2020-04-18, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSomebody
Om den här regeringen hade styrt Titanic:
* Isberget berör inte oss
* vi tror inte isberget ligger i våran kurs
* vi stänger restaurangen, använd takeaway
* ingen orsak till panik, vi stänger dansgolvet
* köp inte alkohol
* vi krockar med isberget, gå till era hytter
* vi är väl förberedda för krissituationer
* flytvästarna är slut, vi jobbar på att få fram fler
* vi tar inte emot fler passagerare för närvarande
* skadorna blev mindre än förväntat, vi öppnar dansgolvet
* enligt undersökningar är det bara fören som sjunker, det ser bra ut i aktern
* vi har beställt fler livbåtar

Så jäkla klockrent. Exakt så.

Förnekelsen är total. Det handlar bara om att inte skapa panik nu.

Presskonferens-folket är bandet som fortsätter spela sina 🎻 lugnande trudelutter.. medan skeppet sjunker....
Citera
2020-04-18, 11:02
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iakttagaren-2019
På nätet hittade jag :
År 2008 Om arbetsmyran Tegnell med beslutsvånda.
(då medicinalråd på Socialstyrelsen )

Anders Tegnell började*sin bana som läkare i Lund, sedan infektionsläkare och kliniker i Linköping. Hans avhandling kom 2002 efter tio års studier av infektionsrisker vid hjärtkirurgi. Vid sidan av resistenta stafylokocker i hjärtsjukvården dök det upp andra intressanta utmaningar ? bakterier som kunde användas för terrorändamål.
? Jag har alltid tyckt att det är spännande med ovanliga infektioner. Jag arbetade en tid med blödarfebrar i Zaire. Sedan dök de här terrorbakterierna upp, och då kom mjältbrand och pest och kolera liksom på köpet, säger han.
Idag är en av Anders Tegnells huvuduppgifter att beräkna riskerna för smittspridning. Då krävs ett intresse för statistik, och han tog mycket riktigt en extra examen i epidemiologi i London.
? Det är ju epidemiologi som ligger till grund för beslut om vaccineringar till exempel, säger han.

Lite passande då för de som har teorier om att viruset är skapat av kina ev. som ett framtida vapen som råkat ta sig ut från anläggningen i Wuhan.
Då tillsätter Sverige en person som har att intresse för "bakteriologiska terrorvapen" en ren slump?
Citera
2020-04-18, 11:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Även tåg , för det händer att folk hoppar framför tåg för att ta livet av sig.

Alla broar måste rivas, för folk hoppar från broar.

Alkohol måste bannlysas for folk dricker ihjäl sig.

Knivar får inte finnas, tänk på alla som knivhuggs till döds vi skulle kunna rädda.

Rep får inte finnas, folk kan ju hänga sig.

Alla sjöar måste tömmas så att folk inte kan dränka sig.

Vi måste göra allt som står i vår makt för att rädda liv. Annars begår vi folkmord.

Fan va smart.
Jag känner mig lite dum ärligt talat.
Tänkte inte på att covid-19 är en sån grej som är obotbar för all framtid.
Jag sadlar omedelbart om till förnekare.

Du har fan rätt alltså. Det är ingen idé att göra nåt åt saken.
Vilken tur att det finns så jävla smarta människor här på FB så man lär sig.
Kul att du på sidan om ditt jobb på NASA ger oss lågbegåvade människor såna läxor.
Citera
2020-04-18, 11:03
Moderator
-Info-s avatar
Coronaviruset höll förmodligen på att försöka döda även Börje Salming:

Citat:
Börje Salming: ”Jag trodde att jag skulle dö”

Börje Salming säger sig vara tacksam över att vara vid liv efter den läskiga händelsen i början av mars. Han fick då föras akut till sjukhus i ambulans eftersom han hade svårigheter att andas och ”coronaliknande symptom”.

https://www.svt.se/sport/ishockey/borje-salming
Citat:
Salming 'glad to still be here' after having coronavirus symptoms

"It was scary," Salming told NHL.com from Sweden. "I was having problems breathing. At times I couldn't even breathe. I was shivering and shivering. It was awful."

"I felt like I was dying," he said, his voice crackling with emotion. "I thought I was. That's how bad it was. You can't really describe it. I was so sick. I really did think, 'Well, this could be it.'

"Thankfully the ambulance came and rushed me to the hospital."

https://www.nhl.com/news/borje-salming-improving-after-coronavirus-scare/c-316655494
Citera
2020-04-18, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantskallen
Ingen direkt nyhet om man följt tråden men jag postar ändå.

Varningen: Antikroppar behöver inte betyda immunitet mot corona

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/varningen-antikroppar-behover-inte-betyda-immunitet-mot-corona/

Yet as recently as today people were using this point to paint people as “alarmists” for bringing it up. This is the big deciding factor of the rest of the year and no long-term immunity will be a huge blow. No long-term immunity has ever been confirmed in a coronavirus (only speculated and poorly documented upon in regards to MERS and SARS-COV-1 afaik) and the majority are shown to not impart long-term immunity at all. This is the factor everything comes down to, the greatest gamble of our generation and the largest bet placed in living memory by the Swedish government. Fingers crossed for immunity, lads.
Citera
2020-04-18, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Den här tråden är fullständigt nedlusad av politiska aktivister. Destuktiva människor som är så arga på samhället att de vill dra med oss alla till deras svarta hål. Vi som samhälle säger nej tack. Det är bra

Vi har gjort ett fantastiskt arbete så långt med att hålla jämna steg med den osynliga fienden
Fantastiskt jobb?
Jämna steg?
Visst är det bra att vara positiv, men nu med varningen från WHO som säger att man kanske inte alls blir immun efter smitta, så är du nog sveriges optimist nr 2, direkt efter Tegnäll
Citera
2020-04-18, 11:06
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantskallen
Ingen direkt nyhet om man följt tråden men jag postar ändå.

Varningen: Antikroppar behöver inte betyda immunitet mot corona

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/varningen-antikroppar-behover-inte-betyda-immunitet-mot-corona/

Det hade ju varit förargligt. Tidigare Corona-virus bygger väl kroppen upp immunitet emot? Varför inte mot detta?
Citera
2020-04-18, 11:08
Moderator
-Info-s avatar
Kan detta stämma? Även om man har antikroppar så är man kanske ändå inte immun mot covid-19?:

Citat:
WHO: Inga bevis för att människor som haft covid-19 är immuna

Att nå flockimmunitet är en viktig del i Sveriges strategi för att bekämpa coronasmittan. Men nu slår Världshälsoorganisationen, WHO, larm om att det inte finns några bevis för att den som haft covid-19 är skyddad mot sjukdomen.

– De här testen mäter nivån av antikroppar, men det innebär inte att den som har antikroppar är immun.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Vb8Jj1/who-inga-bevis-for-att-manniskor-som-haft-covid-19-ar-immuna

Väldigt oroväckande om det är sant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Så de som nu tack vare begränsningarna i samhället blivit av med sina arbeten, är det berättigat för dom att gå ut och plundra eftersom de blivit påverkade?
.

Begränsningarna i samhället? Vi har ju inga begränsningar. Det är ju därför vi har 1400 döda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
LOL @ * enligt undersökningar är det bara fören som sjunker, det ser bra ut i aktern

"vi ser en ljusning"
Båten sjunker inte så snabbt nu, verkar plana ut.
Citera
2020-04-18, 11:09
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Kan detta stämma? Även om man har antikroppar så är man kanske ändå inte immun mot covid-19?:

Väldigt oroväckande om det är sant.
Klart att det inte är sant, Löfven, förlåt jag menar Tegnell har sagt att vi kan få flockimmunitet här i Stockholm i maj...
Citera
2020-04-18, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Det hade ju varit förargligt. Tidigare Corona-virus bygger väl kroppen upp immunitet emot? Varför inte mot detta?

The majority of human coronaviruses impart no long-term immunity. SARS and MERS was never followed up on, but I’ve heard estimates of 1-2 years of immunity there. German scientists estimated 6-12 months in their serological report study.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in