2020-04-18, 14:53
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Ja, jag tror också att Lennie främst går med på att umgås med henne för han orkar helt enkelt inte lyssna på henne debatera och argumentera för varför det är så sjukt synd om henne. Det tar alltid flera timmar också.

Mergim mår ju bra i både Lennie och Fridas sällskap för dessa två är positiva och energiska. Han mår inte bra i Amilias sällskap för hon är en dryg människa som ständigt nedvärderar honom och tilltalar honom som en 5-åring. Visst, han kan inte hantera bråk och han missuppfattar ofta det som sägs men jag tycker hon triggar igång det medvetet på ett diskret sätt.

Jag undrar om Fettot kommer klä ut sig ikväll på tonårsdiscot?

Mergim är så ung ännu och har inte riktigt fått koll på sina reaktioner. Ingen ursäkt men han har väl inte fått rätt stöd i att hantera sina reaktioner tidigare. Antar att han blir bemött med gap och skrik - det säger han ju också själv - så snart det blir konflikter. Ligger ju lite i nationaliteten. Nu tar både NP och Lennie tag i honom och hjälper honom att hantera det bättre.

Amilia gör så med alla, trycker på knappar för att provocera och se bättre ut.

Vad håller Julia på med nu? Satt hon inte nyss och jamsade med Amilia? Orkade inte lyssna för jag klarar inte av Amilia.
2020-04-18, 14:54
Medlem
123....s avatar
Kul att Julia låtsas bry sig om hur Jasmine har det med sitt förhållande till Martin ….
2020-04-18, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xrlpyt
Kontrasten till att Marcelo knullade den där tjejen i bikten samtidigt som Annica stod och bankade på dörren, och de var ändå ett par i flera år efter det.

Har för mig att dom till och med var förlovade vid det tillfället
2020-04-18, 14:56
Medlem
Varför säger Jas att hon är 25? När hon egentligen är 26.
2020-04-18, 14:57
Medlem
Summerof69Recklesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mscatzy
Amilla kladdar på alla hon kan komma åt eftersom hon inte får till det med någon annars. Ingen vill ju ha henne. Varför tror du hon gråter om att hon alltid kommer i andra hand. Troligtvis är det så på utsidan också av uppenbara orsaker. Hon fick ju betala en hantverkare med sex har hon själv berättat. Inget självvärde alls där. Och då måste hon förstöra för andra. Hon är sååååå glad att hon splittrade Jass och Martin. Nu fick hon känna sig viktig för att hon kunden "sno till sig uppmärksamhet" av en kille som var upptagen.

Som Jass säger: "Well done Amelia!"

Det är ingen nackdel att vara naiv som Jass. Bättre än kalkylerande och falsk. Tids nog växer hon, blir erfaren och förhoppningsvis inte bitter och elak av det. Vi har alla varit unga och naiva. Erfarenhet får man av livet och har man inte stött på motstånd så kanske det tar lite längre tid. De som säger att Jass är naiv för sin ålder är människor som har blivit bittra på livet på grund av dåliga erfarenheter. Alla kan välja hur de går ur en tuff erfarenhet. Gå vidare och skapa något nytt eller bli elak och bitter.

Jass är principfast. Jag gillar det. Och jag tycker hon resonerar bra om hela situationen. Och så får vi komma ihåg att hon inte har hela bilden. Bara fragment.

Bra och fint skrivet! Cred till dig.
2020-04-18, 14:57
Medlem
Blaisens avatar
Vafan håller BB på med nu då? Senaste frågan i appen: "Huset har inte haft någon borgmästare på ett tag, är det dags för en borgmästarinna i huset?"

Utan möjlighet att svara NEJ dessutom!

De vill ha Amilia som borgmästarinna då? Fine, gör så så är det färdigtittat för min del!
2020-04-18, 14:59
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Precis!
Nu fick ni så ni teg alla som säger att hon är lat, hon hjälper till lika mycket som alla andra, dessutom är hon smart och underhållande..
Viva Amilia!
Blääää för Jasmine!

Amilia är ABSOLUT nödvändig för att BB 2020 fortsatt ska vara watchable och inte trist som skit..
Gör er plikt gott folk och rösta ut Jasmine och rösta kvar Amilia

Tack på förhand ….

Eeeh? Har du dålig hörsel? Hon har till och med sagt själv att hon INTE hjälper till lika mycket som alla andra.

Jag har aldrig sett en så lat person i tv förut. Hon ropar ju på andra att hämta saker till henne för jämnan.
Latheten själv.
2020-04-18, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sklurk
Amilia tömmer diskmaskinen. Hon måste VERKLIGEN vilja vara kvar om hon går till sånna extrema längder för att vinna poäng!

Lennie sa åt henne att göra det! Bra gjort Lennie!

Amilia är en tjej som tror att hon blir mindre ful om hon lyckas hångla med en upptagen kille, som dessutom har en snygg tjej. En sån tjej som Amilia kommer aldrig nån vart med killen och får aldrig personen men hon nöjer sig med att iaf få något.

Dom här killarna som råkar ut för henne mår dåligt efteråt, blir äcklade, därav att han kanske förträngt kyssarna. Har träffat några sådana tjejer i mitt liv.

Jag tycker det va bra att Jasse sa att man har ansvar mot alla kvinnor, man gör inte så som hon gjorde. Hon njöt ju verkligen av att göra det just bakom ryggen på Jasse. Det kryper i mig när man på riktigt ser va hon är för sorts människa. Tycker ändå synd om henne, pga att hon måste klänga och tvinga sig på män för att få nån sorts närhet.
2020-04-18, 15:00
Medlem
Ofcoursemyhorses avatar
Big Brother är fan dumma i huvudet. En omröstning om man vill ha en borgmästarinna, men man kan bara svara "ja", fast på tre olika sätt. Kul demokrati, era pajasar.
2020-04-18, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaisen
Vafan håller BB på med nu då? Senaste frågan i appen: "Huset har inte haft någon borgmästare på ett tag, är det dags för en borgmästarinna i huset?"

De vill ha Amilia som borgmästarinna då? Fine, gör så så är det färdigtittat för min del!

Att inte rösta på något av alternativen är ett nej. Strunta i dom där löjliga knapparna. 😬
2020-04-18, 15:04
Medlem
Har dom fått mer information om corona eller varför har dom först idag insett att festivaler osv inte blir av?
2020-04-18, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaisen

Bara att kommentera på deras inlägg vi INTE vill se henne som borgmästarinna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in