2020-04-18, 07:24
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag sjunger FHM:s lov, ja.

Jag har konsekvent sagt att det kommer dö mellan 600-1500 per miljon invånare. Alltså uppemot en promille av befolkningen. 6000+ döda i Sverige, på sikt.

Stockholm är halvvägs dit, och borde se effekter av flockimmunitet. Likaså Belgien, Italien och Spanien som helhet. Länder som Frankrike och UK närmar sig.

600 döda per 1M av USA:s befolkning är 200.000 människor. Det är alltså min snällprognos.

Att tro att 60.000 ska dö i USA är en drömprognos. NY ligger redan nu på 800+ döda per 1M.

USA har 112 Ska du jämför med Ney York kan du jämföra med Stockholm annars är det äpplen med päron. Men så gör ju ni propagandister.
Citera
2020-04-18, 07:25
Medlem
Om Gud vill och med det nya läkemedlet från Gilead så blir det bra. Och sen konmer andra och vacciner. Men de är ju så .....bra!! 🍻😀🍻🍺🍺😁😀😀😀
Citera
2020-04-18, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Testa räkna själv innan du ifrågasätter som en idiot.

500 IVA platser har vi, +500 utan personal som inte räknas(de finns bara på papper)

Varje plats blir upptagen 2-4 veckor per patient.

Minst 5% behöver en sådan plats. (Samma i alla länder)

Överskrids detta dubbleras dödligheten.

5% av vilka? Tror du att 20 000 svenskar har varit smittade?
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Tragiskt att se Johan Carlson stå på presskonferens

och nu berätta hur han ska göra den testning,

han borde gjort från början enligt WHO rekommendationerna,

2020-03-14:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e8oRQO/tegnell-gar-emot-who-chefens-uppmaning
Tegnell går emot WHO-chefens uppmaning

Vi har tappat en månad på det här viset,

asymptomatiska med Covid-19 har gått till jobbet och smittat andra,

och ej smittade med Covid-19 har stannat hemma från jobbet i onödan,

varför tog vi bort tjänstemannansvar?

De som flögs hem från Wuhan skulle sitta i frivillig hemkarantän i 14 dagar men deras barn skulle gå till skolan som vanligt om de inte hade symtom
Citera
Medlem
[quote=57Emma|71240340]Skall förtydliga, jag följer siffrorna varje dag och ser ingen utplaning.

Agenda?? jäkla korkad fråga, vilken agenda skulle jag ha förutom att jag önskar att vi åtminstone kan få några månader lugnt innan nästa våg[/QUOTE]

Använder du Tarot kort, eller är du en naturbegåvning?
Citera
2020-04-18, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det första håller jag med om, det är positivt om de nu är immuna, sedan vet man inte hur länge.
Ekonomin rasar i de flesta länder oavsett karantän eller inte. Många har blivit arbetslösa i Sverige också, vi kan inte påstå att Sveriges ekonomi ser bra ut

Knepigt det här.
Oavsett vad beslutsfattarna väljer
(Som nu. Restriktioner med eget ansvar eller karantän och stänga ner allt) så får båda valen oerhörda konsekvenser för dödsfall och ekonomi.

Som att välja mellan pest eller kolera.

Inga lätta beslut att ta.

Om vi enbart ser till ekonomin
Varje år så får staten in 1300 miljarder i skatter från arbete och företagande.
Detta blir ca 25 miljarder per vecka.
Att stänga ner allt helt jämfört med att inte göra det innebär en väldig massa pengar i uteblivna skatteintäkter.
Plus att staten dessutom får massor av ökade kostnader när människor är hemma.

Och stänger vi ner helt och sätter alla i total karantän så påverkat det massor av andra saker som gör att vi kommer få en ökad dödlighet av andra orsaker.
Citera
2020-04-18, 07:27
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvensson
Siffrorna ökar inte längre i en stor takt och antal döda sjunker, fältsjukhus monteras ned pga de inte behövs.

Ja, jag säger iallafall att det går åt rätt håll

Monteras de ner Källa på det!
Citera
2020-04-18, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag sjunger FHM:s lov, ja.

Jag har konsekvent sagt att det kommer dö mellan 600-1500 per miljon invånare. Alltså uppemot en promille av befolkningen. 6000+ döda i Sverige, på sikt.

Stockholm är halvvägs dit, och borde se effekter av flockimmunitet. Likaså Belgien, Italien och Spanien som helhet. Länder som Frankrike och UK närmar sig.

600 döda per 1M av USA:s befolkning är 200.000 människor. Det är alltså min snällprognos.

Att tro att 60.000 ska dö i USA är en drömprognos. NY ligger redan nu på 800+ döda per 1M.

0.15% of New York has died already. Diamond Princess shows nearly 2% with every possibility of it rising higher. Towns in Lombardy have lost over 1% of their population to COVID19. South Korea for all their mass-testing still report over 2% CFR. Absolutely nothing supports a 0.06% CFR.
Citera
2020-04-18, 07:30
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvensson
Länka gärna sida som visar att det redan sker fast det är tomt på avdelningarna samt fältsjukhusen utanför?

Jag ser folk här som ligger inlagda nämligen, och flera från närliggande äldreboende har skrivits in för vård.

Vad är "här"? Jag pratar främst om sthlm nu eftersom vi har den absolut största spridningen och dödsfall i landet.

Läs denna artikel om du fortf inte fattar, jag serverade upp länkar på ett fat med officiella dokument och vittnesmål innifrån dessa sjukhus där man bekräftar bortprioriteringen.Men du bara fortsätter att bjäbba på

https://www.dn.se/nyheter/sverige/skrotat-totalforsvar-ger-samre-beredskap-mot-pandemi/

och här kan du läsa om fältsjukhusen och hur dom är tänkta att användas

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/farre-intensivplatser-for-coronasjuka-pa-faltsjukhus-i-stockholm/
Citera
2020-04-18, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
USA har 112 Ska du jämför med Ney York kan du jämföra med Stockholm annars är det äpplen med päron. Men så gör ju ni propagandister.
Vad pratar du om nu. Jag sa ju att Sverige kommer få de där dödstalen också.

Jag tog bara upp NY som exempel på att det är osannolikt att USA får mycket lägre dödssiffror än nästan alla länder i Europa, eftersom NY följer mönsrer.

Trump antyder att USA kommer klara sig mycket bättre än vi andra om han säger 60k döda.
Citera
2020-04-18, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
14 år skulle det ta om vi lyckas hålla smittnivån inom vårdkapaciteten.

Men då kommer många andra dö av inställda operationer osv istället.

Bättre att strypa smittan helt med en månads karantän.

Ca sju år nu när vi har dubbla antalet IVAplatser, om alla kan disponeras till Coronasjuka (vilket de ju inte kan)
Citera
2020-04-18, 07:31
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
För mig?
Har du en förutbestämd agenda oavsett verklighetsutfall?

Nästan alla här har en agenda, men några är mycket mer tydliga med det. De hyllar Tegnell och Steffe som gudar. Agendornas krig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in