2020-04-18, 14:12
Medlem
Vad är detta? Det är ju omöjliga siffror. 111 döda, varför släpper man fram eftersläpningarna just en lördag när man kan nöja sig med nya döda? What the fucking fuck är det frågan om? Jag har ju själv satt det till 50 döda bästa scenariot och 70 döda i värsta scenariot. AVGÅ!!!!
Citera
2020-04-18, 14:12
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Jag skulle vilja ta mig en gissning idag. Jag tror på ca 50. Och jag kan nästan svära på att du har fel. Det ligger redan nu 40 fall och väntar. Fall som redan blivit registrerade av C19 men som kom lite för sent för FoHM och sedan kanske 10 ny i dag. Så 50 nya på FoHM, färre på C19.

Vi hade båda fel.....
Citera
2020-04-18, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Jag tycker man ska vara försiktig gällande barn kan smittas eller inte. Man vet inte hur deras immunsystem längre fram kommer att reagera på att ha haft detta virus och vad som kommer hända i deras kroppar om de får viruset.

En annan förklaring är att småbarn ofta blir snuviga av andra coronavirus, sådana som funnits länge och som bara ger förkylningar. Deras immunförsvar klarar därför av att bekämpa även det nya coronaviruset bättre.

Att en låg andel barn diagnosticerats med covid-19 kan också ha påverkats av att färre blivit testade då deras symptom varit milda.

Den nya studien konstaterar också att det hos barn med milda covid-19-symptom sannolikt inte är nödvändigt att göra lungröntgen eller datortomografi.

Det finns också ett stort mörkertal ibland barnen, där många får så milda symtom så de inte ens testas. Det är nytt virus och man har sett att många som genomgått viruset fått en del påverkan på sina lungor. Jag har förstått att effekten av skolstängning är väldigt liten på smittspridningen, men forskningen kan inte veta än vilka effekter vi har efter vi haft viruset. Det är ett stort mörkertal bland hela befolkningen och bland barn också, därför anser jag att man alltid ska ha försiktighetsprincipen.
FHM håller inte med dig, dom har uttalat på PK att dom tror det kan vara en fördel för barn att bli smittade.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Jag tror på 43 eller 34. Mer åt 34 isch

Då kom jag närmare. Men 111 - det hade jag inte trott!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Nej jag kollade dina inlägg. Du var bara okunnig. Opiatförskrivningen har väl ingenting med kunskapsnivån att göra? Och precis som jag skriver. Du har en svartvit omogen bild av världen, likt ett barn, och har svårt att förstå att världen är inte bara si eller så.

Som entusiastisk Trumpanhängare är det klart att du försvarar deras u-landmässiga sjukvårdssystem. De flesta ser stora brister i detta, jag beklagar om du saknar förmåga att analysera och jämföra. Det blir svårare då.

Jag har aldrig påstått att USA inte har duktigt folk inom medicin, det är inte det som diskuteras. Corona-krisen blottlägger landets bristande politik på detta område, ifrågasätts endast av den mest fanatiska Murica First-skocken.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
jag hade totalt fel. Men Corona Bob Tegnell sa ju nu att allt skulle plana av och bli bra. Verkar inte som att så sker!

Precis, han kanske menar att de har planat ut bland de yngre, vem vet hur snubben tänker? Nu kan man läsa idag att en majoritet, 63,5 procent, av de avlidna är personer över 80 år.
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jag vet att Sverige länge har varit ett land styrt av tomtar, på många sätt ett dåligt skämt i världen. Något man under senare år har fått skämmas för.
Fast detta. Hanteringen av denna epidemin är så under all kritik. Så uruselt dåligt skött att det förvånar även mig.

Är viruset så illa som det tycks så hade det inte spelat såstor rill vad Sverige gjort. Det som skulkle gjorts annorlunda är åren innan detta. Pengarna som lagts på att sponsra islamistiska organisationer i och utanför landet. Jämställdhetsöverdrifterna, Invandringen och dess efterföljande brottslighetskostnader. DET är vad som kostat och där pengarna skulle lagts på att bygga upp Sveriges infrastruktur, äkdrevård, Sjukvård och skola.

Vad som sker nu kan man väl bara säga att de inte skulle behandlatfolket som mindre vetande utan direkt gått ut med virusets dödlighet och allvarliga konsekvenser istället för att invagga folk i en falsk säkerhet. Denna falska säkerhet förstör för både regering och landet i övrigt.

De skulle direkt gått ut med att 10 000 tals människor kan komma att dö av detta och sedan med en väl förbered vårdapparat kunnat ta hand om ALLA unga som gamla och iaf gett dessa en chans att överleva intensivvårdsbehandling..nu får inte ens en del den chansen.

Men utan pengar kunde Sverige inte göra något annat än att så fort som möjligt smitta ner hela befolkningen och ta konsekvenserna..Dock måste dödssiffrorna ner och det löste man genom att vägra 70+ vård i många fdall och att inte testa folk så att deras dödsorsaker blir annan än corona.

Myglet är det värsta samt att man slarvat bort pengar på invandring som inte behövs. Utvisningar av kriminella skulle gjorts direkt då folk visat vilka de är..Bra eller usla medborgare.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det finns ingen garanti för immunitet och det finns heller inga bevis för att man smittas i matbutiken:

[i]"So far, no transmission of the virus in supermarkets, restaurants or hairdressers has been proven," explained Bonn virologist Hendrik Streeck on the ZDF Markus Lanz talk show.

... textmassa ej på svenska ...

...
Ok, så man smittas inte och man blir inte heller immun. Viruset är kanske rent utav inbillat?
Intresseklubben noterar.
Citera
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsajtmedlem
Man vill undvika att fylla IVA då det skulle se mycket illa ut så folk nekas syrgas för att hålla nere antalet?

Du behöver inte hamna på IVA för att få syrgas, det finns det rikligt av i hela sjukhuset.
Citera
2020-04-18, 14:14
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Herregud vilka COVID-19 siffror idag! Nu dör folk som flugor på sjukhusen.

Jo, men att det skulle bli så var väl rätt förväntat? Även om ökningen av de som läggs in på sjukhus har bromsat in något, så kommer många av de som intensivvårdas att dö. Många svårt sjuka har legat inne två-tre veckor vilket innebär att dödstalen lär fortsätta att öka, även om smittkurvan planar ut och även om antalet nya IVA-patienter/dag skulle minska.
Citera
Medlem
Citat:
WHO: Inga bevis för immunitet mot covid-19
https://www.friatider.se/who-inga-bevis-immunitet-mot-covid-19
Citera
Medlem
Jon.Holmss avatar
111 nya döda i Sverige idag enligt SVT. 111!!!???

Och det värsta är att många svenskar tror att pandemin är över nu eftersom FHM har sagt så flera gånger med hjälp av falska siffror.

Fy fan, nu misstänker jag att det kommer gå riktigt åt helvete för Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in