2020-04-18, 10:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
I vissa BRF igår BB i hyran och där kanske de inte kan se vem som har vilket IP-nr. Dock borde det gå att få fram vilket område/BRF det kommer ifrån. Kanske HD är ansluten via hyran dock mer tveksam om SD hade tillgång eftersom han har eget hus (bor ej i någon BRF vad jag förstår).

Visst är det som du skriver.
Och om det är så att en underleverantör levererar till en BRF, så har vi ju en som bor just i en BRF.
Det blir ytterligare en besvärande detalj till en person som hux-flux blev helt avskriven ur utredningen. Du har rätt, en förening kan ha en "gemensam" och då är den misstänkte troligtvis nån i den föreningen..... En god tanke.
Citera
2020-04-18, 10:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Just detta är ju helt otroligt kan jag tycka. Dom vet att leverantören är ComHem som i sin tur låter en underleverantör nyttja den adressen.
Har polisen kollat den underleverantörer.?
Underleverantörer borde väl ha koll på "sina kunder" och deras IP.
Det känns som att det vore en enkel match för teknikerna att kunna få fram det.......
Nån har ju IP adressen. Numret är ju där. Följ bara numret bakåt...... Ni fattar.
Nån skickar ju en faktura till den personen som nyttjar det IP numret.
Fan, det BORDE dom ha löst.!!

Kanske åklagaren ansåg att det inte hade en avgörande betydelse för att visa vem som utfört mordet?

Jag vet inte hur det kommer sig att man inte kom vidare och vilka möjligheter det finns, men det hade varit av betydelse att få veta om det är SDs. Då vet man att han ljuger om en bevisad punkt.

Sedan vill man veta varför han gick in på hennes konto och om han gjorde något specifikt, som tex raderade, ändrade eller något annat. Eller gjorde han bara sökningarna?

Om han blir friad hoppas jag att man följer detta ändå.
Sökningen på Googlemapskoordinaterna är också intressant.
Vilken betydelse har den?
Citera
2020-04-18, 10:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det här hade jag vänt upp och ned på landet för att få svar på! Måste gå att utreda IP-adressen.

Ja, jag kanske har fel.
Det kanske är mer betydelsefullt än jag tänkte mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Man kan ju hitta små intressanta saker mellan alla redogörelser för timmar etc. Ett exempel är att det står: "Senare delen av häktningstiden har han dock haft flertalet besök av barn och svärfar vilket väsentligt minskat kontaktbehovet"
Svärfar. Mannen som tyckte att sex års otrohet mot den egna dottern var okej. Ett misstag. Han är så söndermanipulerad av SD att det faktiskt är skrämmande.
Citera
Medlem
MrBarnabys avatar
Ur Stefans brev:
Citat:
SDs dator 23:34: Åkl påstår SD säger han inte gjort något med datorn 23:34 ca.
Fel. Har sagt att jag troligen öppnar datorn då.

Han skriver om datortider: "Ej tillräckligt belyst av åkl. och försvar."
(Antagligen blev det för tekniskt för båda sidor)

Hur som helst, det verkar finnas en ökad aktivitet av synkningar runt 23:34 som SD förklarar med att han får ett mejl 23.32. Det får honom att öppna datorn och synkningar och uppdateringar dras i gång.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-04-18 kl. 10:19.
Citera
2020-04-18, 10:17
Medlem
Citat:
Visst är det som du skriver.
Och om det är så att en underleverantör levererar till en BRF, så har vi ju en som bor just i en BRF.
Det blir ytterligare en besvärande detalj till en person som hux-flux blev helt avskriven ur utredningen. Du har rätt, en förening kan ha en "gemensam" och då är den misstänkte troligtvis nån i den föreningen..... En god tanke.
Absolut
Citera
2020-04-18, 10:18
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
SD åkte frivilligt till polisen morgonen efter LW:s försvinnande (efter att LW:s son kontaktat honom).
På vägen dit borde den första tanken slagit honom "vad gjorde jag, var var jag"... inte tänka "vad hade jag på mig".

Dessutom har jag för mig att SD mötte en bekant till LW tidig morgon när han cyklade till jobbet, han stannade inte hen och berättade att LW var försvunnen trots att han skriver i ett sms till LW tidigt att han är orolig (likt sonen).
Han gav henne en high five så hon fick ont i armen istället!
Citera
2020-04-18, 10:19
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Svärfar. Mannen som tyckte att sex års otrohet mot den egna dottern var okej. Ett misstag. Han är så söndermanipulerad av SD att det faktiskt är skrämmande.

Han kanske har varit den som följer med barnen. Intressant att HD inte verkar ha besökt honom.
Citera
2020-04-18, 10:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jo, absolut!
Och i den här tråden finns sannerligen mycket av hatiskt flockbeteende att kommentera och studera, vilket också har skett. När just det klargjordes blev stora delar av flocken upprörda då de inte ansåg sig ha blivit upplysta om att deras inlägg noterades och studerades. De kände sig kränkta minsann..

Att SD släpptes kom som en fullständig överraskning för mig och så nog för de allra flesta. Men det visar att rättssamhället i det här landet går att lita på: Är inte domstolen övertygad om nåns skuld, så skall personen frias. Helt rätt av denna rätt!

#TeamÖrebroTingsrätt

Du har helt rätt.
Han står Åtalad för mord. Kan det inte styrkas att han har mördat så skall han i ärlighetens namn inte heller dömas för mord. Det funkar ju såklart inte att "vi dömer honom i alla fall, för vi är säkra på att det nästan är han"
Nä, det är bara att bita i det sura Äpplet, det finns tvivel i Åtalet och oavsett hur rätten kom fram till det så går han fri i första instansen.
Citera
2020-04-18, 10:22
Medlem
Citat:
Du har helt rätt.
Han står Åtalad för mord. Kan det inte styrkas att han har mördat så skall han i ärlighetens namn inte heller dömas för mord. Det funkar ju såklart inte att "vi dömer honom i alla fall, för vi är säkra på att det nästan är han"
Nä, det är bara att bita i det sura Äpplet, det finns tvivel i Åtalet och oavsett hur rätten kom fram till det så går han fri i första instansen.
Det är den tidiga utredningen som sabbat allt.
Citera
2020-04-18, 10:23
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maern23
Kan förstå allas frustration men samtidigt tänk om han är oskyldig och att vissa människor i denna tråd låst sej så hårt att nån annan infallsvinkel inte existerar. Det ty ker jag nästan är mer skrämmande hur folk beteer sej i flock.
15-talet gör sej påmint. Tänker bland annat på kaj Linns, Joe raman med flera.
Det kallas ”rimligt tvivel”.

Du som är så objektiv och korrekt kan väl motivera de rimliga tvivlen här och nu? Tack!
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack för allt det jobb du gör med att lägga dokument!

Inte känns det bra med en mördare som går fritt ute.

En annan mening som har fastnat i mitt huvud som SD sa tidigt efter mordet (ungefär):

De kommer aldrig att lösa mordet.

Ungefär samma som han sa på rättegången.

Han säger så märkliga saker.

"Jag vet om jag har med mordet att göra"

Eller som han sa till JG (också ungefär)

"Ni andra får gå i ovisshet"
"Bara jag vet"

Fraser som låter som de kommer från en film.
Det som fastnat i mig är hans reaktion när förhörsledarna visar honom bilderna på Lenas döda kropp för första gången och frågar vad han tänker.. ”Blodsmak i munnen.”
Citera
2020-04-18, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack för allt det jobb du gör med att lägga dokument!

Inte känns det bra med en mördare som går fritt ute.

En annan mening som har fastnat i mitt huvud som SD sa tidigt efter mordet (ungefär):

De kommer aldrig att lösa mordet.

Ungefär samma som han sa på rättegången.

Han säger så märkliga saker.

"Jag vet om jag har med mordet att göra"

Eller som han sa till JG (också ungefär)

"Ni andra får gå i ovisshet"
"Bara jag vet"

Fraser som låter som de kommer från en film.
Han håller JG på halster. Hade inte SD varit mördaren så hade ju även han svävat i ovisshet om vem mördaren är. Tyvärr är det så att inte ens ett erkännande kan få en mördare inlåst. Det måste bevisas också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in