2020-04-18, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Bra!
Det är ju verkligen sant det du skriver!

Jag tänker att om vi var utsatt i mitt bostadsområde, då skulle jag oroa mig varje sekund för min familj och mina barn.

Jag brukar aldrig känna oro, och glömmer ofta att låsa dörren. Men om L*ena hade varit min granne som blivit mördad här skulle vi aldrig gömma att låsa dörren. Många i området i Hjärsta har ju uttryckt att de känt stor oro för att en mördare går lös.

Med tanker på att Davidssons har två barn borde det vara prio ett för den familjen att mördaren blir fast. Och dag ut och dag in skulle man ju tänka; vem sjutton gjorde det?

Har vi någonsin hört dom säga ett enda ord om det?

Jag hoppas att åklagaren inte ger upp!
Fallet måste lösas!

KammarÅklagaren Åsa Hiding kommer inte att ge upp utan strid om det visar sig i slutänden att "Smartur" SD frias helt från mordet på L*na Wesstr*m.

Om det skulle visa sig tvärt emot det ovan sagda, är risken stor att andra eldar kan tändas.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-18, 18:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
jag tror absolut det har att göra med att visa hela tidslinjen, dvs de sista inläggen innan LW blir mördad och sen de som sker i oktober. Jag skrev i ett annat inlägg följande:

Så kan såklart det vara, men sökningen är gjord 22.50 14 maj och har troligen inte mycket att göra med de andra sökningarna i oktober 2018. De ligger antagligen med i här i fup för de visar LWs sista aktivitet innan hon blir mördad. Därefter kommer redovisning för det som sker i oktober 2018. Tidslinjen ska läsas nerifrån och upp.

Vi kan se i huvudprotokollet att LW är aktiv vid datorn 22.50 och diskuterar casher så rimligen är det hon som gör sökningen. Min gissning är att hon ev. har kollat placering för en framtida cash och att sökningen på vi i femman hbtq har med det att göra. Hon gillar att vara finurlig och detta är en klassisk "blooper" från just vi i femman (notera att det även står hbtq, det är alltså inte vi i femman generellt som har sökts).

Ja, ursäkta min röra.
Jag har inte läst ikapp idag och mitt ursprungliga var inte så noga genomtänkt; mest en notering över att ajaj, någon har varit inne på hennes konto!

Det är naturligtvis som du skriver.
Och kanske gjorde hon en sökning för en framtida cach!

Det är så sorgligt att L*ena skulle behöva träffa denna människa som bröt ner henne och slutligen mördade henne!

Så mycket kvar hon hade att ge! Att få uppleva och att få finnas till!

Jag var ute i motionsspåret idag, och kom att tänka på henne. Våren och vårblommorna, fåglarna. Hennes barn som går ut skolan.

Själv cyklar han runt i cykelhjälm. För att skydda sitt huvud.
Hennes huvud....

Jag nu sprang tankarna iväg...
Citera
2020-04-18, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack för ditt långa svar!
Lyfter ut det jag fetat i din text:
Menar du att jag felbedömer möjligheten för SD att få NW dömd för brottet 'förtal'?
Förstår inte vad du menar med "felaktigheterna kring behandlingen av S". Jag har aldrig skrivit nåt om att S (=SD) behandlats felaktigt. Jag har däremot kraftigt opponerat mig mot oskicket (=förtalet) att benämna en odömd person som mördare. Vilket skett i denna tråd liksom i NW:s inlägg.

Framtiden kommer att utvisa om SD väljer att strunta i NW eller väcka talan mot honom. Att SD skulle känna behov av att röja honom ur vägen ser jag inte som troligt. SD må ha gjort tokiga saker, men han är långtifrån skogstokig.
Ber om ursäkt för otydlighet. Menar inte att du har juridiskt felaktiga uppgifter. Istället menar jag att att du säkert har riktiga juridiska uppgifter om att S har utsatts för en förtalskampanj, men menar att de förmildrande omständigheterna rör:
1. En ung vuxen, 18 årig anhörig vars mor mördats. En ung man, med inte fler än 18 års erfarenheter.
2. Tillägg: En ung vuxen som inte saknar en konfliktfylld historia med mördad mor och därför kan bära på inneboende skuld och skam, som kanaliseras utåt.
3. En ung vuxen som kommunicerar vanmakt, stress, oro och rädsla samtidigt som han delar offentligt material på sociala medier i syfte att... avslöja?, vanhedra,? kränka, hämnas, värna oinsatta?
Citera
2020-04-18, 18:31
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Instämmer med båda. Väl formulerat. HD har tråden igenom skyddats på olika sätt från granskning, trots att hon har motiv, närhet och eget hat. SD har dragit uppmärksamheten åt sig och HD har fått hålla låg profil. Det har blivit en trådsanning att hon enbart är en skör, bräcklig passiv varelse ur stånd att agera för egen räkning. Detta trots att hon bevisligen kan orka och prestera mycket som andra knappt skulle klara av att orka i livspusslet (arbeta som strokesjuksköterska på ett stort sjukhus, ägna sig åt att jaga burkar intensivt dygnet runt i perioder både i Örebro och runtom i landet samt utomlands, lösa svåra mystar där SD och JG går bet, komma ihåg att ha koll på sin exmans golvbrunnar så att de är välstädade, enligt FUP skapa flashbackkonton och vara aktiv på nätet för att påverka tråd, flytta in i eget nytt boende, börja spendera tid med ny "pojkvän", planera en massa reselogistik kring caschandet tillsammans med både exet och nye killen, vara mamma till två tonåringar osv). Upplever att bara trådens trådsanningar och beteende i sig om HD pekar på en del... Sedan finns det givetvis även sansade och vettiga inlägg till hennes försvar. Dessutom. Men en del av tråden upplever jag som medvetna dimridåer kring HD. Vi anar ibland en annan bild av henne när den tillrättalagda bilden av HD som passiv, skör omöjlig GM krackelerar men vi sopas då raskt in i något tjafs eller tumult.

HD kan mycket väl varit GM. Motiv har hon. Vetskap om sådant hon som ej involverad inte skulle kunna ha, har hon också. Hat verkar hon också ha vilket är relevant då det ser ut att vara ett hatbrott. Örhänget kan peka åt HDs håll som GM sett till hur SD verkar ha triggat kvinnorna mot varandra med smycken. De sjutton fuskloggarna och de minst sjutton slagen är ett indicium. Frånvaron av spår på BP skulle till exempel kunna förklaras av att SD lurar ner LW till planket där HD väntar iförd "skyddsutrustning" (som hon stulit från sitt jobb på sjukhuset) och slår ihjäl LW varpå dessa plagg bränns. SD skulle knappast fått med sig något offer ner till planket en mörk kväll iförd full skyddsmundering men om någon redan stod där dold bland träden så blir BP och frånvaron av spår från GM mer logisk.
I maj kanske man smälter in i blekt operationsgrönt. Har haft svårt att se HD som GM men som du säger det är som märkliga dimridåer kring henne och hennes förehavanden. Det kanske finns paralleller till fallet med den sk Hästflickan, som slog sin rival med hammare i huvudet. Annars säger fördomarna att det är ett manligt sätt att mörda.
Citera
2020-04-18, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Instämmer med att allt ovan kan vara fullkomligt möjligt.

Och som jag sagt innan: "Jag hoppas hon är död" som hon sa till sin chef kan betyda: "Jag hoppas verkligen att hon dog".

Att de har pratat om att döda LW redan något/några år innan, det vet vi redan: "Hon får leva"

#TeamÅsaHiding : boxing:

Men hur tror du HD vågar säga så till sin chef?
Citera
2020-04-18, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag benägen att hålla med dig. Men scenariot KAN också likväl visa på att HD är mördaren och SD stod bakom allt. De tog sig sedan hem till SD, duschade, bytte kläder och fru monster gick hem till sig. SD tvättade och packade. Hur det än är - så har vi två personer som vet exakt hur det gick till alltihop - DET är jag övertygad om.

Jag förnekar ej ditt framförda gällande SD och HD tillsammans.

Det har ju varit väldigt tydligt att HD ljugit och tillbakahållit fakta, det har ju även sålunda deklarerat att vederbörande vet betydligt mer om det begångna mordet på L*na Wesstr*m än vad "Håddan" velat säga.

Kanske det ändå kan ha varit på ett sådant sätt som du framfört, att SD och "Håddan" mördade L*na Wesstr*m i samförstånd.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-18, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag förnekar ej ditt framförda gällande SD och HD tillsammans.

Det har ju varit väldigt tydligt att HD ljugit och tillbakahållit fakta, det har ju även sålunda deklarerat att vederbörande vet betydligt mer om det begångna mordet på L*na Wesstr*m än vad "Håddan" velat säga.

Kanske det ändå kan ha varit på ett sådant sätt som du framfört, att SD och "Håddan" mördade L*na Wesstr*m i samförstånd.

Mvh/ @JokerMannen
Vete fan. Hela målet är en sörja av ljugande, manipulerande, planterande och minnesförlustande personer som måste hänvisa till fup för att ens komma ihåg vad man sagt. Har man sagt sanningen behöver man inget gott minne. Både SD och HD visar på grov selektiv minnesförlust. Och det skaver rejält i mig.
Citera
2020-04-18, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Ok Lönnrot, som du ser det visst. Samtidigt, barn härmar sina föräldrar och det önskar jag undvika här. Att hävda sina rättigheter är bra och balanserat under vissa förutsättningar och inom vissa ramar. Men utanför vissa omständigheter anser jag det distanslöst, gränslöst, obalanserat och skyddslöst. Där krävs istället integritet och skyddsaspekt av en vuxen som fångar upp den ungdom som faller fritt. Mitt hopp går till UW i detta fall. Att någon närstående åtminstone innehar förmåga till skadereglering eller skadereduktion i samband med ett ångestfyllt trauma.

Visst, jag har en fallenhet och en allmän och generell ovilja att omyndighethetsförklara vuxna medelålders människor och deras fria vilja och beslut, och det ligger mig säkert i fatet? Den typen av omyndigförklaranden leder alltid till att vi behöver ersätta den fria viljan med diagnoser och allehanda psykologiska och beteendemässiga förklaringar och benämningar. Vad vi vet blev dock aldrig L diagnosticerad eller definierad utifrån en sådan status av sjukdom eller personlighetsstörning.

Samtidigt upplever jag efter att ha läst Fup, att den mentala statusen på L degenererade mellan 20015-2018, med ett uppsving de sista 3 veckorna av hennes liv. Trots detta, tog hon initiativ till samvaro med misstänkt den sista dagen av sitt liv. Ville bjuda in, dela med sig och erbjuda tid, rum och tillfälle i vanlig ordning.

Så visst, hon såg inte klarsynt eller klarade av ett självständigt liv utan bekräftelse och uppmärksamhet ända in i slutet. Den såriga barndomen gjorde sig dessvärre påmind. Tyvärr, manipulerad eller inte, blev hon inte mer än en bajstrasa, för misstänkt. Han ville aldrig henne något seriöst trots sin separation med H. Inte alla män är intresserad av promiskuösa beteenden som förutsättning i en seriös relation. Han förstod att hennes intresse för honom skulle svalna direkt de inledde en seriös relation. L, var främst intresserad av oåtkomliga och ouppnåeliga objekt. De som visade henne intresse avvisade hon, medan de oåtkomliga hängde hon sig fast vid och trånade efter. Är det en sjukdom eller inte? Vet ej, men destruktiva relationer fick därmed en grogrund att växa vidare.

S både uppmuntrade flerfaldiga relationer samtidigt som han sinsemellan visade svartsjuketecken.. Hans manipulation var aldrig inom rimliga gränser. Rimliga gränser saknade L för egen del också, men missttänkt kände till hennes svaga punkt, när han önskade hennes evig ensamhet. Separation, avståndstagande och dylikt generar ständigt ett underläge. UW, misstänkte för egen del att L jagade livet ur S, eftersom hon inte accepterade ett avvisande. Närmare än så lär vi inte komma.

För egen del uppfattade L, ett överläge men det känslomässiga underlaget hann hon inte bryta sig ur.

Jisses vad bra du skriver.
Hade tänkt försöka mig på något liknande ... men det behövs bara en sådan i tråden.
Citera
2020-04-18, 19:00
Medlem
Detta är högintressant, tycker jag. En av poliserna som konfronterade SD i vivallaskogen i vittnesförhör. Lyssna fr.o.m ca 25 minuter in i avsnitt 6 på youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=-d8oc_gQgZY
Citera
2020-04-18, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Ja det är svårt att bedöma hur rädd HD är för SD eller om hon ens är det över huvud taget. Jag har inte sett något i alla sms och chatmassorna som tyder på att hon är rädd för SD.

Jag tror att SD har varit väldigt stolt över mordet, även om han givetvis inser att han inte kan gå runt och skryta om det. Men han vill få cred för det ändå. Detta är hans stora stund, hans mästerverk. Han har säkert genom åren regelbundet fantiserat om att förgöra folk som han stör sig på och antagligen på just detta sättet. Den inre tillfredställelsen är enorm. Jag tycker att man kan läsa hur han vill att JG ändå indirekt ska veta, eller i alla fall starkt misstänka, att det är han som är mördaren och respektera hans bedrift. Utan att erkänna klart och tydligt vilket är för farligt av självklara skäl.

Det som biter sig fast i mitt minne om HDs rädsla är att MoralensVäktare verkade synnerligen övertygad om att hon inte var rädd. Jag tycker att hon borde vara det, men misstänker att det finns mer bakom än vad jag känner till.

SD skulle mycket väl kunnat använda sig av mordet som skryt/ manipuleringsverktyg även om han inte genomfört det. Kommentarerna till JG som håller denne i ovisshet t.ex.
Citera
2020-04-18, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Stefans kommentar: Citat: ÅKl påstår jag planerat och övervägt ta livet om Hanna och barn. Sanningen är att Hanna inte ville leva och inte ville lämna barn utan sin mamma. Någon av oss sa att det vore bättre om vi alla dog i en bilolycka. Slut citat.

https://www.docdroid.net/eANls3r/orebro-tr-b-2705-18-aktbil-483-skrivelse-fran-stefan-davidsso-pdf

Här är föräldrar vilka var i en liknande situation,

Föräldrarna som hittades döda i Bjärred, tillsammans med sina två barn, lämnade ett avskedsbrev.
I brevet framgår att de inte såg någon livskvalitet i framtiden – på grund av döttrarnas sjukdomsbild.

– Jag tror hela den här händelsen har varit en chock både för anhöriga och familjekretsen, säger Lina Isaksson, presschef vid polisen i Region Syd.

Förundersökningen om mord påbörjades den 9 januari, då familjen anträffades döda i sitt hus. Då de misstänkta inte längre är i livet kommer förundersökningen med största sannolikhet läggas ner.
– Vi tror det. Ingen av de misstänkta finns kvar i livet så det finns ingen person att ställa till svars för det här, säger Lina Isaksson.
"Fick inte tag i någon – ringde polisen"
Polisen kommer inte att hålla någon ny presskonferens med anledning av det som kommit fram. De kommer inte heller göra några speciella insatser i Bjärred med anledning av händelsen.

– Vi har haft många poliser i Bjärred och varit öppna och tydliga i vår kommunikation att det inte finns någon anledning för människor i övrigt att vara oroliga, säger Lina Isaksson.

https://www.expressen.se/kvallsposten/foraldrarna-i-bjarred-lamnade-avskedsbrev/

Då definitionen av ondska är omedvetenhet så är dom som läser in djävulen i varje stavelse per definition inte medvetna om vad dom gör. Då gör man inte så punkt!

. Men dom som är medvetna om hur felaktig bild om verkligheten det innebär ber jag ödmjukt att inte leta djävulen i varje ord för att konstruera en önskemördare ala' Quick.

Edit: Det är väl inte osannolikt att denna händelse var det som gav en sen 15 månader (aug 2019) överladdad Åkl anledningen till den löjligt överdrivna kommandoattacken mot SDs hem.

Ja så var det den gången, men finner det ju långt ifrån friskt.
Dödshjälp i olika former tycks vara i vår tid, men jag tycker det är fruktansvärt hemskt,
finns inte på kartan - om man har civilkurage.
Att inte kunna göra en god sak av ett svårt förhållande och bidra med bättre vibrationer
ut i samhället.
... Ondska = omedvetenhet säger du .. filosofiskt kan man nog se det så, också, ur någon aspekt.
Men den "medvetna" människan, ser den bara det goda i livet?
Har den medvetna fått en uppenbarelse som undgår brott?
Jag tror tyvärr det finns beräknande hat så starkt att gärningsmannen tänker att han struntar
i följderna, men vill inte definiera det som omedvetenhet.
Citera
2020-04-18, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Njo men då borde nog Hiding ha tvingats till att skjuta upp åtalet mot SD; om det alltså framkommit nya uppgifter om HD:s inblandning i mordet.
Och att det efter att FU var klar och åtalet lämnades in skulle ha dykt upp ny bevisning mot HD känns, tycker jag, något osannolikt.
Men har inget facit, inget skall väl uteslutas.
Jag menar att det i princip kan framkomma nya uppgifter framöver. Att det idag inte finns ngt som styrker HDs inblandning men att det kan komma. Skulle det göra det, tror jag att det beror på att ngn som tidigare tigit, börjar tala. (Jag tror för övrigt inte att HD var GK. Men det är mer tror än vet.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in