Citat:
Ursprungligen postat av
Snor-Johan
Stefans kommentar: Citat: ÅKl påstår jag planerat och övervägt ta livet om Hanna och barn. Sanningen är att Hanna inte ville leva och inte ville lämna barn utan sin mamma. Någon av oss sa att det vore bättre om vi alla dog i en bilolycka. Slut citat.
https://www.docdroid.net/eANls3r/orebro-tr-b-2705-18-aktbil-483-skrivelse-fran-stefan-davidsso-pdf
Här är föräldrar vilka var i en liknande situation,
Föräldrarna som hittades döda i Bjärred, tillsammans med sina två barn, lämnade ett avskedsbrev.
I brevet framgår att de inte såg någon livskvalitet i framtiden – på grund av döttrarnas sjukdomsbild.
– Jag tror hela den här händelsen har varit en chock både för anhöriga och familjekretsen, säger Lina Isaksson, presschef vid polisen i Region Syd.
Förundersökningen om mord påbörjades den 9 januari, då familjen anträffades döda i sitt hus. Då de misstänkta inte längre är i livet kommer förundersökningen med största sannolikhet läggas ner.
– Vi tror det. Ingen av de misstänkta finns kvar i livet så det finns ingen person att ställa till svars för det här, säger Lina Isaksson.
"Fick inte tag i någon – ringde polisen"
Polisen kommer inte att hålla någon ny presskonferens med anledning av det som kommit fram. De kommer inte heller göra några speciella insatser i Bjärred med anledning av händelsen.
– Vi har haft många poliser i Bjärred och varit öppna och tydliga i vår kommunikation att det inte finns någon anledning för människor i övrigt att vara oroliga, säger Lina Isaksson.
https://www.expressen.se/kvallsposten/foraldrarna-i-bjarred-lamnade-avskedsbrev/
Då definitionen av ondska är omedvetenhet så är dom som läser in djävulen i varje stavelse per definition inte medvetna om vad dom gör. Då gör man inte så punkt!
. Men dom som
är medvetna om hur felaktig bild om verkligheten det innebär ber jag ödmjukt att inte leta djävulen i varje ord för att konstruera en önskemördare ala' Quick.
Edit: Det är väl inte osannolikt att denna händelse var det som gav en sen 15 månader (aug 2019) överladdad Åkl anledningen till den löjligt överdrivna kommandoattacken mot SDs hem.
Ja så var det den gången, men finner det ju långt ifrån friskt.
Dödshjälp i olika former tycks vara i vår tid, men jag tycker det är fruktansvärt hemskt,
finns inte på kartan - om man har civilkurage.
Att inte kunna göra en god sak av ett svårt förhållande och bidra med bättre vibrationer
ut i samhället.
... Ondska = omedvetenhet säger du .. filosofiskt kan man nog se det så, också, ur någon aspekt.
Men den "medvetna" människan, ser den bara det goda i livet?
Har den medvetna fått en uppenbarelse som undgår brott?
Jag tror tyvärr det finns beräknande hat så starkt att gärningsmannen tänker att han struntar
i följderna, men vill inte definiera det som omedvetenhet.