Citat:
Ursprungligen postat av
Blaisen
JA! Hon förstör hela hans upplevelse av BB. Visst, han har ett eget ansvar att säga ifrån men skulle man själv orka när det innebär en 3-timmarsdiskussion oavsett om man säger ifrån eller låter henne vinna? Det är psykologisk krigföring och han har helt klart bakomliggande trauman som gör att han ogillar fulla människor och tvångsnärhet så passionerat.
Mergim går att hantera lättare och han verkar iaf ha lite självinsikt och intresse i att faktiskt bli trevligare.
Amilia MÅSTE ut på måndag!
Ja, jag tror också att Lennie främst går med på att umgås med henne för han orkar helt enkelt inte lyssna på henne debatera och argumentera för varför det är så sjukt synd om henne. Det tar alltid flera timmar också.
Mergim mår ju bra i både Lennie och Fridas sällskap för dessa två är positiva och energiska. Han mår inte bra i Amilias sällskap för hon är en dryg människa som ständigt nedvärderar honom och tilltalar honom som en 5-åring. Visst, han kan inte hantera bråk och han missuppfattar ofta det som sägs men jag tycker hon triggar igång det medvetet på ett diskret sätt.
Jag undrar om Fettot kommer klä ut sig ikväll på tonårsdiscot?