Godmorgon alla.
Här kommer lite aktbilagor på lite saker runt omkring. Det är mest för nördarna. Men gillar man att se hur Stefans Advokater har arbetat och hur dom tar betalt så finns svaren här.
Först.
Stefan vill ha tillbaka sin mobil som är beslagtagen. Han vill också få tillbaka bankkort körkort mm.... Hans Advokater har såklart inga problem med det.
Från förhören med Christia*n von Bennigse*n-Mackiewic*z. Mycket i dem fick bort mina tvivel som jag hade en stund. Här är det viktigaste med tanke på SDs brev.
”Stefan är en fruktansvärd manipulativ människa, om han talar om för dig att det inte finns en onsdag i 20 minuter, så finns det inte längre, han är outstanding på att manipulera folk.”
Vilken målande bild. Tror inte att SD förstått att folk sett igenom honom. Han får det inte (förhoppningsvis) lätt nu. Han kommer kanske längta tillbaka till häktet när han möter folks avsky.
Jäklar vad det retar gallfeber på mig att två personer går fria på gatorna i Örebro just nu.
Den ena som mördare och den andre som medhjälpare. Helt otroligt att det skall vara så förbannat svårt att kunna styrka det.
Dom två struttar säkert runt som om inget har hänt och planerar nåt Ge-äventyr nån stans.
Precis som om inget har hänt.
"Jag hoppas hon är död" "Allt skall bli så bra nu" "drömresa med min drömkvinns"
Det är några meningar som fastnat.
Förhoppningsvis drar Åsa detta vidare till Hovrätten och att juristerna som sitter där gör en annan bedömning.
För det kommer bli satans svårt att acceptera att två grova brottslingar skall gå fria.
Självklart har alla börjat ta ett omtag i utredningen och polisen söker nog med ljus o lykta efter nya indicier/bevis mm.
Detta måste bara lösa sig.
Herre jösses vilken märklig historia.
Senast redigerad av Krmkr 2020-04-18 kl. 09:10.
Först.
Stefan vill ha tillbaka sin mobil som är beslagtagen. Han vill också få tillbaka bankkort körkort mm.... Hans Advokater har såklart inga problem med det.
Han är ju inte helt fri än. Så det känns korrekt att de behåller beslagen.
Godmorgon!
Ja, hon önskar ju få behålla den till domen kommer den 6:e.
Den töms nog både en och två gånger till nu för säkerhets skull.
Vem vet, nån övertidsarbetande liten tekniker kanske lyckas hitta nåt nytt.
Jag tror att hela polishuset i Örebro skulle skaka av ilska om dom skyldiga skulle gå fria.
Detta måste bara lösa sig.!!
Ja, hon önskar ju få behålla den till domen kommer den 6:e.
Den töms nog både en och två gånger till nu för säkerhets skull.
Vem vet, nån övertidsarbetande liten tekniker kanske lyckas hitta nåt nytt.
Jag tror att hela polishuset i Örebro skulle skaka av ilska om dom skyldiga skulle gå fria.
Detta måste bara lösa sig.!!
Jag vet att poliser inte bryr sig så mycket när nån inte döms, trots allt jobb man lagt ner. De är vana. Men i detta fall är det säkert annorlunda. Fan vet om de ens kommer rycka ut om han ligger misshandlad nånstans. Tror inte det blir blåljus i allafall...
Jag hittar det inte i FUP:et nu, men någon har loggat in på LWs googlekonto
det datumet.
SD tror att hennes mobil har använts på grund av inloggningsförfarandet.
Ungefär så.
Sid: 7 i SDs brev.
Sökningarna på L*enas "Min aktivitet" är mycket obehaglig.
Observera datumen!
Precis de kritiska dagarna.
Vem visste om de intressanta dagarna 11-12 maj vid den tidpunkten????
En skribent (sommarljum?) föreslog att sökningen Vi i femman skulle egentligen varit på Team FemFemma, vilket inte är helt osannolikt att enheten gjort en autospel korrektion.
Tror också att Gil Grissom skrev att koordinaterna som söktes på låg nära en cache, men minns inte riktigt längre. Sökningarna och karta finns i början av Aktbil 164 A, de allra första sidorna.
Jag tror också att SD tidigare erkänt i förhör att han hade L*enas inloggningar, vilket han nu förnekar.
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
I Aktbilaga 164 del 1, sid 10(68) kan man se att någon har loggat in på LWs Google konto 7 okt-18 och gjort sökningar på bla Stef*an, H*anna, goolge maps, vi i femman 14 maj.-18 osv.
En sökning gäller Min aktivitet, 11/5,11/5,12/5, 13/5, 14/5, 15/5 -18!
Ytterligare en inloggning har gjorts 10 nov-18.
Kanske finns svar någonstans vem som gjort detta?
Eller är det SD?
Aktbil 164 A, sid 304:
"Okänd inloggning på Lenas Google
Uppgift
Mottaget datum
Den 26/4 skickade undertecknad en begäran till NOA:s IT-brottsdesk om att få ut
inloggningar på tjänster tillhörande Lenas Googlekonto.
Svar kom 30/4 och i det kan det ses att vid två tillfällen har någon med ip-adress
2a04:ae04:b800:e000:856a:c997:6bda:474e loggat in på Lenas Googlekonto.
Tid
En kontroll av ip-adressen gjordes på www.ripe.net och där framgår att adressen ägs av
ComHem. På fråga till ComHem vem som är abbonent för den aktuella adressen har dom
inget svar.
Det beror på att adressen nyttjas av någon underleverantör, och där slutar deras möjlighet att
gå vidare.
GOOGLE SUBSCRIBER INFORMATION
Name: Lena Wesström
e-Mail: lena.wesstrom@gmail.com
Status: Enabled
Services: Android, Android Device Console, Android Market, Blogger, Gmail, Google
Calendar, Google Chrome Syne, Google Cloud Print, Google Developers Console, Google
Docs, Google Drive, Google Hangouts, Google Keep, Google Maps, Google Maps Engine,
Google My Maps, Google Payments, Google Photos, Google Play, Google Services, Google
URL Shortener, Google+, Has Google Profile, Has Plusone, Location History, Tasks In
Tingle, Web & App Activity, YouTube
Recovery e-Mail: lena@wesstrom.se
Created on: 2007/07/02-05:10:17-UTC
Terms ofService IP: 81.231.175.215, on 2007/07/02-05:10:17-UTC
Language Code: sv
SMS: +46705909622 [SE]
Google Account ID: 780226592809
Last Logins: 2018/10/07-09:52:50-UTC, 2018/05/14-10:59: 17-UTC
+-------------------------+---------------------------------------*
-+--------+
I Time I IP Address I Type I
+-------------------------+---------------------------------------*
-+--------+
12018/10/07-10:23:0l -UTC I 2a04:ae04:b800:e000:856a:c997:6bda:474e I Logout I
I 2018/10/07-10: 17:04-UTC I 2a04:ae04:b800:e000:856a:c997:6bda:474e I Login I
I 2018/10/07-10:05:32-UTC I 2a04:ae04:b800:e000:856a:c997:6bda:474e I Logout I
Okänd inloggning på Lenas Google, PM, 2019-05-08 09:02 diarienr: 5000-K574218-18
I 2018/10/07-09:52:50-UTC I 2a04:ae04:b800:e000:856a:c997:6bda:474e I Login I "
Om så är fallet, har det uppenbarligen ännu inte åtgärdat problemet som cirkulerar offentligt.
Efter att ha läst Fup tvivlar jag inte på att det är riskfyllt att hänga ut misstänkt offentligt. Socialt anseende är centralt för densamme. Han visste tidigare innan gärning att han skulle bli huvudmisstänkt men tog medvetet risken och förlitade sig på att det fanns kapacitet och potential nog att undkomma konsekvenser. Att planen tycks lyckad, förstärker övermännisko-idealet. Blir som en narcissistisk bekräftande självreflektion.
I den sköna förnimmelsen av oövervinnerlighet återigen tvingas in i en social skampåles tvångströja, vid sidan om denna tråden, är fel tajming. Kommer pågående vara, särskilt utan anonymitet. Misstänkt glömmer inte, han väntar på rätt tillfälle. Förslagen.
Du dramatiserar frikostigt.
När du skriver om att "han väntar på rätt tillfälle", hur tänker du dig då att attacken skall se ut? Att den frisläppte skulle ligga på lur och kasta sig över NW? Det vore naturligtvis mindre begåvat och det finns ingenting som talar för ett sånt scenario.
Det NW på sitt öppna IG skriver gällande SD om att denne är mördare, är solklart förtal. Beroende på spridningen och som kan vara mycket stor genom det överraskande frisläppandet, kanske det skulle kunna bedömas som grovt
Jag ger SD tre val:
-han låter meddela att han förstår att NW skrev sådär olyckligt p g a ungdomligt oförstånd och bristande mognad och lika bristande uppfostran, men att han är förlåten
-han kontaktar via ombud NW och ber denne skriva ett nytt, ödmjukt knäböjande, inlägg att läggas upp på IG där SD blir typ rentvådd
-han anmäler NW för förtal och om inte åkl tar ärendet, så för SD ärendet till tingsrätten som ett enskilt åtal. Där vinner han nog tveklöst skulle jag säga. Men om så inte skulle ske, så har ändå SD fått en stor arena att agera på och media kommer att vara på plats för att bevaka. SD kommer mycket lätt att kunna hantera rättegångskostnaderna och det även om han förlorar målet.
Det är inte ok att förtala människor, inte ens om man råkat förlora sin mor genom ond bråd död.
Det är inte heller ok att under åratal utpeka en odömd person som mördare, något som en stor mängd postare här i tråden ägnar sig åt.
Jag har läst SD:s "försvarsbrev" och en del funderingar inställer sig efter vad han skriver, några ex
- om ring (LW:s) rispat SD:s ben... vad kommer den tanken ifrån?
- ingen DNA på LW:s händer... kanske inte så konstigt om hon blev slagen bakifrån.
- han skriver vidare ang skor, inget blod/DNA från Lena på utsidan trots 300 stänk, Skon ej tvättad. Torr nog att använda 06.30 15/5 dvs ej avspolad...
Vad säger att det var just dessa skor som används på mordkvällen/polisförhör? Skorna hittades i svärföräldrarnas sommarstuga (förmodligen tvättade och torra).
- hans vindjacka har inga fickor...
Vad säger att han inte har fler?
- någon av oss sa att det enkla vore om vi alla dog i en bilolycka...
Inget som HD sagt i förhören vad jag sett.
- de shorts jag bär kvällen den 14/5 har inget DNA från Lena...
Hur kommer det sig att han nu verkar komma ihåg vilka shorts och skor han bar på mordkvällen när han inte ens kommer ihåg om han var ute och cyklade mm?
SD har haft flera veckor på sig att läsa FUP och noterat efter vart han läst... och sedan lagt till lite efter vad som framkommit under rättegångsdagarna.
Litar inte ett ögonblick mer på honom efter detta försvarstal (brevledes).
Utan FUP hade inte SD kunnat dribbla som han gjort. Han kanske lyckas lura TR men inte folk i den här tråden. Fortsättning följer.
Jäklar vad det retar gallfeber på mig att två personer går fria på gatorna i Örebro just nu.
Den ena som mördare och den andre som medhjälpare. Helt otroligt att det skall vara så förbannat svårt att kunna styrka det.
Dom två struttar säkert runt som om inget har hänt och planerar nåt Ge-äventyr nån stans.
Precis som om inget har hänt.
"Jag hoppas hon är död" "Allt skall bli så bra nu" "drömresa med min drömkvinns"
Det är några meningar som fastnat.
Förhoppningsvis drar Åsa detta vidare till Hovrätten och att juristerna som sitter där gör en annan bedömning.
För det kommer bli satans svårt att acceptera att två grova brottslingar skall gå fria.
Självklart har alla börjat ta ett omtag i utredningen och polisen söker nog med ljus o lykta efter nya indicier/bevis mm.
Detta måste bara lösa sig.
Herre jösses vilken märklig historia.
Kan förstå allas frustration men samtidigt tänk om han är oskyldig och att vissa människor i denna tråd låst sej så hårt att nån annan infallsvinkel inte existerar. Det ty ker jag nästan är mer skrämmande hur folk beteer sej i flock.
15-talet gör sej påmint. Tänker bland annat på kaj Linns, Joe raman med flera.