Jäklar vad det retar gallfeber på mig att två personer går fria på gatorna i Örebro just nu.
Den ena som mördare och den andre som medhjälpare. Helt otroligt att det skall vara så förbannat svårt att kunna styrka det.
Dom två struttar säkert runt som om inget har hänt och planerar nåt Ge-äventyr nån stans.
Precis som om inget har hänt.
"Jag hoppas hon är död" "Allt skall bli så bra nu" "drömresa med min drömkvinns"
Det är några meningar som fastnat.
Förhoppningsvis drar Åsa detta vidare till Hovrätten och att juristerna som sitter där gör en annan bedömning.
För det kommer bli satans svårt att acceptera att två grova brottslingar skall gå fria.
Självklart har alla börjat ta ett omtag i utredningen och polisen söker nog med ljus o lykta efter nya indicier/bevis mm.
Detta måste bara lösa sig.
Herre jösses vilken märklig historia.
Tack för allt det jobb du gör med att lägga dokument!
Inte känns det bra med en mördare som går fritt ute.
En annan mening som har fastnat i mitt huvud som SD sa tidigt efter mordet (ungefär):
... osv... osv... osv... Svar kom 30/4 och i det kan det ses att vid två tillfällen har någon med ip-adress
2a04:ae04:b800:e000:856a:c997:6bda:474e loggat in på Lenas Googlekonto.
Tid
En kontroll av ip-adressen gjordes på www.ripe.net och där framgår att adressen ägs av
ComHem. På fråga till ComHem vem som är abbonent för den aktuella adressen har dom
inget svar.
Det beror på att adressen nyttjas av någon underleverantör, och där slutar deras möjlighet att gå vidare.
Just detta är ju helt otroligt kan jag tycka. Dom vet att leverantören är ComHem som i sin tur låter en underleverantör nyttja den adressen.
Har polisen kollat den underleverantörer.?
Underleverantörer borde väl ha koll på "sina kunder" och deras IP.
Det känns som att det vore en enkel match för teknikerna att kunna få fram det.......
Nån har ju IP adressen. Numret är ju där. Följ bara numret bakåt...... Ni fattar.
Nån skickar ju en faktura till den personen som nyttjar det IP numret.
Fan, det BORDE dom ha löst.!!
Kan förstå allas frustration men samtidigt tänk om han är oskyldig och att vissa människor i denna tråd låst sej så hårt att nån annan infallsvinkel inte existerar. Det ty ker jag nästan är mer skrämmande hur folk beteer sej i flock.
15-talet gör sej påmint. Tänker bland annat på kaj Linns, Joe raman med flera.
Jag förstår precis hur du menar. Absolut.
Men i detta fallet anser jag att Åklagarena tydligt kan styrka att Stefan i alla fall är inblandad. Sen om det var just han som stod bakom planket 23.25 - 23.40, det kan inte styrkas. Men att han är inblandad vågar jag absolut påstå är styrkt.
Sökningarna på L*enas "Min aktivitet" är mycket obehaglig.
Observera datumen!
Precis de kritiska dagarna.
Vem visste om de intressanta dagarna 11-12 maj vid den tidpunkten????
En skribent (sommarljum?) föreslog att sökningen Vi i femman skulle egentligen varit på Team FemFemma, vilket inte är helt osannolikt att enheten gjort en autospel korrektion.
Tror också att Gil Grissom skrev att koordinaterna som söktes på låg nära en cache, men minns inte riktigt längre. Sökningarna och karta finns i början av Aktbil 164 A, de allra första sidorna.
Jag tror också att SD tidigare erkänt i förhör att han hade L*enas inloggningar, vilket han nu förnekar.
Aktbil 164 A, sid 304:
"Okänd inloggning på Lenas Google
Uppgift
Mottaget datum
Den 26/4 skickade undertecknad en begäran till NOA:s IT-brottsdesk om att få ut
inloggningar på tjänster tillhörande Lenas Googlekonto.
Svar kom 30/4 och i det kan det ses att vid två tillfällen har någon med ip-adress
2a04:ae04:b800:e000:856a:c997:6bda:474e loggat in på Lenas Googlekonto.
Tid
En kontroll av ip-adressen gjordes på www.ripe.net och där framgår att adressen ägs av
ComHem. På fråga till ComHem vem som är abbonent för den aktuella adressen har dom
inget svar.
Det beror på att adressen nyttjas av någon underleverantör, och där slutar deras möjlighet att
gå vidare.
GOOGLE SUBSCRIBER INFORMATION
Name: Lena Wesström
e-Mail: lena.wesstrom@gmail.com
Status: Enabled
Services: Android, Android Device Console, Android Market, Blogger, Gmail, Google
Calendar, Google Chrome Syne, Google Cloud Print, Google Developers Console, Google
Docs, Google Drive, Google Hangouts, Google Keep, Google Maps, Google Maps Engine,
Google My Maps, Google Payments, Google Photos, Google Play, Google Services, Google
URL Shortener, Google+, Has Google Profile, Has Plusone, Location History, Tasks In
Tingle, Web & App Activity, YouTube
Recovery e-Mail: lena@wesstrom.se
Created on: 2007/07/02-05:10:17-UTC
Terms ofService IP: 81.231.175.215, on 2007/07/02-05:10:17-UTC
Language Code: sv
SMS: +46705909622 [SE]
Google Account ID: 780226592809
Last Logins: 2018/10/07-09:52:50-UTC, 2018/05/14-10:59: 17-UTC
+-------------------------+---------------------------------------*
-+--------+
I Time I IP Address I Type I
+-------------------------+---------------------------------------*
-+--------+
12018/10/07-10:23:0l -UTC I 2a04:ae04:b800:e000:856a:c997:6bda:474e I Logout I
I 2018/10/07-10: 17:04-UTC I 2a04:ae04:b800:e000:856a:c997:6bda:474e I Login I
I 2018/10/07-10:05:32-UTC I 2a04:ae04:b800:e000:856a:c997:6bda:474e I Logout I
Okänd inloggning på Lenas Google, PM, 2019-05-08 09:02 diarienr: 5000-K574218-18
I 2018/10/07-09:52:50-UTC I 2a04:ae04:b800:e000:856a:c997:6bda:474e I Login I "
Det här hade jag vänt upp och ned på landet för att få svar på! Måste gå att utreda IP-adressen.
Man börjar ju inse Björn Lindéns dilemma här. Om han skriver en otvetydigt friande dom nu så kan det säkert få åklagaren att avstå från att överklaga till hovrätten, men är han så tydlig så riskerar han att samtidigt avslöja att åklagaren antagligen har varit helt ute och cyklat i två år.
Om han å andra sidan skriver en lite vag och svårtolkad friande dom, som kanske av lite mer kollegiala skäl ger utrymme för att åklagarens världsbild trots allt skulle kunna vara den rätta, då riskerar han att inte alls få stopp den här på karusellen med sin dom. Då kommer ett överklagande från Hiding som ett brev på posten, och en fortsättning på det här i hovrätten är det nog ingen som egentligen vill ha.
Mm, men att ett sådant här profilerat mordfall INTE skulle ta sig till HR finns inte på kartan. Aldrig att det slutar här.. Om bevisning och indicier räcker för fällande dom är ytterst tveksamt dock.
Men jag är övertygad om att SD är mördaren. Det finns liksom ingen annan i LWs närhet som har: motiv, starka känslor och möjlighet att störa LW i födelsedagsförberedelser och locka ut henne än SD (och möjligen HD), det besinningslösa våldet är rakt av en produkt av uppdämd frustration och/eller hat. Precis all statistik/forskning tyder på det med tanke på att hon ej utsatts för sexualbrott i anslutning till mordet.
Dock skall man ej fängsla folk med hjälp av statistik.
Just detta är ju helt otroligt kan jag tycka. Dom vet att leverantören är ComHem som i sin tur låter en underleverantör nyttja den adressen.
Har polisen kollat den underleverantörer.?
Underleverantörer borde väl ha koll på "sina kunder" och deras IP.
Det känns som att det vore en enkel match för teknikerna att kunna få fram det.......
Nån har ju IP adressen. Numret är ju där. Följ bara numret bakåt...... Ni fattar.
Nån skickar ju en faktura till den personen som nyttjar det IP numret.
Fan, det BORDE dom ha löst.!!
I vissa BRF igår BB i hyran och där kanske de inte kan se vem som har vilket IP-nr. Dock borde det gå att få fram vilket område/BRF det kommer ifrån. Kanske HD är ansluten via hyran dock mer tveksam om SD hade tillgång eftersom han har eget hus (bor ej i någon BRF vad jag förstår).
Jag har läst SD:s "försvarsbrev" och en del funderingar inställer sig efter vad han skriver, några ex
- om ring (LW:s) rispat SD:s ben... vad kommer den tanken ifrån?
- ingen DNA på LW:s händer... kanske inte så konstigt om hon blev slagen bakifrån.
- han skriver vidare ang skor, inget blod/DNA från Lena på utsidan trots 300 stänk, Skon ej tvättad. Torr nog att använda 06.30 15/5 dvs ej avspolad...
Vad säger att det var just dessa skor som används på mordkvällen/polisförhör? Skorna hittades i svärföräldrarnas sommarstuga (förmodligen tvättade och torra).
- hans vindjacka har inga fickor...
Vad säger att han inte har fler?
- någon av oss sa att det enkla vore om vi alla dog i en bilolycka...
Inget som HD sagt i förhören vad jag sett.
- de shorts jag bär kvällen den 14/5 har inget DNA från Lena...
Hur kommer det sig att han nu verkar komma ihåg vilka shorts och skor han bar på mordkvällen när han inte ens kommer ihåg om han var ute och cyklade mm?
SD har haft flera veckor på sig att läsa FUP och noterat efter vart han läst... och sedan lagt till lite efter vad som framkommit under rättegångsdagarna.
Litar inte ett ögonblick mer på honom efter detta försvarstal (brevledes).
Jag håller med dig till fullo.
Jag tror också att åklagaren kan motbevisa SD på flera punkter.
Ett till exempel på något som han ljuger om är att han måste ha mordhotat L*ena och Aron. Det eftersom han till L*ena erkänner att han har sagt det.
SD tror att han ska kunna koma undan med mordhot och liknande genom att han gör det muntligt vid direktkontakt. Men här är han avslöjad.
Jag tvivlar i allra högsta grad på att detta brev ska ha någon betydelse för hans frigivning. Om punkterna hade någon betydelse hade försvaret tagit upp dom.
Aktbil 168/3493:
20 feb 2017 13:26
S*tefan
Fundera på hur du ska kunna gå vägen så jag ser det och förstår det
L*ena
"Önskar du var död"
L*ena
"Det kommer göra ont ser blodet på Aron"
S*tefan
Ja, det var dumt sagt i affekt. Bad om ursäkt direkt. Inget jag är stolt över
S*tefan
Jag önskar att allt som försämrar mitt liv försvinner ja
Kan förstå allas frustration men samtidigt tänk om han är oskyldig och att vissa människor i denna tråd låst sej så hårt att nån annan infallsvinkel inte existerar. Det ty ker jag nästan är mer skrämmande hur folk beteer sej i flock.
15-talet gör sej påmint. Tänker bland annat på kaj Linns, Joe raman med flera.
Jo, absolut!
Och i den här tråden finns sannerligen mycket av hatiskt flockbeteende att kommentera och studera, vilket också har skett. När just det klargjordes blev stora delar av flocken upprörda då de inte ansåg sig ha blivit upplysta om att deras inlägg noterades och studerades. De kände sig kränkta minsann..
Att SD släpptes kom som en fullständig överraskning för mig och så nog för de allra flesta. Men det visar att rättssamhället i det här landet går att lita på: Är inte domstolen övertygad om nåns skuld, så skall personen frias. Helt rätt av denna rätt!
Godmorgon alla.
Här kommer lite aktbilagor på lite saker runt omkring. Det är mest för nördarna. Men gillar man att se hur Stefans Advokater har arbetat och hur dom tar betalt så finns svaren här.
Åklagaren har haft åsikter om dessa kostnader.
Skall se om jag hittar den aktbilagan.
Man kan ju hitta små intressanta saker mellan alla redogörelser för timmar etc. Ett exempel är att det står: "Senare delen av häktningstiden har han dock haft flertalet besök av barn och svärfar vilket väsentligt minskat kontaktbehovet"