2020-04-18, 13:39
Medlem
hoppas julia får frågor om amilia så amilia kan se igenom henne för jävlar vad ryssen är falsk just nu
2020-04-18, 13:39
Medlem
Chandler Bings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willos
och julia visste om detta men nu målar dom naglar tillsamans så, din poäng är?
Dåligt av ALLA som visste men inget sa. Situationen av att sitta instängd betyder att Jasmine tar stolliga beslut. Hade hon varit i ett normalt liv utanför så hade hennes beslut varit helt annorlunda. Det är jag 100% säker på. Julia hade inte varit ett alternativ att måla naglar med.
2020-04-18, 13:41
Medlem
mscatzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodar
Si sådär 24h senare vill jag ta upp det här "triangeldramat".

Martin har det yttersta ansvaret, dock tycker jag såhär: Amilia är medveten om att Martin har en "flickvän", som hon dessutom känner väldigt väl. Så jo, hon kan inte gå fläckfri ur det här.

Jassa bör gå och gulla med Martin nu, så kommer snart Amilia att baktala Jassa och säga "hur kan hon förlåta den otrogna killen? Hon har ingen självrespekt". Fel, det är du din feta blåval som saknar självrespekt som kysser en upptagen kille.

Amilla kladdar på alla hon kan komma åt eftersom hon inte får till det med någon annars. Ingen vill ju ha henne. Varför tror du hon gråter om att hon alltid kommer i andra hand. Troligtvis är det så på utsidan också av uppenbara orsaker. Hon fick ju betala en hantverkare med sex har hon själv berättat. Inget självvärde alls där. Och då måste hon förstöra för andra. Hon är sååååå glad att hon splittrade Jass och Martin. Nu fick hon känna sig viktig för att hon kunden "sno till sig uppmärksamhet" av en kille som var upptagen.

Som Jass säger: "Well done Amelia!"

Det är ingen nackdel att vara naiv som Jass. Bättre än kalkylerande och falsk. Tids nog växer hon, blir erfaren och förhoppningsvis inte bitter och elak av det. Vi har alla varit unga och naiva. Erfarenhet får man av livet och har man inte stött på motstånd så kanske det tar lite längre tid. De som säger att Jass är naiv för sin ålder är människor som har blivit bittra på livet på grund av dåliga erfarenheter. Alla kan välja hur de går ur en tuff erfarenhet. Gå vidare och skapa något nytt eller bli elak och bitter.

Jass är principfast. Jag gillar det. Och jag tycker hon resonerar bra om hela situationen. Och så får vi komma ihåg att hon inte har hela bilden. Bara fragment.
2020-04-18, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sodar
Jag förstår vad du menar, men tycker hon har ett ansvar gentemot Jasmine (dock inte lika stort som Martin givetvis). Med tanke på att hon och Jassa känner varandra. Tror dessutom inte att Amilia egentligen hade något emot Jassa heller under den perioden? Inte mer än att de tillhörde olika "lag".

Men det hör till det vanliga att man tycker olika i situationer som dessa.

Som du säger, handlar om ens moral. Hon har klängt något fruktansvärt på Martin.

Amilia kunde kommit lindrigt undan om det var så att Amilia t.ex. träffar Martin på krogen och Martin säger "jag har flickvän" och Amilia struntar i det då hon ändå inte känner tjejen, där landar ansvaret fullt ut på Martin och det blir endast en fråga om moral. Nu låter det kanske som jag säger emot mig själv, men syftar på att Amilia känner Jassa och under en perioden som sagt så var det inget hat emellan dem
Hon har inget ansvar gentemot Jasmine, det är det Martin som har. I grund och botten handlar det om moral, och alla vet ju att var man har sin moral är högst individuellt. Hon och Jasmine känner varandra, ja. Men det är inte så att de är eller har varit speciellt nära, någonsin. Jag har personligen knappt sett dem prata, så att dra "vän-kortet" är inte helt fair.

Jag hade inte gjort som Amilia, nej, men skulle aldrig lägga skulden på henne heller. Martin har flörtat med henne, han har uppmuntrat henne. Att sedan lasta henne för att hon "gör ett move" när han till och med sagt (då, alltså) att han "vill lämna saker lite öppet" med Jasmine är faktiskt ganska orättvist.
2020-04-18, 13:44
Medlem
Chandler Bings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mscatzy
Amilla kladdar på alla hon kan komma åt eftersom hon inte får till det med någon annars. Ingen vill ju ha henne. Varför tror du hon gråter om att hon alltid kommer i andra hand. Troligtvis är det så på utsidan också av uppenbara orsaker. Hon fick ju betala en hantverkare med sex har hon själv berättat. Inget självvärde alls där. Och då måste hon förstöra för andra. Hon är sååååå glad att hon splittrade Jass och Martin. Nu fick hon känna sig viktig för att hon kunden "sno till sig uppmärksamhet" av en kille som var upptagen.

Som Jass säger: "Well done Amelia!"

Det är ingen nackdel att vara naiv som Jass. Bättre än kalkylerande och falsk. Tids nog växer hon, blir erfaren och förhoppningsvis inte bitter och elak av det. Vi har alla varit unga och naiva. Erfarenhet får man av livet och har man inte stött på motstånd så kanske det tar lite längre tid. De som säger att Jass är naiv för sin ålder är människor som har blivit bittra på livet på grund av dåliga erfarenheter. Alla kan välja hur de går ur en tuff erfarenhet. Gå vidare och skapa något nytt eller bli elak och bitter.

Jass är principfast. Jag gillar det. Och jag tycker hon resonerar bra om hela situationen. Och så får vi komma ihåg att hon inte har hela bilden. Bara fragment.
Kunde inte ha sagt dessa ord bättre själv. Amilia är ond.
2020-04-18, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaisen
Kan någon förklara Julia för mig? Spelade hon ett spel med Amilia när hon är bästis med henne men samtidigt ger henne 2 poäng? Hon sa ju till Sami och Jessica att nu är det Amiia som ska ut efter att de blev så lurade när Alex åkte ut. Att hon t o m kan verka vara bästis med Amilia. Vill inte tro att hon är så blåst att hon går på allt Amilia säger?

Tål inte se Amilias nöjda flin idag, hennes ständigt pågående försök att TA på Lennie trots att han backar undan. Hon fattar verkligen INGENTING!

Jasmine känner sig dum, superdum, kan förstå henne mycket väl. Martin har pratat om hur lojal han är, att han inte vill att hon håller på med någon sen får hon veta att han strulat med Amilia (på Amilias initiativ) vid iaf två tillfällen och att hon fått hintar om det för flera veckor sedan när hon fick frågor från tittarna. Det är ju därför hon vill hålla sig från Martin OCH Amilia.
Jessica?

Ja, jag tror Julia spelar för hon vill ha bra relation med alla i huset så risken minskar att de nominerar henne. Nu blev hon ju nominerat för att Jasmine, Martin och Frida inte gick att rösta på och de i rosa rum endast kunde rösta på varandra eller på Sami och Julia.

Lennie är en toffel som springer efter Amilia konstant, men innerst inne är rädd för henne. Speciellt när hon ställer till med en scen och gråter ut i flera timmar tilla hon lyckas manipulerar honom.
Är det bara jag som tycker det är konstigt hur Amilia påstår att Lennie alltid springer efter Mergim så hon inte får någon tröst, men i själva verket är Lennie alltid på hennes sida i alla bråk och Lennie kan spendera tre timmar med att trösta henne när hon och Mergim har bråkat. Har aldrig sett honom trösta Mergim eller springa efter Mergim när det varit tjafs mellan honom och Amilia? Men ja, självinsikten hos kossan är noll. Hon påstår till och med Lennie inte vill sitta med henne men hon glömmer bort att han alltid sitter och lyssnar på henne när hon håller sina långa monologer.

Vilka frågor har ni ställt till Julia och Mergim? Jag har svårt att komma på bra frågor till dem.
2020-04-18, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chandler Bing
Kunde inte ha sagt dessa ord bättre själv. Amilia är ond.
Amilia är inte ond för att Jasmin inte har en hjärna.
2020-04-18, 13:46
Medlem
Chandler Bings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willos
Amilia är inte ond för att Jasmin inte har en hjärna.
Har du inte tittat på big brother i år?
2020-04-18, 13:46
Medlem
Äntligen hemma igen 🤗 har bara skummat genom era kommentarer..
Amilia måste ut på måndag det kommer jag inte att ändra mig på..Sen gråter jag inte om Jassa åker..nu får jag gå genom Insta och kolla efter klipp...
2020-04-18, 13:47
Medlem
123....s avatar
Har Martin ångest i dag eftersom han ligger i fosterställning i bingen i sovrummet?
2020-04-18, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chandler Bing
Har du inte tittat på big brother i år?

jo sen början har jag insett att jasmin inte haft någon hjärna o tänka med, det går in ur ena örat och ut ur det andra.
2020-04-18, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Har Martin ångest i dag eftersom han ligger i fosterställning i bingen i sovrummet?

Fattar inte varför BB väcker honom klockan är 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in