Citat:
Ursprungligen postat av
GaretheGOLFERbale
Kommer aldrig att hända. Media vars uppgift är att granska makthavare, agerar endast som megafon idag.
Har någon svensk journalist ställt AT mot väggen?
"Det ligger på en stabil nivå de senaste dagarna i alla siffror" har AT upprepat dagligen i över en månad. Utan att någon svensk journalist ifrågasatt Bagdad-Bob-upprepningarna.
Det är sant som du säger, känns riktigt illa bara, och skulle dom inte avskeda Tegnell och tillsätta någon annan som är kompetent på riktigt får vi nog ha det såhär för en lång tid framöver.
Han verkar inte lyssna på Sveriges eller andra länders experter utan bara följa sin egen uppfattning, det gör honom farlig och opålitlig. Han måste väl endå få sin information från någonstans? jag undrar bara varifrån och vad det är för information som han har när han hela tiden förminskar situationen, det spelar ingen roll att vi har ökande siffror varje dag, han säger alltid detsamma.
Jag menar att det skapar oro och fler än jag undrar vad som händer och varför deras inställning är så självsäkert lugn när han bevisligen inte har vetat vad han har pratat om sedan dag ett. Jag får känslan av att han inte bryr sig mer än om sin egen uppfattning. Och hans uppfattning har bevisligen varit fel från första början, så det finns all anledning till oro över att vi har honom som utnämnd expert i pandemin.
Han borde få sparken!