2020-04-18, 16:26
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
LW hade ett gäng mailkonton, bl a G-mail (Googles mail). Har man lösenord till Googlekontot kommer man åt alla tjänster Google erbjuder i sin molntjänst.

AB 164 B s 1095

Följande adresser har identifierats:
I. Bruno.spatT@gmail.com
2. Anders.m.nilsson64@gmail.com
3. Christel.blocket@gmail.com
4. Ch3233344@gmail.com
5. softisxxxxxxxxxx@gmail.com
6. Softpocahontas@gmail.com
7. Softisl8542l l908@gmail.com
8. Lena.wesstrom@gmail.com
9. Lena.wesstrom@telia.se

Inloggningen 7 okt:
"Under Google - Min aktivitet kunde noteras en del avvikelser i hur kontot
borde se ut. Det som bland annat hittades var att en inloggning den 7 oktober
2018 där någon bland annat gjort sökningar via "Google Apps for Work""
UW hade lösenorden. Iom, det överbedyrade han att inget olagligt förekommit vad han nu menat med det?
Citera
2020-04-18, 16:27
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Kan ju komma efter domen snart ... Är kanske inte akut, eftersom bevis inte längre finns
mot HD pga tiden som gått.

Ja, kan nog vara så. Illa om HD är GM men bevisen hunnit förstöras.
Citera
2020-04-18, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Instämmer med båda. Väl formulerat. HD har tråden igenom skyddats på olika sätt från granskning, trots att hon har motiv, närhet och eget hat. SD har dragit uppmärksamheten åt sig och HD har fått hålla låg profil. Det har blivit en trådsanning att hon enbart är en skör, bräcklig passiv varelse ur stånd att agera för egen räkning. Detta trots att hon bevisligen kan orka och prestera mycket som andra knappt skulle klara av att orka livspusslet (arbeta som strokesjuksköterska på ett stort sjukhus, ägna sig åt att jaga burkar intensivt dygnet runt i perioder både i Örebro och runtom i lamdet samt utomlands, lösa svåra mystar där SD och JG går bet, komma ihåg att ha koll på sin exmans golvbrunnar så att de är välstädade, enligt FUP skapa flashbackkonton och vara aktiv på nätet för att påverka tråd, flytta in i eget nytt boende, börja spendera tid med ny "pojkvän", planera en massa reselogistik kring caschandet tillsammans med både exet och nye killen, vara mamma till två tonåringar osv). Upplever att bara trådens trådsanningar och beteende i sig om HD pekar på en del... Sedan finns det givetvis även sansade och vettiga inlägg till hennes försvar. Dessutom. Men en del av tråden upplever jag som medvetna dimridåer kring HD. Vi anar ibland en annan bild av henne när den tillrättalagda bilden av HD som passiv, skör omöjlig GM krackelerar men vi sopas då raskt in i något tjafs eller tumult.

HD kan mycket väl varit GM. Motiv har hon. Vetskap om sådant hon som ej involverad inte skulle kunna ha, har hon också. Hat verkar hon också ha vilket är relevant då det ser ut att vara ett hatbrott. Örhänget kan peka åt HDs håll som GM sett till hur SD verkar ha triggat kvinnorna mot varandra med smycken. De sjutton fuskloggarna och de minst sjutton slagen är ett indicium. Frånvaron av spår på BP skulle till exempel kunna förklaras av att SD lurar ner LW till planket där HD väntar iförd "skyddsutrustning" (som hon stulit från sitt jobb på sjukhuset) och slår ihjäl LW varpå dessa plagg bränns. SD skulle knappast fått med sig något offer ner till planket en mörk kväll iförd full skyddsmundering men om någon redan stod där dold bland träden så blir BP och frånvaron av spår från GM mer logisk.

Kan man förvänta sig att åklagare och polis nu, medan domen skrivs, faktiskt lägger lite krut på HD också? Det krut man inte lade på henne i höstas? Kan man göra det utan misstanke, ÅH har ju deklarerat att HD är friad från alla misstankar (hur DET nu kan komma sig).

Frågan är om en formell förundersökning måste inledas för att granska en person. Kan man utan en sådan försöka att åtminstone producera något vid skrivbordet utan minsta lilla formella misstanke eller FU?
Citera
2020-04-18, 16:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Är lite osäker på all fakta eftersom jag tycker det är rörigt och definitivt inte är någon it-expert, men är det inte så att vi pratar om två olika saker? Inloggning på LWs google-konto och inloggning på LWs mejl? Det som skett i oktober 2018 är väl inloggning på hennes google-konto?

Jag är inte heller IT expert.

Men hur sannolikt är det att det är flera personer som skulle ha loggat in på L*enas olika konton?
Nu har jag precis kommit in, och har inte datumen framför mig, men det finns ytterligare ett datum för inloggning på något av hennes media.

Det är alltså inloggningar på mordnatten, 7 okt-18 och sedan ett tillfälle till.
Det kanske finns någon i tråden som är bättre bevandrad i frågan än vad jag är, men det är ändå märkligt.

Särskilt inloggningen vid 05:23 känns viktig då ingen annan än mördaren kan ha haft intresse av att logga in. Säkert för att radera.

Att någon av L*enas familj ska ha gjort det verkar inte troligt. UW har redan sagt att han absolut inte skulle äventyra utredningen och det borde gälla barnen också. UW har förmodligen frågat dom, och säkerligen även utredningen.
Citera
2020-04-18, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Rent hypotetiskt skulle kanske en vuxen ha gjort de första sökningarna på orden "Stef*n, H*nn*, Min aktivitet samt Google Maps-sökningen som bl.a. verkar gå till en återvinningsstation i Varbergaområdet.

Den vuxne kan därefter ha lämnat datorn påslagen med inloggningen kvar, gått iväg från datorn, varefter något barn satt sig och gjort en sökning på något eget intresse (typ Vi i femman) utan att veta att datorn fortfarande stod inloggad som LW. Spekulation.

Så kan såklart det vara, men sökningen är gjord 22.50 14 maj och har troligen inte mycket att göra med de andra sökningarna i oktober 2018. De ligger antagligen med i här i fup för de visar LWs sista aktivitet innan hon blir mördad. Därefter kommer redovisning för det som sker i oktober 2018. Tidslinjen ska läsas nerifrån och upp.

Vi kan se i huvudprotokollet att LW är aktiv vid datorn 22.50 och diskuterar casher så rimligen är det hon som gör sökningen. Min gissning är att hon ev. har kollat placering för en framtida cash och att sökningen på vi i femman hbtq har med det att göra. Hon gillar att vara finurlig och detta är en klassisk "blooper" från just vi i femman (notera att det även står hbtq, det är alltså inte vi i femman generellt som har sökts).
Citera
2020-04-18, 16:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det verkar inte vara platsen för någon cache, utan snarare en returstation på parkeringen inom ett flerbostadshusområde.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Sökningarna är underliga.
Synd att man inte kom längre i undersökningen med IP-adressen.
Citera
2020-04-18, 16:40
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Instämmer med båda. Väl formulerat. HD har tråden igenom skyddats på olika sätt från granskning, trots att hon har motiv, närhet och eget hat. SD har dragit uppmärksamheten åt sig och HD har fått hålla låg profil. Det har blivit en trådsanning att hon enbart är en skör, bräcklig passiv varelse ur stånd att agera för egen räkning. Detta trots att hon bevisligen kan orka och prestera mycket som andra knappt skulle klara av att orka i livspusslet (arbeta som strokesjuksköterska på ett stort sjukhus, ägna sig åt att jaga burkar intensivt dygnet runt i perioder både i Örebro och runtom i landet samt utomlands, lösa svåra mystar där SD och JG går bet, komma ihåg att ha koll på sin exmans golvbrunnar så att de är välstädade, enligt FUP skapa flashbackkonton och vara aktiv på nätet för att påverka tråd, flytta in i eget nytt boende, börja spendera tid med ny "pojkvän", planera en massa reselogistik kring caschandet tillsammans med både exet och nye killen, vara mamma till två tonåringar osv). Upplever att bara trådens trådsanningar och beteende i sig om HD pekar på en del... Sedan finns det givetvis även sansade och vettiga inlägg till hennes försvar. Dessutom. Men en del av tråden upplever jag som medvetna dimridåer kring HD. Vi anar ibland en annan bild av henne när den tillrättalagda bilden av HD som passiv, skör omöjlig GM krackelerar men vi sopas då raskt in i något tjafs eller tumult.

HD kan mycket väl varit GM. Motiv har hon. Vetskap om sådant hon som ej involverad inte skulle kunna ha, har hon också. Hat verkar hon också ha vilket är relevant då det ser ut att vara ett hatbrott. Örhänget kan peka åt HDs håll som GM sett till hur SD verkar ha triggat kvinnorna mot varandra med smycken. De sjutton fuskloggarna och de minst sjutton slagen är ett indicium. Frånvaron av spår på BP skulle till exempel kunna förklaras av att SD lurar ner LW till planket där HD väntar iförd "skyddsutrustning" (som hon stulit från sitt jobb på sjukhuset) och slår ihjäl LW varpå dessa plagg bränns. SD skulle knappast fått med sig något offer ner till planket en mörk kväll iförd full skyddsmundering men om någon redan stod där dold bland träden så blir BP och frånvaron av spår från GM mer logisk.

Instämmer med att allt ovan kan vara fullkomligt möjligt.

Och som jag sagt innan: "Jag hoppas hon är död" som hon sa till sin chef kan betyda: "Jag hoppas verkligen att hon dog".

Att de har pratat om att döda LW redan något/några år innan, det vet vi redan: "Hon får leva"

#TeamÅsaHiding : boxing:
Citera
2020-04-18, 16:40
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Sökningarna är underliga.
Synd att man inte kom längre i undersökningen med IP-adressen.

Det hade varit intressant om man gjort "omvända" undersökningar avseende ip-adresser. Dvs. beslagtagit samtliga mobiler/datorer tillhörande personer i LWs krets för att antingen avfärda eller bekräfta eventuella matchningar. Som det nu kan utläsas av FUP var beslagtagning och analys av dylika mobiltelefoner och datorer sparsam, särskilt under utredningens inledningsskede.
Senast redigerad av GilGrissom82 2020-04-18 kl. 17:04.
Citera
2020-04-18, 16:41
Medlem
Ang IP-adressen. Om det nu är så att det är en underleverantör. Den borde ju gå att spåra. Om det ex.vis är så att det är en brf som har en kollektiv lina till sina medlemmar så kan man ju åtminstone peka ut den. Hos denna underleverantör borde det gå att kontrollera exakt från vilken lägenhet inloggningen gjordes.

Är det SD som loggat in borde även denna underleverantör kunna leverera denna IP-adress.

VET inte ComHem vilka underleverantörer de har? Till vem de hyr ut till (eller hur man skall uttrycka det). Jag kan inte sånt där alls - så det kanske är en urkorkad fråga.
Citera
2020-04-18, 16:43
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
SD verkar ha varit gullgossen i sin ursprungsfamilj, enligt hans bror, som jag har för mig heter Anders.

Med fetning på "ha varit", misstänker jag? Åter ställer jag frågan om någon vet om NÅGON enda från hans familj var på rättegången?

Eller blev SD helt plötsligt ett nytt problem för mamman att ignorera och glömma bort? För det var väl så hon löste problem i familjen enligt FUP.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-18, 16:43
Medlem
Citat:
acka.

Har aldrig nånsin träffat någon som behöver flera dagar på sig för att packa.
Jag kan tänka att om jag behöver klätterutrustning och så, så behöver man plocka fram, tänka lite, plocka fram mer osv. Men annars tar det ju max en halvtimme för en 14-dagars tripp.
Citera
2020-04-18, 16:47
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Vi är nog flera här som undrar varför hon fastnade för den livsfarliga pellejönsen.

Det verkar som att Lena på något sätt har "förlikat sig med sitt öde" - att hon faktiskt någonstans tänkte att den giftiga relationen skulle bli hennes död. Som om det av någon, för oss utomstående oförklarlig anledning, redan var för sent att stoppa det.

Vi är nog flera som hade velat isolera henne från all fysisk kontakt med den blivande gärningsmannen och inte minst kastat hennes dator och mobil i havet så hon inte kunde kontakta honom eller själv kontaktas.

Hennes vänner, som hon öste ur sig sin vånda inför, kanske borde ha konfronterat henne mer tydligt.

Hon skulle ha behövt gå till en avprogrammerare, såna som hjälper sektoffer och kriminella att få bort dimman ur ögon och hjärna.

Nu verkade det iofs som att hon hade förstått lite ändå, att hon (enligt bl.a UW) hade blivit gladare den sista tiden. Blivit kär och skulle på norgeresan och bo i tält med den nya kärleken.

Men det accepterade inte mördaren, som blev ursinnig och svartsjuk. Trots att han själv skulle med sitt ex till USA!!! Att begripa hur man kan tänka som han är svårt, men ändå inte omöjligt att fatta. Hans sätt att tänka runt detta och hans handlingar, både före, efter och under mordet tyder i mina ögon på ren och skär ondska.

Ujujuj sånt värdsfrånvänt BS .
Du har inte gjort din läxa i FUP. Att Lena satt fast som en fästing på Stefan kan enbart tillskrivas hennes tidiga trauma att bir ratad. Det var många som försökte hindra Lena fysisk kontakt vilka hon tyvärr vände ryggen till förmån från dom som inte förstod hennes problem och hjälpte henne precis sim dig lägga skulden på omvärden..

Ytterligare en monolog där LW hotar och försöke dominera SDs känslor
Aktbilaga 168 facebook messenger del D s123-124

Lena Wesström
Du låter mig alltså framstå som sjuk. När det är du som utnyttjat och svikit, hotat 0a, hotat PÅ RIKTIGT, något annat än att upplysa om att sanningen kan komma fram) Skurit sig? Jag kommer prata med Anna och Göran. Tar inte att jag framställs som den galna. Även med cabrio. Är det nån annan du tycker jag ska ta hellre än C kan du säga vem

Så du menar att hon med sin nya blomstrande kärlek, fb-poster, hjärtan i logg, mera sex än på tio år osv skulle gå? Självklart inte. Ni har båda haft 21 år på er att läsa henne att hon inte är någon utan dig. Och hon kan ju inte släppa dig nu, då kanske du skulle ändra dig och vara med mig TROTS att du nu säger du aldrig skulle. Nä, yta och "trygghet" framför allt. Du behöver aldrig se henne gå

4 sep 2017 20:21
Lena Wesström

Lovar, kommer inte se på när ni markerar utan att svara. Du sa du skulle undvika mig. Sedan meddelar du att du trappar upp. Rimligt du backar när du inte kan uppföra dig med respekt. Markerar ni så svarar jag. Du har alla möjligheter att dra dig tillbaka.

Välj krig och förbred dig på en ganska annorlunda fortsättning på er resa. Välj fred och vi har fred. Borde vara ett enkelt val. Om du bara inte hade så svårt för att avstå.

Är det verkligen värt krig och det obehag som följer för att få den där stunden i centrum? Kan du inte nöja dig med att du har din tillvaro intakt och är på mysresa? Det borde du. Förstör inte mera nu. Hörs som sagt mera i morgon, blev väldigt kort nu för att vara så allvarligt läge. Sov gott nattis
31 aug 2017 23:33

Kära Silverfisk, du behöver inte undra längre. Lena hade ett själsligt sår att blivit övergiven som gjorde att hon desperat klamrade sig fast vid Stefan.

#Team Sanningen
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-18 kl. 16:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in