2020-04-18, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Har du länk till den informationen? Hade velat läsa...
https://www.expressen.se/nyheter/karolinska-misstanks-prioriterat-bort-njursjuka-covidpatienter/

Hörde om det på Rapport igår kväll.
Citera
2020-04-18, 11:10
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Får Kommunal som de vill, så kommer det att hända i Sverige också. Kanske händer just nu...
Ja.

Att vara gammal har aldig varit värdefullt i Sverige. Det som stör mig oerhört är Tegnells envetna prat i början om att vi måste skydda våra äldre och därefter ( när vi ännu inte sett förödelsen på äldreboenden) att ” vår strategi har uppenbarligen fungerat eftersom vi inte ser så många äldre bland de avlidna, varje gång han fick någon fråga om Sveriges mycket annorlunda approach till covid-19.

Det gör mig vansinnig.
Citera
Medlem
barkies avatar
Sa tidigt i februari att immunitet var tveksam. Flockimmunitet omöjlig.

Sa i januari att lungorna fick permanenta skador.
Sa i januari att viruset är skapat i ett labb. Jag delade t. om fynden som gjort av Eric Ping som funnit HIV-virus i covid-19.

Sa tidigt i februari att det smittade asymptomatiskt.

Etc.

Sparar mest detta som en bump.

Men folk måste förstå: utbildning är överskattat många gånger. Om någon har en prestigefull sådan och du jobbar på McDonalds betyder det inte att du har fel.

Jag lyssnar hellre på den sistnämnda om denne är hyfsat intelligent och kan processera information. Inte någon kontrollerad, politiskt motiverad kukskalle som Tegnell som är det största skämtet i Sveriges moderna historia.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Det hade ju varit förargligt. Tidigare Corona-virus bygger väl kroppen upp immunitet emot? Varför inte mot detta?

För att varje virus är annorlunda? Vet inte heller. Man trodde ju att det här viruset likt SARS skulle ge en immunitet på 2 år. Huruvida så vet man ju först om ett par år. När man kunnat följt upp och testat. Det är väl så att vissa inte kommer bli immuna utan det är helheten man måste se.
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZebSunshine
Fantastiskt jobb?
Jämna steg?
Visst är det bra att vara positiv, men nu med varningen från WHO som säger att man kanske inte alls blir immun efter smitta, så är du nog sveriges optimist nr 2, direkt efter Tegnäll

Att det finns folk som fortfarande är så retarderade och inte förstår den svenska taktiken är mind-blowing.
Citera
2020-04-18, 11:11
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Det hade ju varit förargligt. Tidigare Corona-virus bygger väl kroppen upp immunitet emot? Varför inte mot detta?
Vem vet 🤷🏼‍♀️
Citera
2020-04-18, 11:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Kan detta stämma? Även om man har antikroppar så är man kanske ändå inte immun mot covid-19?:

Väldigt oroväckande om det är sant.

Detta har det kommit rapporter om i flera månader från Asien m.m. jag och vissa andra har försökt påtala detta länge nu men då har man blivit stämplad som "alarmist" av fårskocken. Nu börjar även media här och WHO uppmärksamma det, kanske lite sent bara...
Citera
2020-04-18, 11:12
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
The majority of human coronaviruses impart no long-term immunity. SARS and MERS was never followed up on, but I’ve heard estimates of 1-2 years of immunity there. German scientists estimated 6-12 months in their serological report study.

Ett par månader är allt som krävs för att strypa sjukdomen.
Citera
2020-04-18, 11:12
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Att det finns folk som fortfarande är så retarderade och inte förstår den svenska taktiken är mind-blowing.
Jag tycker att det är mer anmärknkngsvärt att så många verkar totalt blinda för Tegnells alla fullständigt felaktiga uttalanden och antaganden? Hur är det ens möjligt?
Citera
2020-04-18, 11:13
Medlem
IVA-statistiken har gått upp igen och vi är nu uppe på en preliminär rekordnivå med 544 vårdade.

Svackan verkade ju positiv men eftersom den var högst temporär så kanske kapacitetsbrist i samband med Påsken är den troliga förklaringen?
Citera
2020-04-18, 11:14
Medlem
Tegnells kommande svar på frågan ang att antikroppar inte betyder immunitet?

”Man kan mäta immunitet på olika sätt.”

Och Sverige kommer svälja allt med hull och hår!

Kanske dags att vakna upp från bubblan nu och inse att Sverige inte är hela världen.

”Lita på experterna” säger alla förnekare.

Så inga andra länder har experter? Bara Tegnell och co i hela världen som räknas till experter?
Citera
2020-04-18, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Begränsningarna i samhället? Vi har ju inga begränsningar. Det är ju därför vi har 1400 döda.

Nej, det är pga begränsningarna som vi ”bara” har 1400 döda.
Jag vet inte vart du bor eller hur du har det med förståelsen, men åtminstone där jag håller till så är restauranger, frisörer, bilåterförsäljare osv påväg i konkurs.

Tror du det hade hänt om vi inte gjort något? Är det bara tillfälligheter?

Jag är dock FÖR strängare åtgärder, men egentligen bara för att vår vård skall hinna med och att de som jobbar där skall ha lite drägligare förhållanden.
Att inbilla sig att det skulle gå att få bort smittan helt, är bara fantasier. Tyvärr måste jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in