2020-04-18, 19:10
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Vet inte om du skrev fel. Distansering var väl inte medräknat i den första prognosen? Den hade ju miljontals döda.
Ja det blev lite fel, 2.2 miljoner döda utan åtgärder och en hel miljon döda med social distansiering löd förutsägelsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Håller med. Just nu så tittar vi bara per dag men som det nu fortsätter är vi innan sommaren uppe i miljoner döda.

Miljoner döda till sommaren.
Låt oss komma ihåg din väl underbyggda medicinska slutsats.
Så utvärderar vi den om två månader.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Region Stockholm rapporterade 94 nya dödsfall i torsdags, som dött den dagen.

FHM rapporterade 20 stycken dödsfall från den dagen.

Är det någon som kan förklara varför?
Du måste skilja mellan rapporterade dödsfall och inträffade dödsfall per dag. Eftersläpning i rapporteringen på folk som dog några dagar tidigare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Att de kan uppleva att troligen få en pension.

Kan du föreställa dig att välja mellan att dö eller troligen inte ha pengar?

Skulle du ta en kula i skallen för en bättre ekonomi för andra?
Men tror du svensk ekonomi avgörs av en inhemsk lockdown när hela världen stor stilla. Att folk är så jävla korkade i detta land
Citera
2020-04-18, 19:11
Medlem
failgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Du måste skilja mellan rapporterade dödsfall och inträffade dödsfall per dag. Eftersläpning i rapporteringen på folk som dog några dagar tidigare.
Han är ett hjärndött ryskt troll så ingen mening att ens försöka med honom
Citera
2020-04-18, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Hur dör folk "pga ekonomi"?

Italiens näringsliv var en katastrof. Det var den sämsta inom så väl EU som (troligen) OECD.

Man har haft negativ BNP/Capita sedan finanskrisen.

Skälet till eländet kan man nog diskutera. Men mängder av små företag och "vänskapskorruption" lär vara huvudskälet.
De små företagen klarar inte att konkurrera globalt. Och "vänskapskorruption" hindrar meritokrati.
Och då går det utför.

Innan corona hade det gått så långt att bran drain gått igång. Och då förstår jag inte hur Italien skall kunna räddas.

Folk dör på grund av att en ekonomi sätter gränserna för hur mycket pengar man kan lägga på t.ex sjukvård.
Mindre pengar- sämre vård- fler döda

Hur kan det vara svårt?
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Finns ingen överdödlighet i Italien under första kvartalet.

Däremot kommer hundratusentals att dö av ren desperation, förutom att maffian tar över stora delar av landet.

Överdödlighet har blivit vänsterns nya slagord för att förminska vad som händer.

men jag spelar med.

Hur många skulle ha dött om man inte gjorde en lockdown?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
eller så hade det varit värre
spridningen har knappast gått ner i länder där dom har isolerat folk

sen skulle du gnälla att det finns för många arbetslösa och skylla på invandringen

tycker dom gör jobbet bra

Du svarar på mitt inlägg med 2 separata inlägg, som ser ut att vara skrivna av en utvecklingsförstörd, utan någon som helst koppling till mitt inlägg.

Grattis, av mig får du priset #DagensIdiot
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Spanien hade över 680 döda igår och 41 idag.
Stämmer det verkligen.
Om det är så bra siffror idag, om man nu skall kalla det bra, kanske deras värsta kris är över.
Citera
2020-04-18, 19:13
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelofeverything
Ja gissa vart de lärt sej ..
Efter åldrings-utmaningen väntar repatrieringsverket..💪
Sverige har nog snarare mera flyktingar att vänta som kan flytta in, nu när det blir ledigt på ålderdomshemmen..
Citera
2020-04-18, 19:14
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Men tror du svensk ekonomi avgörs av en inhemsk lockdown när hela världen stor stilla. Att folk är så jävla korkade i detta land

Vi pratade italien här.

Det märks att det finns en massa människor i denna tråd som ser vad de vill se, för att sedan se det som en allmän sanning, för att sedan skita ur sig en förolämpning i slutet av sin mening.

Jag kan inte påstår att dessa är intelligenta någonstans.
Citera
2020-04-18, 19:14
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Ojojoj, satan vilket ofattbart fiasko. "Kurvan plattas ut, en allt flackare kurva, läget stabiliseras, det har vänt nedåt"... my ass. Avgå ALLA ta mig fan!!

111 döda är ju fullkomligt horribelt när grannländerna räknar några enstaka dödsfall. Sverige har alltså lyckats igen, d v s att vara sämst i klassen och på god väg att bli sämst världen.

1054 personer är i väldigt kritiska lägen också, det blir dystra siffror sen efter helgen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in