2020-04-18, 15:59
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
1511 är ganska litet. Om folk bara kan sköta sig som regeringen bestämt, tvätta händer, undvik folk och gamla. Då har vi en chans.

OBS att vi sannolikt har ett stort mörkertal av äldre som dött av viruset utan att testas. I väntan på facit så är en dubblering nog inte helt orealistisk(?). Alltså runt 3000 döda i nuläget.
Citera
2020-04-18, 15:59
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Vi får väl se: Först om några veckor, sedan om några månader, och slutligen om några år.

Naturligtvis så är högerextremister grymt känsliga för grupptryck, oavsett om det är rationellt i längden eller ej.

Bäste Ola Schubert.
Du kanske bör fokusera på att rita sagor för barn. Vilket du uppenbarligen kan.

O inte syssla med psykologiska o politiska analyser o medicinska frågor. För med en enkel Googling så framgår det att när du försökte dig på juridik, så slutade det ju inte så bra....
Citera
2020-04-18, 16:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Om ni hade hängt med, så hade ni hört att polisen inte har befogenhet att stänga restauranger.
Det lokala smittskyddet har det däremot.
Men polisens del är kontrollera rapportera absolut att polisen ska stå för kontroll .
Citera
2020-04-18, 16:02
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Skulle indikera att vi har 6 tusen ytterligare döda i Stockholm om 14 dagar. Troligen fler då IVA taket kommer klappa igen totalt....

Jag tycker att du är alldeles för konservativ i dina beräkningar:

Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen 20200409
Mina prognoser har tidigare legat på 40000 döda i hela Sverige och 8000 i Region Stockholm (dessa siffror bygger dock på att Sverige som land behåller kontrollen genom pandemin).

Jag behöver dessvärre nu öka prognoserna något. Baserat på utvecklingen de senaste 4 dagarna, och baserat på vad som framkommit de senaste 24 timmarna så blir min nya prognos:
* 60000 döda i Sverige
* 15000 döda i Stockholm

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
wow,

103 döda på en lördag!

PÅ EN LÖRDAG!

Det exploderar nu!

Bästa Anna! Det är slakt, se prognosen nedanför:

Citat:
Ursprungligen postat av Covid 20200324
Nu ska slakten börja.

2020-03-24: 36 döda
2020-03-27: 100 döda
2020-04-04: 1000 döda
2020-04-11: 10000 döda

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Senast redigerad av Drullknull 2020-04-18 kl. 16:06.
Citera
2020-04-18, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
OBS att vi sannolikt har ett stort mörkertal av äldre som dött av viruset utan att testas. I väntan på facit så är en dubblering nog inte helt orealistisk(?). Alltså runt 3000 döda.
Belgien registrerar alla döda på ålderdomshem som corona döda utan att de testats men inte här och det är hälften av alla döda i belgien. Det kan ta tid innan de registreras som döda här och hur lång tid tar det att testa dessa om de testas.
Citera
2020-04-18, 16:04
Medlem
neiges avatar
Finns det vakter eller mackapärer som mäter kroppstemperaturen här i Sverige? Det har man i andra länder, känns som en enkelt sätt att hitta de mongon som är infekterade av kines-viruset och springer bland folk.
Citera
2020-04-18, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Vad får du flockimmunitet ifrån? Vad har du läst det? Finns ingen som försöker kränga det längre....
äldremord kanske låter bättre?
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo242DL
Renare luft, ett rejält avbrott i klimatförstöringen med minskat flygresande, minskad biltrafik, mindre utsläpp från industri med mycket mera har det plötsligt inget värde som regeringen förespråkat så ivrigt före pandemins utbrott?

Hur ska jag tolka dig? En av de många klimathycklarna?

Sedan följer jag med intresse händelseutvecklingen med strategin om "flockimmunitet" eftersom jag noga följt dina inlägg och förespråkande om "immunisering" här på Flash Back forum.
För varje dag undrar jag hur många nya dödsoffer de ska till innan "immuniseringen" är färdig.

Vad tror du kommer att hända i lockdown länderna när smittvåg 2 till 6 drabbar den nästan oskyddad befolkningen där,(om de "lyckats" med lockdownen, vilket inte gäller alla platser)?

Tror du inte att dessa smittvågor kommer att ge nya dödsfall?

Och tror du inte att konkurser och förstörelse av livsverk samt massarbetslöshet som en konsekvens av en ekonomisk depression kommer att resultera i dödsfall och en för tidig död för många?
Citera
Medlem
brainpools avatar
Citat:
wow,

103 döda på en lördag!

PÅ EN LÖRDAG!

Det exploderar nu!

Nej då. Det är efterrapportering från i påskas. Finns ingen anledning till oro. Efterrapporteringen på efterrapporteringen tar vi nästa helg. Lite som när vi fyller ladorna med minskad statsskuld.
Citera
2020-04-18, 16:06
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
wow,

103 döda på en lördag!

PÅ EN LÖRDAG!

Det exploderar nu!

Så länge folk ignorerar att hålla avstånd o inte undviker onödiga kontakter så kommer dödstalen bestå o stiga.

Corona döden tycks ofta vara välkommen o komma med en present i sin hand.

Få förstår att dess bästa vänner kan döda dem med en kram...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triumpf-Of-The-Ill
Vi har smittspårning via app och karantänregler som följs. Har jag suttit i närheten av någon som visat visat sig vara smittad mer än ett visst antal minuter så måste jag ha hemmakontor, testas och hålla mig undan folk till dess att provet visar negativt. Det blir inga större utbrott med detta på plats. Statsapparaten i Norge ljuger inte heller för sina medborgare. Sverige är ett jäkla u-land.
Exakt. Det finns massor av lösningar för att stoppa smittspridning och de fungerar i verkligheten. Sveriges idé om flockimmunitet är barbarisk. Det var så det gick till för hundra år sedan.
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moruroa
Det är enkelt att förstå. Det handlar om att ljuga med statistik. Se på denna graf:
https://www.youtube.com/watch?v=ox3DYB2iKpo

Citat:
Ursprungligen postat av sovandehalsar
Har Tegnell eller hans kollegor någonsin sagt att dödstalen ''planar ut'' alt. ''går ned''? Om så är fallet, var kan man hitta uttalandet?

Nä få dödstalen att gå ned,

det går nog tyvärr inte,

Helgstudion idag tid 21:05 vice statsepidemiolog ser nånting "planat ut" på nåt vis
https://www.svtplay.se/video/26232530/helgstudion/helgstudion-18-apr-09-00
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in