2020-04-18, 11:44
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelofeverything
Precis samma sak kan man applicera på allt..en gammal bil är dyrare att hålla på att laga! Bättre köpa nytt. Bilar från Japan, folk från div krigshärjade delar..
Synd bara att garantin är lite sisådär på människor 🤪
Gamla Greta 87 eller Sven 92, är redan förbrukade o välskrivna. Endast släkt o ev kvarvarande vänner sörjer!
Sådan är sanningen, tycker bara de kunde förmedla den lite bättre..och vara mer frikostiga med förskrivning av sk palliativ läkemedel..men förmodligen finns inte resurser till det..( lex handsprit mm)🤔

Ja det är oerhört cyniskt och inte ens väl dold agenda. Just skyddet mot de äldre behöver kraftigt ökas omedelbart
Citera
2020-04-18, 11:45
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Att ni inte tröttnar. Fortfarande håller massa stollar på med att göra helt meningslösa jämförelser mellan olika länder. Detta trots att alla vet att det inte går att jämför mellan olika länder. Det enda som räknas i slutänden är hur respektive land klarade sig. Det länder som har haft en stenhård karantän har haft det för att sjukvården ska hinna med inte för att förhindra spridningen.

Alla vet att spridningen inte går att stoppa möjligen kan man sakta ner den. Problemet är att så snart man släpper på karantänen så tar spridningen ny fart och allt fler blir smittade och allt fler kommer att dö på grund av Covid. Vi ser nu hur allt fler släpper på sina karantäner vilket kommer att leda till fler sjuka och fler döda.

I slutänden kommer vi troligen att hamna på likartade dödstal. I Sverige har vi lyckats att hålla sjukhusen öppna och inte gått över kapaciteten. Vi bör rimligen vara i ett hyfsat läge jämför med en del andra länder som valt karantänstrategin då vi rimligen har haft en större andel som blivit smittade något som återstår i dessa länder

Hur läget ser ut efteråt är det ju ingen som vet varför försiktighetsprincipen måste råda. Varför är det så svårt att förstå?

Naturligtvis MÅSTE man jämföra med andra länder, även om det kan bli missvisande i vissa fall. Förnuftet bör ju ge vid handa att jämförelser mellan Sverige, Danmark, Norge och Finland bör ligga inom felmarfinalen då våra länder är betydligt mer lika än många andra länder ute i världen.

Varför är det så svårt att begripa?
Citera
2020-04-18, 11:45
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ytterligare sju personer har dött av covid-19 i Skåne, meddelar regionen.

Antalet dödsfall är nu 45, enligt ett pressmeddelande.

https://www.expressen.se/kvallsposten/sju-nya-coronadodsfall-i-skane-/
Citera
2020-04-18, 11:46
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
En fråga till er som tycker att FHM strategin är bra och fungerar

Vad exakt går FHM´s strategi ut på dvs vad är målet med den? Kan inte någon av er berätta detta för jag får inte ihop det, kalla mig dum men så är det.
Citera
2020-04-18, 11:46
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Boris kom hem...
Bara 20 % av de som hamnar på intensivvård i Sverige dör.

Orsaken till de "bra siffrorna" är följande:

Citat:
Larm om att patienter prioriteras bort – IVO gör tillsyn på Karolinska

Vårdpersonal i Stockholm larmar om att patienter i behov av intensivvård prioriteras bort – trots att det finns lediga platser. Nu inleder IVO en tillsyn på Karolinska universitetssjukhuset.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/larm-om-att-patienter-prioriteras-bort-ivo-gor-tillsyn-pa-karolinska

Allt är inte som det förefaller att vara vid första anblicken.
Citera
2020-04-18, 11:47
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Det du missar, i din obscenitet och bortsett från den extremt äckliga människosyn som i sig kvalificerar dej för avrättning, är att dessa oönskade eller för att använda ett PK-uttryck "icke-samhällsviktiga" personer har en relation till dem som i sin tur ÄR samhällsviktiga.

De skitmänniskor som man vill bli av är bror, syster, kusin, far, mor, farfar, mormor, moster, morbror eller nära vän till någon samhällsviktig person.

De här skitmänniskor som mördare som du, Adolf Tegnell och Kim Jong-Löfven är ok man gör sig av med, kommer påverka resten av samhället. Och det kommer finnas VÄLDIGT många som kommer vakna och inse folkmordet som pågår. Och alla skyldiga kommer straffas. Inklusive skitstövlarmördare som du.
Jag tycker att du ska anstränga dig med att läsa ordentligt där det jag skrev var ett uttryuför Sveriges strategi och hur de gör kostnadsanalyser där begrepp som QALY mm spelar in. Omedelbar ursäkt bör du ge mig eftersom jag absolut inte vill förknippas med de åsikterna!!!!!!!
Citera
2020-04-18, 11:47
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
Vad tror ni, finns det överhuvudtaget någon mild variant av covid19? Eller har de bara inte fått den "riktiga" ännu?

Man hör/läser om många som säger att det här var ingenting utan som en vanlig förkylning och sen några dagar/veckor senare ligger de på IVA eller dör.
Det är ju så att människor reagerar olika på viruset. Alla har ju olika förutsättningar och blir olika svårt sjuka.
Citera
2020-04-18, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Allt mer tyder dessutom på att sars2 är tillverkat i lab. CIA utreder nu den saken enligt CNN.

Personligen tror jag att kineserna försökt tillverka ett vaccin mot HIV, som sedan läckt ut av misstag. Det skulle förklara varför det hölls en konferens där om effekterna av en pandemi, där även Bill Gates deltog.

Lägger vi till att viruset verkar lägga sig latent, så står hoppet till effektiva bromsmediciner. Om världen skulle hamna i det läget kan vi snacka om att världsledarna har punggrepp på oss, även om jag inte tror att det var avsikten från början.

.. Ja, det är mina spekulationer. Dock inte direkt utan underlag.

Vi vet att vi lever i vilddjurets tid, så kanske bäst att vara uppmärksam trots allt... Kanske. Inte för att det spelar någon roll i evigheten, hem ska vi ju oavsett.

Tegnell är väl en tacksam syndabock innan detta är över, tror jag.

Ja Tegnell kommer hudflängas av vänstern när S tycker att det blir för hett, det kommer vara ett före och ett efter

Jag tror det är ett biologiskt stridsmedel. Dom tog en corona-sträng och har bio-engineed den.

Det räcker ju med att titta på hur det uppför sig - asymtomatiskt spridning, överlever i dagar på ytor, ger sig på olika organ osv.

Indierna sa ju tidigt att det fanns DNA bitar från HIV i viruset.

Nu skall man medicinera med tuberkulos och ebola medicin.

Kina får förhoppningsvis ett helvete efter detta, USA, FRankrike, UK mfl. börjar vända blickarna dit nu.
Citera
2020-04-18, 11:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Jag tycker att du ska anstränga dig med att läsa ordentligt där det jag skrev var ett uttryuför Sveriges strategi och hur de gör kostnadsanalyser där begrepp som QALY mm spelar in. Omedelbar ursäkt bör du ge mig eftersom jag absolut inte vill förknippas med de åsikterna!!!!!!!

Hur fan ska jag veta det. Du förklarar vad strategin går ut på och det lät som att det var något du höll med om. Om så inte är fallet har jag missförstått och ber om ursäkt. Men önskan om att de ska straffas gäller fortfarande alla som delar dessa åsikter.
Citera
2020-04-18, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Håller helt med de måste bevakas stenhårt vi kan inte lita på Kina.

Det enklaste blir om man kraschar Kina i denna depression.

Då klarar sig resten av världen och Kina åker tillbaka till stenåldern.
Citera
2020-04-18, 11:50
Medlem
CityBangBangs avatar
Här har vi en ung tjej som är tuff, trots långt gången leukemi och hon håller på och tar farväl av världen.. och det med en fest
Ett ansikte; inte bara en i mängden med underliggande sjukdom

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Op9AyA/rebecca-23-jag-kommer-snart-att-do-fragan-ar-bara-av-vad
Citera
2020-04-18, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Problemet med lockdown som jag ser det, är att man sätter ett plåster på en varböld som inte blir bättre av att stängas in. För eller senare behöver den behandlas så att den försvinner. Det blir svårare att göra när ens strategi dessutom försämrar de ekonomiska förutsättningarna att hantera den.

När man som Sverige idag planar ut kurvan så att inte fler blir sjuka än man kan hantera i sjukvården, så växer den procentuella folkimmuniteten i högre grad än i länder med lockdown. Det är inte rimligt att vänta med immunitet tills vaccinet är folket tillhanda om minst 2-3 år. En sådan strategi har alldeles för många biverkningar, både ekonomiska och mänskliga.

Det du skriver är helt rätt med den skillnaden att Sverige gör ju inte så.

Dom säger att dom skall göra så men dom gör inte så.

Det är exakt där som krishantringen brustit, vissa har pratat, andra har gömt sig, ingen har agerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in