2020-04-18, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaisen
Kan någon förklara Julia för mig? Spelade hon ett spel med Amilia när hon är bästis med henne men samtidigt ger henne 2 poäng? Hon sa ju till Sami och Jessica att nu är det Amiia som ska ut efter att de blev så lurade när Alex åkte ut. Att hon t o m kan verka vara bästis med Amilia. Vill inte tro att hon är så blåst att hon går på allt Amilia säger?

Tål inte se Amilias nöjda flin idag, hennes ständigt pågående försök att TA på Lennie trots att han backar undan. Hon fattar verkligen INGENTING!

Jasmine känner sig dum, superdum, kan förstå henne mycket väl. Martin har pratat om hur lojal han är, att han inte vill att hon håller på med någon sen får hon veta att han strulat med Amilia (på Amilias initiativ) vid iaf två tillfällen och att hon fått hintar om det för flera veckor sedan när hon fick frågor från tittarna. Det är ju därför hon vill hålla sig från Martin OCH Amilia.

Jag tror att hon stundvis trivs med Amilia men att hon är lojal till FAML-planen ändå, framförallt då hon vill vara lojal mot Sami. Men hade det gått att rösta på Martin så hade hon kanske gjort det med en poäng eftersom han sagt att han hatar henne och är öppen med att han egentligen inte vill ha henne kvar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mscatzy
Amilla kladdar på alla hon kan komma åt eftersom hon inte får till det med någon annars. Ingen vill ju ha henne. Varför tror du hon gråter om att hon alltid kommer i andra hand. Troligtvis är det så på utsidan också av uppenbara orsaker. Hon fick ju betala en hantverkare med sex har hon själv berättat. Inget självvärde alls där. Och då måste hon förstöra för andra. Hon är sååååå glad att hon splittrade Jass och Martin. Nu fick hon känna sig viktig för att hon kunden "sno till sig uppmärksamhet" av en kille som var upptagen.

Som Jass säger: "Well done Amelia!"

Det är ingen nackdel att vara naiv som Jass. Bättre än kalkylerande och falsk. Tids nog växer hon, blir erfaren och förhoppningsvis inte bitter och elak av det. Vi har alla varit unga och naiva. Erfarenhet får man av livet och har man inte stött på motstånd så kanske det tar lite längre tid. De som säger att Jass är naiv för sin ålder är människor som har blivit bittra på livet på grund av dåliga erfarenheter. Alla kan välja hur de går ur en tuff erfarenhet. Gå vidare och skapa något nytt eller bli elak och bitter.

Jass är principfast. Jag gillar det. Och jag tycker hon resonerar bra om hela situationen. Och så får vi komma ihåg att hon inte har hela bilden. Bara fragment.

Du får det att låta som att Jasmine är 14. Hon ÄR 26 men beter sig som 14.. Skriker och stampar i marken som ett ilsket får så fort något går emot henne. Hon skriker könsord till folk och kallar dem fula när hon blir arg. Det är ett vidrigt beteende rakt igenom. Borderline-crazy.
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mscatzy
Amilla kladdar på alla hon kan komma åt eftersom hon inte får till det med någon annars. Ingen vill ju ha henne. Varför tror du hon gråter om att hon alltid kommer i andra hand. Troligtvis är det så på utsidan också av uppenbara orsaker. Hon fick ju betala en hantverkare med sex har hon själv berättat. Inget självvärde alls där. Och då måste hon förstöra för andra. Hon är sååååå glad att hon splittrade Jass och Martin. Nu fick hon känna sig viktig för att hon kunden "sno till sig uppmärksamhet" av en kille som var upptagen.

Som Jass säger: "Well done Amelia!"

Det är ingen nackdel att vara naiv som Jass. Bättre än kalkylerande och falsk. Tids nog växer hon, blir erfaren och förhoppningsvis inte bitter och elak av det. Vi har alla varit unga och naiva. Erfarenhet får man av livet och har man inte stött på motstånd så kanske det tar lite längre tid. De som säger att Jass är naiv för sin ålder är människor som har blivit bittra på livet på grund av dåliga erfarenheter. Alla kan välja hur de går ur en tuff erfarenhet. Gå vidare och skapa något nytt eller bli elak och bitter.

Jass är principfast. Jag gillar det. Och jag tycker hon resonerar bra om hela situationen. Och så får vi komma ihåg att hon inte har hela bilden. Bara fragment.

Håller med dig! Tvivlar dock på att det om hantverkaren och Amilia ens är sant, om inte hantverkaren var en överviktig 50-åring utan möjlighet att få till det annat än om han betalar för det! Hon är en vidrig person, inifrån och ut. Jasmine är omogen och har inte så mycket livserfarenhet när det gäller förhållanden trots sina 26 år. Martin är erfaren och har kanske rave-drogat sönder sin hjärna så därför han blir så vansinnigt seeeeeg på alkohol? Han är ju seg i talet som nykter.
Varje gång Jass vråkar rakt ut på fyllan eller när hon är arg och drar sina, "jag hatar dig" det är över" osv osv tappar hon mig men idag har hon varit sansad och jag gillar hur hon resonerat hittills. Martin ligger under täcket och trycker som en liten fegis. Säkert bakfull som fan också.

Att som Amilia kalla folk lågbegåvade borde väcka reaktioner hos produktionen också. Minns andra eller tredje säsongen när någon sa CP hela tiden, det tog Adam - rest his soul - upp i liven och förmanade att det INTE var okej att säga. Malin är så fjantigt vek att det bara är löjligt.
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willos
Amilia är inte ond för att Jasmin inte har en hjärna.

Amilia är ond OCH Jass har ingen hjärna.
2020-04-18, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejenduvillha
Du får det att låta som att hon är 16. Hon är 26 men beter sig som 14.. Skriker och stampar i marken som ett ilsket får så fort något går emot henne. Hon skriker könsord till folk och kallar dem fula när hon blir arg. Det är ett vidrigt beteende rakt igenom. Borderline-crazy.

super chockad hur lungt hon hanterat denna situation ändå.
2020-04-18, 13:54
Medlem
Chandler Bings avatar
Amilia säger att hon varit inne i bikten och frånsäger allt ansvar i detta! Är hon dum? Hon visste ju att det var nåt på gång. Martin har gjort fel absolut. Det är Amilia jag tycker beter sig jävligt illa. Martin kan jag diskutera nån annan gång, han är körd.
2020-04-18, 13:55
Medlem
fest idag, alex,victoria,anty,glasman,lisa :P
så dom som vill träffa dom ska åka hem till alex
2020-04-18, 13:55
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Jessica?

Ja, jag tror Julia spelar för hon vill ha bra relation med alla i huset så risken minskar att de nominerar henne. Nu blev hon ju nominerat för att Jasmine, Martin och Frida inte gick att rösta på och de i rosa rum endast kunde rösta på varandra eller på Sami och Julia.

Lennie är en toffel som springer efter Amilia konstant, men innerst inne är rädd för henne. Speciellt när hon ställer till med en scen och gråter ut i flera timmar tilla hon lyckas manipulerar honom.
Är det bara jag som tycker det är konstigt hur Amilia påstår att Lennie alltid springer efter Mergim så hon inte får någon tröst, men i själva verket är Lennie alltid på hennes sida i alla bråk och Lennie kan spendera tre timmar med att trösta henne när hon och Mergim har bråkat. Har aldrig sett honom trösta Mergim eller springa efter Mergim när det varit tjafs mellan honom och Amilia? Men ja, självinsikten hos kossan är noll. Hon påstår till och med Lennie inte vill sitta med henne men hon glömmer bort att han alltid sitter och lyssnar på henne när hon håller sina långa monologer.

Vilka frågor har ni ställt till Julia och Mergim? Jag har svårt att komma på bra frågor till dem.

Hahahaha! Menar så klart Jasmine - har gjort en liten editering.

Jag har sett Lennie gå efter Mergim också och prata med honom också bara det att han inte tar flera timmar av Lennies tid i anspråk som Amilia gör. Det hon gör är en sjuk utmattningskampanj. Hon säger själv att han inte vill, varför - VARFÖR - fortsätter hon då jaga honom?
2020-04-18, 13:59
Medlem
typ 7e gången julia får detta förklarat för sig hahahaha ändå ikväll kommer hon fråga
" vad hände igår egentligen varför börja ni tjaffsa "
2020-04-18, 14:00
Medlem
Batoss avatar
Finns inget värre att lyssna på än då TÖNT Amilia iklädd sin offerkofta rabblar på. Skönt det blev censur.

Edit: Here we go again... Stänger av ljudet nu.
2020-04-18, 14:00
Medlem
Blaisens avatar
Men Amilia för FAAN! "Du har ingen rätt att kalla mig för något annat än mitt namn"...eeh..det kom ju från rätt trut!
2020-04-18, 14:02
Medlem
Alltså jag avskyr Amilia precis som alla andra men om vi röstar ut alla jobbiga idioter så blir det ju bara mesar kvar, då blir ju programmet riktigt tråkigt.
Rädda kvar blåvalen!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in