja. Det är svårt att fatta. Varit vaken hela natten och så "slank det bara ur"?

Men så sa hon i alla fall enligt chefens vittnesmål FUP. Och jag har väldigt svårt att tro att hennes chef hittade på det. Jag upplever att alla - utom just SD, HD och JG - ger raka svar och håller sig till sanningen.

Det och SD´s snackade om att det "kommer att komma otrevliga löpsedlar snart"
, säger väl allt om att de inte vet vad man säger eller inte säger, om man fungerar normalt och känner empati.

#TeamÅsaHiding
Vem säger så om man inte redan har facit? Även om det är oerhört graverande, så placerar det honom inte på brottsplatsen. INGET placerar honom på brottsplatsen. Och det är där pudelns kärna ligger. Och HDs "att en granne saknas" (ej ordagrant) kl 7.30-8.00. Då hon, om hon varit ovetande, rimligen inte kunde veta ett dyft om försvinnandet.
Citera
2020-04-18, 19:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
KammarÅklagaren Åsa Hiding kommer inte att ge upp utan strid om det visar sig i slutänden att "Smartur" SD frias helt från mordet på L*na Wesstr*m.

Om det skulle visa sig tvärt emot det ovan sagda, är risken stor att andra eldar kan tändas.

Mvh/ @JokerMannen

Rättvisan måste ha sin gång, och man får acceptera den oavsett vad man tror och känner.
Men jag hoppas på att man fortsätter att arbeta för att fallet ska lösas.

En sak är bra och det är att mord aldrig preskriberas.
Vi kan hoppas på att det finns någon plis där ute som blir den där "brinnande själen" som inte ger upp!

Jag tänker att det finns en och annan som har träffat SD och känner instinktivt liksom MV att det här stämmer inte. Det är något galet här.

Någon som gör det där extra.
För att lösa det här brottet.
Citera
2020-04-18, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena

Ni som hängt i krimtrådar, är det inte så pass vanligt att misstänkta skyller på varandra eller försöker skapa tvivel genom att bete sig halvmärkligt i symbios, så att utredare är vana att hantera sådana strategier?

Efter Onsalamordet, som är mer tydligt med två personer närvarande, där båda skyllde på den andre och man visste att båda varit där, men inte lyckades döma ngn först för att det inte gick att visa vem av dem som dödat, har man delvis täckt sådana hål.

Om varsig SD eller HD kan bindas till MP är det knepigare här.
Citera
2020-04-18, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Efter Onsalamordet, som är mer tydligt med två personer närvarande, där båda skyllde på den andre och man visste att båda varit där, men inte lyckades döma ngn först för att det inte gick att visa vem av dem som dödat, har man delvis täckt sådana hål.

Om varsig SD eller HD kan bindas till MP är det knepigare här.
Lindome va?
Nej, något sådant skall aldrig kunna hända igen. Hoppas jag. Men här lär vi inte få några erkännanden eller nån som skyller ifrån sig. Den skrattande mördaren är nöjd. Han håller på att slinka ur.
Citera
2020-04-18, 19:26
Medlem
Försöker hitta inlägg av postaren MV men hittar inte den personen trots sökning.
Någon som har en aning?
Citera
2020-04-18, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Lindome va?
Nej, något sådant skall aldrig kunna hända igen. Hoppas jag. Men här lär vi inte få några erkännanden eller nån som skyller ifrån sig. Den skrattande mördaren är nöjd. Han håller på att slinka ur.

Om jag inte missminner mig så ändrades lagen efter det fallet. Är man bevisligen närvarande vid ett mord utan att försöka förhindra brottet så är man kollektivt skyldig.

Ta bara exemplet med bröderna Saliba.
Citera
2020-04-18, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Om jag inte missminner mig så ändrades lagen efter det fallet. Är man bevisligen närvarande vid ett mord utan att försöka förhindra brottet så är man kollektivt skyldig.

Ta bara exemplet med bröderna Saliba.
Känns ju väldigt rätt faktiskt. Kände inte till den lagen. Vilket innebär om en av makarna Davidsson var med och tittade på, den andre dödade, så är båda skyldiga till mord?
Citera
2020-04-18, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vete fan. Hela målet är en sörja av ljugande, manipulerande, planterande och minnesförlustande personer som måste hänvisa till fup för att ens komma ihåg vad man sagt. Har man sagt sanningen behöver man inget gott minne. Både SD och HD visar på grov selektiv minnesförlust. Och det skaver rejält i mig.

Själv klart är den här mord-soppan kokad på lögner och kryddad med manipuláris. Jag börjar nästan tro att S.D. kan stå för "(S)martur (D)räpare" ?

Både SD och HD är riktigt obehagliga individer, jag tillägger att det inkluderar JG.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-18, 19:32
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Försöker hitta inlägg av postaren MV men hittar inte den personen trots sökning.
Någon som har en aning?

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?username=Moralensv%E4ktare

Varsågod! Där hittar du dem.

#TeamÅsaHiding
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här