Citat:
Ursprungligen postat av
mscatzy
Amilla kladdar på alla hon kan komma åt eftersom hon inte får till det med någon annars. Ingen vill ju ha henne. Varför tror du hon gråter om att hon alltid kommer i andra hand. Troligtvis är det så på utsidan också av uppenbara orsaker. Hon fick ju betala en hantverkare med sex har hon själv berättat. Inget självvärde alls där. Och då måste hon förstöra för andra. Hon är sååååå glad att hon splittrade Jass och Martin. Nu fick hon känna sig viktig för att hon kunden "sno till sig uppmärksamhet" av en kille som var upptagen.
Som Jass säger: "Well done Amelia!"
Det är ingen nackdel att vara naiv som Jass. Bättre än kalkylerande och falsk. Tids nog växer hon, blir erfaren och förhoppningsvis inte bitter och elak av det. Vi har alla varit unga och naiva. Erfarenhet får man av livet och har man inte stött på motstånd så kanske det tar lite längre tid. De som säger att Jass är naiv för sin ålder är människor som har blivit bittra på livet på grund av dåliga erfarenheter. Alla kan välja hur de går ur en tuff erfarenhet. Gå vidare och skapa något nytt eller bli elak och bitter.
Jass är principfast. Jag gillar det. Och jag tycker hon resonerar bra om hela situationen. Och så får vi komma ihåg att hon inte har hela bilden. Bara fragment.
Håller med dig! Tvivlar dock på att det om hantverkaren och Amilia ens är sant, om inte hantverkaren var en överviktig 50-åring utan möjlighet att få till det annat än om han betalar för det! Hon är en vidrig person, inifrån och ut. Jasmine är omogen och har inte så mycket livserfarenhet när det gäller förhållanden trots sina 26 år. Martin är erfaren och har kanske rave-drogat sönder sin hjärna så därför han blir så vansinnigt seeeeeg på alkohol? Han är ju seg i talet som nykter.
Varje gång Jass vråkar rakt ut på fyllan eller när hon är arg och drar sina, "jag hatar dig" det är över" osv osv tappar hon mig men idag har hon varit sansad och jag gillar hur hon resonerat hittills. Martin ligger under täcket och trycker som en liten fegis. Säkert bakfull som fan också.
Att som Amilia kalla folk lågbegåvade borde väcka reaktioner hos produktionen också. Minns andra eller tredje säsongen när någon sa CP hela tiden, det tog Adam - rest his soul - upp i liven och förmanade att det INTE var okej att säga. Malin är så fjantigt vek att det bara är löjligt.